Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2010/02. Teksto autorius: JcDent

Žaidimo pavadinimas verčiamas „bereikalingi kosminiai mūšiai“. Tai išsiaiškinus derėtų pasidomėti, kodėl jį verta žaisti. Nors žodis „bereikalingi“ tikrai neturėtų atbaidyti nė vieno, kada nors žaidusio MMORPG. O „kosminiai mūšiai“? Atsimeni „Žvaigždžių karus“ su visokio dydžio laivais, naikintuvais, lazeriais, torpedomis ir kitomis gėrybėmis? Jų čia bus daug! Beveik bereikalingai daug.

Gratuitous Space Battles (toliau GSB ) siužeto nėra. Galaktikoje tiesiog vyksta karas, o pirmoji frakcija, kurios laivus teks siųsti į mūšį, yra Federacija. Ją galima apibūdinti kaip superkapitalizmo valstybę. Kita yra vabalų, pasiryžusių sunaikinti dvikojus, sąjunga. Yra ir sena galaktikos imperija, kurios šimtamečių gyventojų imperatorius valdžioje įsitvirtinęs jau tūkstantmetį ir nesirodo tik dėl „sveikatos sutrikimų“. Taip vienu smūgiu pasijuokiama ir iš Warhammer 40 000, ir Fidelio Kastro. Paskutinė yra sukilėlių sąjunga. Jie prisiekę visą gyvenimą kovoti, kad nebūtų verbuojami į imperijos armiją. Taip iš fantastikos šaipomasi visame žaidime ir dar jo naujame papildyme The Tribe, kuriame atsiranda erdvėlaiviais skraidantys hipiai.

Kaip senoviniame kare

Prieš mūšį laivus pirma reikia sukomplektuoti, tada parinkti jiems vietą, planuojant išsidėstymą, numatyti veiksmus kovos metu. Paleidus žaidimą daugiau nieko nebelieka, tik stebėti, kaip Tavo laivai skrenda į pergalę ar žūtį. Žaidimo kūrėjas yra sakęs, kad taip norėjo suteikti senosios karybos įspūdį, kai generolas galėjo tik išdėstyti pirminį planą ir tikėtis geriausio.

Misijose skiriasi priešų tipas, kiekis, išsidėstymas, be to, vietovės gali turėti ypatumų (pvz., neveikia jėgos laukai). Išdėstant laivus reikia, be kita ko, atsižvelgti į jų kainą ir pilotų skaičių. Visos neišleistos lėšos pergalės atveju taps šlovės taškais, o už juos „atrakinami“ nauji laivai, komponentai ir net rasės. Pilotų limitas užtikrina, kad į mūšį nekeliaus tik kelios eskadrilės naikintuvų. Laivų veiksmus galima modifikuoti įvairiai: kiek ir kokius taikinius jie puls, atsitrauks ar puls prie labiausiai sužaloto priešo ir panašiai. Galima liepti apgedusiems naikintuvams grįžti į angarą ir juos taisyti žaidžiant mini žaidimą.

Angarus kosminiuose laivuose įtaisysi pats. Kaina, aišku, yra svarbus dalykas, kaip ir energijos bei įgulos poreikis. Kiekvienam komponentui jie reikalingi, o pridėjus naują generatorių šoktels ir kaina, ir laivo svoris — tai reiškia lėtesnį judėjimą. Tiesa, ir variklių yra įvairių, net naikintuvams. Kitos dvi klasės yra fregatos ir kreiseriai. Pastarieji dičkiai yra pagrindiniai žaidėjai, o fregatos — patrankų mėsa.

GSB yra ne tiek apie mūšius, kiek apie laivų statymą. Patrankos ir EMP bokšteliai, skydų efektyvumo sprendimai ir panašiai. Galvoji ir statai, o tada siunti laivus į mūšį ir tikiesi laimėti. Tiesa, statymas, kaip kone svarbiausia žaidimo dalis, galėtų būti ir patogesnis. Praverstų daugiau paaiškinimų, ką reiškia kuris nors ginklo rodmuo. Tai nulemia visą išsidėstymą, strategiją ir, galiausiai, mūšio baigtį.

Liūdna, jog nėra tiesioginio daugelio žaidėjų režimo, kad galėtum draugui parodyti, koks nevykęs komandoras jis yra. Bet šiame kūrinyje susipina Space Empires lygio laivų statyba, Strange Adventures In Infinite Space išvaizda bei Galactic Civilizations karo menas. Kaip tokių keistų tėvų vaikas GSB yra tikrai neblogas.