Neįsigilinus į A&D žaidimą, būtų galima pagalvoti, jog tai dar viena šaudyklė iš daugelio. Tačiau baigus žaisti, neįmanoma paneigti šio žaidimo meistriškumo: nuo humoro jausmo iki puikiai suderinto „geimplėjaus“. „Armed & Dangerous“ yra įspūdingas ir įtraukiantis žaidimas. Tai trečiojo asmens šaudyklė tokiems šio žanro fanams, kuriems nusibodo šabloniškų darbų banga.

John Carswell, Game Chronicles Magazine

Nesibaigianti priešų lavina. Ir iš kur jie visi lenda? Tik prasiskini kelią – žiūrėk, jau koks į nugarą pyškina… Rodos, atokvėpio minutė, atsiplėšiau, bet kur tau – priešais „forge canons“, o užuovėjos nėra. Vos tik išlįsi iš saugios vietos, jie ims pliekti taip, kad niekur nepabėgsi. Net nebandyk pasitelkti į pagalbą snaiperį – pabūklai apsaugoti ir, nors matai priešo galvą, jo nenupilsi.

Tai kas belieka? Gal išbandyti naują ginklą? Kas bus, tas… Nusitaikom, šaunam ir… Nieko. Palauk palauk – turbūt mano akys meluoja, nes tai ką aš matau, visiškai neatitinka gamtos dėsnių: ŽEME priešų link slenka ryklio pelekas. Jis vis artėja prie pabūklo ir… „WHAT THE F…???“ Čia tai tikra „viršūnė“ – toje vietoje, kur prie pabūklo sėdi kažkoks gyvis, na, pavadinkim jį orku, išlenda DIDŽIULIS ryklys (atsiminkit – iš žemės!) ir sukramto mano priešą… Hmm, išvydęs tokį vaizdelį, atsiloši kėdėje ir pradedi galvoti, kad tai tikrai ne tipiška trečiojo asmens šaudyklė…

Žaidžiant „Robiną Hudą“

Žaidimo siužetas banalus, tačiau tai nėra jo trūkumas. Juokingi video intarpai padaro pasakos tipo istoriją neįtikėtinai komišką. O kur dar įvairiausi ginklai, pagal kiekvieno norus ir galimybes… Taip, „Armed and Dangerous“ – iš tiesų užkrečiantis žaidimas.

Na, o istorija prasideda atsidūrus Romano kailyje ( „Robino Hudo“ tipo veikėjas), kuris su dviem kitais draugeliais daro gerus darbus – plėšia turtinguosius, padeda vargšams ir t.t.

Visai kaip pasakoje: už jų galvas paskirta premija, ir, priklausomai nuo to, kiek žalos kiekviename lygyje pridarai priešui, premija vis didėja. Romaną lydi Q ( mirtinai pavojingas robotas, tapęs pasaulio išvaduotoju, kiekviena pasitaikiusia proga geriantis arbatą… ), Jonesy ( kurmis – kalnakasys, apsikarstęs įvairiais sprogmenimis) ir karts nuo karto savo „genialiais“ patarimais padedantis Rexus ( baisiai smirdantis, mažas, susikūprinęs, aklas mistikas ).

Štai tokia komanda atlieka pagrindinę užduotį – siekia išgelbėti Milolos šalį nuo piktojo karaliaus Forge ir jo sūnaus princo Stig‘o, kurie yra pavogę „The Book of Rule“. Šios knygos pagalba galima uždengti visą pasaulį tamsa…

Topsy Turvy – tik nesakyk, kad neperspėjau…

Kaip ir visose šaudyklėse, šio žaidimo misija – keliavimas nuo vieno objekto prie kito, pakeliui naikinant priešus. Kitaip tariant,- šaudyti šaudyti ir dar kartą šaudyti, desertui – kiek pasprogdinti. Patikėkit, priešai bėga ištisomis ordomis! Juos būtų galima suskirstyti į orkus (tikslesnio apibūdinimo neradau) ir „prancūzus“ (apie ką aš kalbu, sužinosite tik pažaidę).

Smagumas toks, kad priešų sutiksite tikrai labai daug, tačiau jie nedarys didelės žalos. Viskas, ką reikės daryti – įsiveržti į priešų tirštumą ir visus juos iššaudyti. Visiškai pasitikėti bendražygiais – neverta, nes jie gali būti naudojami tik kaip silpna priedanga, ne daugiau. Žaidimo metu kai kuriose misijose jie net mirdavo (taktika: kur daugiau priešų – ten geriau, jiems nelabai tiko, nes nuo pabūklų įmanoma pasprukti greitai judant, o tavo palydovai to nesupranta…), tačiau kituose lygiuose vėl atsirasdavo.

Jei jūsų nesužavės komiškos žaidimo situacijos, tai padarys įspūdingi ginklai. Vienu metu Romanas galės neštis tris ginklus ir dviejų tipų bombas. Visa amunicija gaunama apsilankius smuklėse, „išbarstytose“ kiekviename lygyje. Jose taip pat „atstatoma“ sveikata, papildomos bombų atsargos ir gaunami SUPER ginklai…

Tai jau taip, jų šiame žaidime net keli! Be jau minėto „Shark Gun“ (ryklio) yra ir dar vienas – visiškai nerealus, hmm, mechanizmas, kuris pritrenkia savo panaudojimu. Kaip jį naudoti? Jei smuklėje gavai „Topsy Turvy Bomb“, pasaugok tinkamam momentui… Kai visai striuka ir priešai kimba iš visų pusių, aktyvuok TTB ir visas pasaulis… apsivers. Visi priešai lėks aukštyn į dangų ir, po kelių sekundžių pasauliui vėl „atsivertus“ į savas vėžes, kris iš dangaus ir visi iki vieno išsitrėkš ant žemės. Dar viena, mano mylimiausia bombikė – „Small Black Hole“. Pavadinimas daug ką pasako. Numetus ją ant žemės, reikia skuosti kuo toliau, nes visi priešai, esantys arti, tiesiog susiurbiami į ją.

