Atrodo, jog pirmojo asmens šaudyklių žanras greitu laiku išgyvens tikrą revoliuciją. Kodėl? Ogi nuostabiojo „Far Cry“ kūrėjai, vokiečių firma „Crytek“, jau užbaiginėja savo antrąjį darbą – „Crysis“. Na, nos pavadinimus jie galvoja ne itin sudėtingus, užtat žaidimus kuria fantastiškus. Jei „Far Cry“ turėjo neprilygstamą grafiką, bet su istorija truputį nupuolė, tai „Crysis“ ketina ne tik priversti mus aikčioti vos pamačius žaidimą, bet ir būti prikaustytiems įdomios istorijos.

„Crytek“ jau prisižadėjo išties daug. Jų teigimu, dabar žaidime mes galėsime pasirinkti net kelioliką skirtingų scenarijaus kelių, tuo kiekvieną kartą gaudami galimybę sukurti vis šiek tiek kitokią istoriją. Dabar nebūsime prikaustyti prie istorijos linijiškumo, o galėsime patys ieškoti ir eksperimentuoti žaidime. O dizainerių komandos laukia labai sunki užduotis, kadangi grafika „Crysis“ žaidime nebus skirta vien tik grožėjimuisi. Ji bus interaktyvi, kas leis mums pilnai sąveikauti su aplinka.

Crysis žaidime jūs tapsite JAV Specialiųjų Pajėgų karys – Jake Dunn, kurio komanda buvo išsiųsta į vieną Ramiojo vandenyno salą, kurioje katastrofą patyrė neatpažintas objektas. Jūsų nelaimei, Šiaurės Korėjos kariuomenė aplenkė jūsų būrį ir yra pilnai apsupus salą. Nuo šios akimirkos, jūs gausite naują užduotį – infiltruotis ir sužinoti daugiau. Pastarąją užduotį įvykdysite gan greitai ir sužinosite nelabai malonią žinią – nukritęs objektas, visai ne koks meteoritas, o tikrų tikriausias ateivių erdvėlaivis, pilnas nelabai gerai jūsų atžvilgiu nusiteikusių ateivių.

Pirmą kartą atvykę į šią paslaptingą salą pastebėsite, jog šis tropinis rojus yra kitoks, nei matytas „Far Cry“. Gigantiškos palmės siūbuoja nuo vėjo, saulė negailestingai kepina iš dangaus, o džiunglės gali būti lengvai panaudojamos maskavimuisi nuo Šiaurės Korėjos kareivių, patruliuojančių saloje. Pats pirmasis žaidimo lygis to labiausiai ir reikalaus. Jis dar galėtų būti vadinamas tiesiog partizaniniu karu (o lietuviai tam tikrai turi reikiamų įgūdžių). Turėsite keliauti per salą, puldinėti priešininko kareivius ir slėptis nuo jų pačių kontraatakų. Linksmiausia, kad pasirinkimas yra jūsų rankose. Galite bet kuriuo metu paprasčiausiai bėgti tiesiai prieš kareivius ir pradėti susišaudymą, arba galite likti nepastebimas ir ilgai, bet tyliai pašalinti visus priešus.

Bet visa tai pasikeis kuomet ateiviai pirmą kartą praneš apie save, užšaldydami salą. Žaidimo dizaineriai teigia, jog jie labai ilgai ieškojo ir rinkosi iš daugybės įvairiausių ateivių modelių. Pasak jų, galiausiai jiems pavyko išgauti kažką tikrai ateiviško. Taigi, nors dar apčių ateivių ir neišvydę, mes jau sužinosime jų kėslus – paversti visą Žemę į ledo pasaulį. Aišku, pirmasis žingsnis bus paversti ledu sąlą, kurioje žaidžiate jūs.

Daugelyje dabartinių žaidimų žodis „užšaldyti“ paprasčiausiai žymi tekstūrų pasikeitimą, kurios iš žalių ir rudų tampa baltos. To pasekmėje, mes įsivaizduojame prieš save matantys sniegą. „Crysis“ šioej vietoje bus didelė išimtis, daugiausia dėka savo naujojo fizikinio varikliuko. Dabar visa sala, kuri dar pirmoje žaidimo dalyje atrodė kaip tikras rojus, dabar virs tikru ledynu. Sustos visas augimas, šakos jums praeinant nesureaguos į jūsų judesius, o dar baisiau – išduos jūsų esamą vietą. Išsidavimo problema šįkart bus ypatingai opi, kadangi bet koks jūsų žingsnis sukels nemažą triukšmą lūžtant į ledą sušaldytiems augalams. Todėl tyliai slinkti džiunglėmis taps beveik neįmanoma.

Tuo pačiu jūs dar atrasite, jog ginklai nebeveikia taip greai kaip anksčiau ir kad itin didelis šaltis juso veikia neigiamai. Šioje vietoje taip pat reikės mokėti persiorientuoti, norint likti gyvam. Žinoma, šie ateiviai, tokei dideli šalčio mėgėjai, turi ir savo antipatiją – šilumą, o ji sklinda iš jūsų ginklų.

O šie ateiviai šaltį naudoja kaip vieną iš savo ginklų. Jie turi galimybę užšaldyti daiktus, tame tarpe ir jus. Taigi jei kartasi kliūdysite iš ateivių paleistam šaldymo spinduliui, labai greitai aplink save išvysite ledo sluoksnį. Dėkui mokslininkams, kurie jus patalpino į naują nano kostiumą, kurio pagalba ir bus galima ne tik išgyventi šiame ledo pasaulyje, bet ir pasprukti iš ledo luito. Beje, pastarasis kostiumas jums pravers ir kitose situacijose, kadangi jis galės būti nustatomas dirbti skirtingais režimais. Pavyzdžiui, jeigu jusm reikės kuo greičiau nukakti į kitą vietovę ar pabėgti nuo priešų, reiėks paspausti greičio mygtuką ir kostiumas suteiks jums papildomo greičio. O jeigu kartais reikėtų pakelti sunkų objektą, ginklą, sulaužyti ledą ir panašiai, reikės įsijungti jėgos funkciją.

Bet žaidimui įpusėjant link galo, teks dar kartą pakeisti visą taktiką iš pagrindų, kuomet pateksite į nulinę gravitaciją. Taip negerai jums atsitiks po to, kai kova prasiskinsite savo kelią į ateivių erdvėlaivį ir jame atrasite keletą labai egzotiškų funkcijų. Deja kol kas tai visa informacija apie trečiajį žaidimo epizodą. Likusius dalykus „Crytek“ slepia po visais devyniais užraktais. Šiuo metu mums belieka patiems sulaukti žaidimo ir viskuo įsitikinti savo kailiu. „Crysis“ numatytas išleisti jau šią žiemą.

Parengta pagal „Crytek“ ir „GameSpot“ informaciją