Šių metų pradžioje „Jagex“ išleido pirmąjį savo žaidimą, kuris kitaip nei kiti kompanijos projektai buvo sukurtas „Ultizen“ kompanijos, įsikūrusios Kinijoje. Teigiama, jog šis žaidimas tai ankstesnio abiejų kompanijų bendradarbiavimo pasekmė. „Jagex“ buvo labai patenkinta „Ultizen“ atliekamais smulkiais darbeliais, todėl pasiūlė sukurti kažką didesnio. Taip ir gimė naršyklėse veikiantis flashinė realaus laiko strategija „War of Legends“, kurioje tenka užsiimti miestų plėtra bei imperijos kūrimu viduramžių Kinijoje.

Pateikimo idėja išties gera. Nereikia kažko papildomo siųstis (na nebent, Flash įskiepį naršyklei, jei kažkodėl vis dar ten jo nėra). Tereikia nueiti į žaidimo puslapį, prisijungti ir galima žaisti.

Pirmą kartą prisijungus tenka pasirinkti vietovę, kurioje bus plėtojamas tavo miestas. Vėliau iššokęs dialogo langelis pasiūlo susipažinti su žaidimo specifika. Jei parodysite norą susipažinti, bus rodomi tekstiniai pranešimai su apibrauktomis ekrane vietomis, apie kurias pranešimuose rodomas tekstas pasakoja. Nors galbūt tai nėra pats geriausias būdas išmokti įvaldyti žaidimą (juk pranešimų skaitymas – nuobodus dalykas), tačiau geriau toks nei jokio (dauguma kitų MMORTS neturi integruotų pamokų). Pasibaigus pirmajai pamokai bus pasiūloma pasirinkti, ar ateity supažindinti su žaidimo naujovėmis panašių pranešimų pagalba, ar leisti pačiam viską išsiaiškinti. Toks pasirinkimas vertas pagyrų, nes vieniems žaidėjams smagiau, kad jiems viską nuodugniai paaiškina, kitiems – smagiau, kai jie patys atranda, kaip kas vyksta.

Žaidimas paremtas užduočių darymu. Užduotis paskiria pats kompiuteris, kurios pateikiamos Task lentelėje. Ten pat pateikiama ir informacija, kaip jas atlikti bei atlygis (įvykdžius užduotį, atsidarysite tą lentelę ir pasiimsite atlygį, tai dažniausiai būna įvairūs resursai). Įvykdžius vieną atsiras kita ir taip tęsis tol, kol įvykdysite visas užduotis iš tos skilties.

Šios užduotys taip pat yra suskirstytos pagal tam tikras rūšis. Iš pradžių reikia padaryti lengviausias užduotis – ištobulinti dirbamas žemes. Pamažu bus gaminami plėtimuisi reikalingi resursai. Paskui jau bus galima pereiti prie žmonijos plėtimo, kur reikės daugiau laiko, bet ir atlygis bus didesnis. Išplėtę savo miestą ir padidinę populiaciją įsteigsite keletą turgelių, kad miestas galėtų naudotis prekybos tinklu bei prekiauti su kitais žaidėjais. Užduočių rasite net tokių, kurios reikalaus užgrobti žemes ar net pulti kitą žaidėją. Užduotims sutrumpinti laiką, pavyzdžiui, tobulinant pagrindinį miesto pastatą, galima panaudoti kokį nors inventoriuje turimą daiktą. Patarčiau juos pasilaikyti iki tikrai ilgai trunkančių atnaujinimų. Po kurio laiko visos užduotys taps suprantamos bei bus aišku, kodėl ir ką gero dėka jų gauname. Iš tikrųjų labai geras dalykas, ypač naujokams.

Jei pagalvojai, kad „War of Legends“ gali būti kažkuo panašus į „Travian“, turėsiu pasakyti, kad tu esi iš esmės teisus. Galbūt dėl to, kad abu žaidimai yra naršykliniai MMORTS žanro atstovai, galbūt dėl kažkokių kitų priežasčių abu žaidimai turi nemažai panašumų. Visgi, lyginant su „Travian“ „War of Legends“ paprastesnis žaidimas bei daug geriau atrodantis. „War of Legends“ žemėlapis yra geresnės kokybės ir aiškiau suprantamas, vaizdingesnis, jame vyrauja ne skaičiukai, o išvaizda bei puikiai pavaizduoti visi pastatai.

„War of Legends“ pasaulis puikiai sugalvotas. Čia yra kareivių stovyklos, kuriose gali treniruoti karius. Čia yra ir universitetų, kuriuose gali išmokti visokiausių įgūdžių (štai pavyzdžiui, universitete išmokus jojimo įgūdžių tavo kariai greičiau nujos į reikiamą vietą). Atsargom saugoti galima pasistatyti rūsius. Jeigu reikia ginklų, galima pasistatyti kalyklą. Jeigu norite paskatinti prekybą, turgus – tam puiki priemonė. Viskas taip puikiai apgalvota, kad net nėra prie ko prisikabinti. Net nepastebi, kaip bežaisdamas tampi senovės Kinijos miesto valdytoju.

„War of Legends“ kaip ir daugumoje kitų šiuolaikinių MMO galima kurti įvairias gildijas, t.y. savitos bendruomenės, kurių nariai saugo vienas kitą, padeda jūsų imperijai ištikus nelaimei. Tarp gildijų neretai įvyksta karai dėl resursų, žemių ar kitų žaidėjų galios jutimo.

Garsų, deja, nėra. Bet iš tikrųjų, tokiam naršykliniam žaidimui, kaip „War of Legends“, kuris nereikalauja daug dėmesio, to ir nereikia. Geriausia pasileisti savą muziką, mėgautis ja bei žaidimo teikiamais malonumais.

Skirtingai nei pats populiariausias „JaGex“ produktas „RuneScape“, „War Of Legends“ neturi jokių narysčių mokesčių. Žaidime naudojama „nemokamas žaisti“ mechanika, leidžianti žaidimą žaisti nemokamai, tačiau už papildomas savybes, priemones, be kurių šiaip įmanoma būtų išsiversti, imti pinigus. Kalbant apie pinigus, vertėtų atkreipi dėmesį į tai, kad „War Of Legends“ kaip ir kiti „JaGex“ produktai naudojasi „Jcredits“ virtualių pinigų sistemą, kurioje turimų pinigų kiekis gali būti papildytas tiek kreditine kortele, tiek PayPal’u tiek kai kuriose šalyse siūloma mokamų SMS’ų paslauga (deja, šios apžvalgos rašymo metu Lietuvoje tokia apmokėjimo galimybė kaip būtų gaila neteikiama).

„War of Legends“ gali vadintis geru, rimtu MMORTS žanro žaidimu. Šis žaidimas iš tikrųjų man labai patiko, puikiai perteikia miesto ir imperijos kūrimo simuliaciją. Rekomenduočiau jums visiems bent jau išbandyti.