Cheats

„Armed and Dangerous“ nėra itin sudėtingas žaidimas. Nors daugeliu atvejų gali žūti nuo pernelyg didelės priešų gaujos, dažniausiai neprireikia žaisti epizodo daugiau kaip du kartus. Visada galima pasinaudoti „special“ bombomis, kurios išsprendžia daugelį problemų. Žaidimo pradžioje galima pasirinkti tik du sudėtingumo lygius iš keturių, nes kiti yra „užrakinti“.

Visame „Armed and Dangerous“ išmėtyta dvidešimt viena kortelė. Renkant šias korteles, atrakinami „cheet‘ai“ ir specialios misijos. Pavyzdžiui, surinkus tam tikras korteles, gali pasirinkti „cheet‘ą“ “didelės galvos ar kojos”, kuris paveiks žaidimo grafiką („didelės galvos“ – veikėjai pasidarys dar juokingesni ir bus panašūs į iš vaikų darželio pabėgusius vaikus).

Dažniausiai kortelės randamos ant žemės, tačiau tam tikrose misijose, kai reikės apginti vieną ar kitą miestelį nuo besiveržiančios priešų ordos, sėdint „super“ pabūkle, korteles bus galima rasti šaudant į dėžes, numestas mūšio lauke.

All about

Apskritai, žaisti labai linksma. Ar gali būti kitaip, kai rykliai ryja tavo priešus? Vis dėlto, trūkumų yra. Visų pirma – beveik visose misijose turi daryti tą patį: brautis per priešų gaujas, nuolat šaudyti, neužmirštant pirma sunaikinti barakų, iš kurių nenustoja lįsti orkai. Iš principo, šaudyti reikia į visus ir visada. Kiek įdomiau šaudyti į vienuolius – magus, kurie grafiškai tikrai įdomiai padaryti (permatomos linijos, energijos kamuoliai…).

Kad žaisti labai nepabostų, vėlesnėse misijose gaunamas skraidymo aparatas „The Jumper Pack“, kurį naudoja „prancūzai“. Jis suteikia galimybę kelias sekundes skristi, o vėliau sklęsti ore. Bene įdomiausios žaidimo vietos yra tos, kai sklendžiant ore turi išsisukinėti nuo priešų pabūklų, tuo pat metu kontratakuodamas. Šiokia tokia makalynė, bet kaip smagu!

Grafika žaidime nėra stebuklinga, tačiau nenuvilianti. Pagrindiniai veikėjai sukurti labai detaliai. „Lionhearts“ – taip vadinasi minėta „Robinų Hudų“ gauja – turi unikalią animaciją. Priešai žaidime yra tik trijų tipų: orkai, „prancūzai“ ir robotai, panašūs į Q, tačiau visi sukurti labai gražiai. Atrodo labai juokingai, kai šalia priešų susprogdini bombą, ir jie visi skrenda į viršų skersai – išilgai ekrano.

Taip pat – prilipinus vieną iš „Sticky Bombs“ priešui, jis pasileidžia lėkti klykdamas ir neretai, įbėgęs į savo bendrų būrį, sprogsta, ištaškydamas visus aplink. Gal kiek nuobodoki miestai, nes pastatai visur vienodi. Apie valstiečius net nešneku – jie atrodo labai kvailai. O dar būdas, kuriuo Romanas juos „transportuoja“ namo…

Tikrai gražiai padarytos lygių aplinkos – nuo sniegynų iki džiunglių, kuriose laksto tokie mažiukai „Twiglet‘ai“ (antrojoje „Mumijoje“ džiunglėse jie visus labai gražiai strėlytėmis užbadė).

„Armed and Dangerous“ gana trumpas. Pereiti užtenka dviejų – trijų vakarų. Vis dėlto, tos valandos praeina nenuobodžiai. Žaidimas tikrai smagus, neleidžiantis atsitraukti. Keistas humoras gali kam nors nepatikti, bet aš manau, kad jis kaip tik vietoje. Šis žaidimas tinka atsipalaidavimui, kai nereikia įtemptai mąstyti, o tik mėgautis linksmu, užvedančiu žaidimu. It‘s FUN!

Nixie

Vertinimas

Siužetas 7,7 (eiliniai „Robinhudiniai“ paistalai, visai tinkantys šiai makalynei)

Grafika 8,5 (nieko ypatingo, bet pakankamai gražu ir detalu)

Garsas/Muzika 8,0(visi kalba škotišku ar britišku akcentu…šiam žaidimui labai tinka)

Įdomumas 9,0 (bent dviem dienom tikrai užkrečia, žaisti linksma)

Bendras 8,5 (jau vien už tuos „SPECIAL“ ginklus galima duoti aukštą įvertinimą…)