„Braid“ žaidimo idėja kilo dar 2004-ais metais vienam nepriklausomam žaidimų kūrėjui Jonathan Blow. Trijų metų kūrimas ir nuosavų pinigų investavimas į jį regis pasiteisino, nes galu gale sulaukėme galutinės „Braid“ versijos. „Hothead Games” studija įsigijo žaidimo teises ir gegužės mėnesį jį pritaikė „Mac OS“ sistemoms. Vėliau pasirodė ir „PlayStation Network“ versija. Galiausiai, neseniai „Braid“ pradžiugino ne tik „Xbox 360“ konsolės turėtojus, bet ir prieš porą mėnėsių asmeninių kompiuterių savininkus. Žaidimas ne tik kad neįtikėtinai puikiai pasirodė šiose platformose, bet ir ankščiau jo kūrėjas programuotojas-dizaineris Jonathan Blow 2006-ais metais yra gavęs nominaciją už puikų grafinį stilių Nepriklausomų kūrėjų festivalyje.

Kiekvieno lygio gale prieiname pilį ir tuomet pranešama, kad princesės čia nėra.

Tai kas gi tai per žaidimas? „Braid“ – tai platforminis/puzzle 2D tipo žaidimas, kur kamera slenka jau įprastai – šonu. Turbūt daugelis paklausite ir kuogi šis žaidimas toks ypatingas? Tai galimybe nevaržomai valdyti laiką tokio žanro žaidime. Žaidime imsimes protagonisto vaikinuko vardu Timas vaidmens, kuris atsiduria kažkokiame keistame fantasy pasaulyje ir leidžiasi ieškoti dingusios princesės. Siužetas atrodo visiškai atsibodęs ir nuvalkiotas, tačiau laiko valdymas yra itin įdomi naujovė ir vien dėl galimybės jį valdyti vertėtų pabandyti šį žaidimą. O kur dar gražus pieštas grafinis stilius, puikiai parinkta muzikėlė ir tikrai smagus geimplėjus?

Žaidime rasime 5 pasaulėlius, dar vieną atrakinsime įveikus ir surinkus visų penkių pasaulių dėliones. Kiekvienas pasaulis čia turi savo delionę. O juose ir renkame jos dalis. Prieš patenkant į kiekvieną pasaulį galėsime paskaityti istorijos nuotrupų, tačiau galiausiai visa žaidimo istorija atsiskleis tik paskutiniame pasaulyje, kur viską ir sužinosime. O ten kad jau sužinotume teks nemažai skaityti. Patį žaidimą pradėsime antrame pasaulyje, kur užduotys iš pradžių bus elementariausios, reikės pašokti, užlipti. Jau nuo pat pradžių sutiksime vaiščiojančių galvų, ant kurių užšokus galėsime pašokti aukščiau nei įprastai. Kartais teks surasti kokį raktą, o kartais net naudojantis laiko valdymu reikės su vienu raktu atrakinti 2-3 duris. Vėliau užduotys pasunkėja ir atsiranda prarajos su spygliais ir kiek sunkesnės užduotys. Netyčia nukritai ar tave nustūmė galva? Nepergivenk. Iš esmės šiame žaidime neįmanoma nei pralaimėti nei numirti. Vos tik nukrisite ant spiglių, laikas sustos ir bus liepiama spausti „Shift“ klavišą. Jį paspaudus ir laikant galėsime pasukti laiką. Jokių apribojimų nėra. Galime padidinti net laiko sukimo greitį kelioliką kartų ir taip akimirksniu grįžti net į lygio pradžią. Nepavyko kur nors peršokti ar ką nors atlikti? Atsuk laiką ir ištaisyk savo klaidą. Jokių apribojimų. Laiko valdymas žaidėjo rankose.

Galvosūkis su vaikščiojančiomis galvomis. Kai kuriems gali būti nemažai vargo.

Kiekviename pasaulyje turėsime vis kitokių laiko valdymo galimybių bei funkcijų. Jei pirmame galėjome atsukti laiką, tai kokiame šeštame pasaulyje galime dar ir įstatyti laiko žiedą. Tai apskritimas prie kurio artinantis laikas judės vis lėčiau. O tai be abejo pravers sprendžiant įvairiausius galvosūkius ir padės išvengti įvairiausių kliučių. Ketvirtame pasaulyje dar įdomiau, jei Timas judės į priekį, vadinasi visi judantys objektai irgi eis į priekį, o jei staiga sustosime, tuomet visi objektai irgi sustos. Eik atgal ir viskas grįš į savo vietas. Dar viename pasaulyje turėsime sukinėti laiką ir dirbti su savo šešėliu. Čia tai jau keliose vietose teko man paplūšėti. Tiesa sakant dauguma užduočių žaidime bus tikrai sudėtingos ir mažiau mąstantis žaidėjas gali užsisedėti prie žaidimo tikrai ilgai. Labiau mąstantis ir patyręs žaidėjas „Braid“ gali įveikti per 2 valandas ar net greičiau. Tai nėra daug. Bet jei bandysite surinkti visas delionės dalis ir kaip minėjau, jei nesate labai išradingas, tuomet teks paplūšėti ilgėliau. Man net keletą kartų reikėjo ieškotis pagalbos internete, nes visiškai niekaip nebūčiau taip išmąstęs. Pasauliuose kartais bus ir bosų, kuriuos nebus sunku nukauti jei tik judėsime ir atitinkamai naudosime laiko valdymo galimybę. Bus ir tokų objektų, kurių neveiks laiko sukinėjimas ir kitokie dalykai, todėl čia reikės dar labiau pasukinėti galvą. Surinkti dėliones nebus sunku net ir mažiau mąstančiam žaidėjui, nes jos nėra didelės ir yra gana paprastos. Pasiekus galutinį lygį pasaulyje mes prieiname pilį, kurioje pranešama, kad princesės čia nėra ir kad turime keliauti į kitą pasaulį. Tą mes ir darome. Jau perėjus žaidimą atrakinsime „Speed Run“ režimą. O štai čia jau bus galima bandyti įveikti žaidimą kuo greičiau. Galbūt daugelis žaidėjų nebenorės jo pereidinėti dar kartą, tačiau tikriems Indie gerbėjams tai bus tikrai smagi galimybė.

„Braid“ turi ne tik gerai įgyvendintą idėją, bet ir puikiai nupieštą grafiką ir gerą garso takelį. Viskas žaidime yra piešta ir atrodo labai gražiai. Kiekvienas pasaulėlis atrodys vis kitaip, vienas šviesesnis, o kitas tamsesnis ir šaltesnis. O slenkantys peizažai atrodys dar gražiau. Žaidimas iš esmės neturi nuosavo garso takelio, jam buvo legalizuotos jau esamos atlikėjų Cheryl Ann Fulton, Shira Kammen bei Jami Sieber dainos. Žaidimo kūrėjas Blow norėjo sukurti išskirtinę muziką, tačiau neatsirado tokių žmonių, kurie sukurtų būtent tokią, kokią jis pats norėjo. Legalizavimas ne tik greičiau, bet ir paprasčiau bei pigiau. Žaidime išgirsime įvairiausių melodijų. O dar įdomiau jas išgirsti sukant laiką atgal, kai muzika pradeda groti atvirkščiai. Šioje vietoje tai tikrai gerai padirbėta. Valdymas kaip visuomet paprastas, viskas atliekama klaviatūra, jokios pelės nereikia, na nebent dėliojant dėlionę. Lakstant po pasaulėlius naudosime tik judėjimo, šokimo ir laiko valdymo klavišus.

Fono peizažai atrodo tikrai gražiai.

Galbūt apžvalgėlė nėra labai didelė kaip kitos, bet „Braid“ yra nedidelis ir tikrai puikiai pavykęs žaidimas. Puikiai pavykęs net lyginant su didžiausiais šių metų žaidimais. Dauguma apžvalgininkų žaidimui negaili 10 balų iš 10. Tai didžiausias įvertinimas. Už ką? Už gerą idėją ir už gerą žaidimą nuo nepriklausomo kūrėjo. Tai smagus, įtraukiantis žaidimas. Nors ir yra kiek trumpokas (jei esate rimtas mąstytojas) ir kartais gal kiek sudėtingas (jei esate ne koks mąstytojas), bet „Braid“ vistiek statyčiau tarp geriausių žaidimų šiemet. Mums jau senokai reikėjo gero ir įsimenamo Indie žanro žaidimo, tai štai „Braid“ būtent toks ir yra – geras ir įsimenamas.