Jeigu pasakyčiau, jog Lietuvoje šiuo metu yra kuriami pasaulinio garso kompiuteriniai žaidimai, kuriuos išbandys daugybę įvairiausių tautų žaidėjų visame pasaulyje, daugelis pultų ginčytis ir neigti tai. Tačiau palaukite ir neskubėkite su išankstinėmis išvadomis, kadangi dar nieko negirdėjusiems skubu pristatyti ne visai naują, bet beveik niekur negirdėtą kompaniją – „Koei Baltija“.

Bent kiek su žaidimais susijusiam žmogui tikrai turėtų būti girdėtas „Koei“ kompanijos pavadinimas. Tai japonų bendrovė, įkurtą dar 1978 metų liepos 25 dieną, kurios pagrindinis darbas – kompiuterinių žaidimų kūrimas. Šiuo metu tai yra pasaulinė kompanija, kurios 2005 metų pajamos siekė 223 milijonus dolerių (apie 580 milijonų litų). Koei per paskutinįjį dešimtmetį nepaprastai išsiplėtė ir šiuo metu turi savo atstovybes Japonijoje, JAV, Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Kanadoje, Kinijoje, Korėjoje, Taivane, Singapūre ir Lietuvoje.

Linkėjimai iš „KOEI Baltija“

Taip, būtent Vilniuje yra įkurta „Koei Baltija“ būstinė, kurioje dirbantys žmonės kuria pasaulinio lygio žaidimus. Nors ši kompanija Lietuvoje įsikūrė jau senokai, tačiau tik pastaruoju metu ėmė skleisti ir leido skleisti kiek daugiau žinių apie save. Ta proga mes ėmėme ir pasikalbėjome su jais.

Sveiki,

“Koei” – žinoma žaidimų rinkos dalyvė. Kaip atsitiko, jog kompanija turinti biurus Japonijoje, JAV, Jungtinėje Karalystėje, Hon Konge ir t.t., sumanė atidaryti vieną savo padalinių Lietuvoje?

Fatal Inertia

Pasak KOEI prezidento, iki šiol KOEI žaidimai buvo skirti Japonijos rinkai, tik apie 20% visų KOEI produktų buvo skirti kitoms šalims (pagrinde Amerikai). Kadangi buvo nutarta šią proporciją apversti ir pradėti kurti žaidimus skirtus nei tik Amerikos bet ir Europos rinkai, buvo įkurtas UAB KOEI Baltijos padalinys. Šiuo metu KOEI Baltijos dizaineriai dirba tiek prie Amerikos, tiek prie Japonijos rinkai skirtų žaidimų.

Papasakokite, kaip sekėsi įsikūrimo darbai? Kada pradėjote darbą? Kokios kliūtis iškilo?

UAB „KOEI Baltija“ įsikūrė 2003 metais. Pirmiausiai visi (šeši) dizaineriai buvo išsiųsti į Japoniją 6-12 mėnesių apmokymams. Pirmiesiems sugrįžus, buvo priimta daugiau žmonių, pabuvoję Japonijoje dizaineriai apmokė naujai priimtuosius, ir dabar mus jau dirba 16 kompiuterinės grafikos dizainerių.

Fatal Inertia

Ką tiksliai veikiate Lietuvoje ir koks būtent yra jūsų indėlis į kitus „Koei“ žaidimus?

Kuriame dizainą, modeliuojame objektus/characterius kompiuteriams žaidimams. Didžiausias mūsų indėlis įdėtas į jau kitais metais išeinantį PS3 žaidimą „Fatal Inertia“. Daug prisidėjome prie žaidimo skirto Nintendo DS (taip pat bus išleistas kitais metais, pavadinimo dar nėra). Lietuvos dizaineriai prisidėjo ir prie Japonijoje labai populiaraus Shin Sangoku Musou (Dynasty Warriors) žaidimo kūrimo.

Jūs nekuriate pilnų žaidimų. Taigi, kaip sekasi bendradarbiauti su tais padaliniais, į kuriuos nukeliauja jūsų darbas? Ar nesijaučia jokių kultūrinių skirtumų?

Darbas pas mus vyksta įdomiai, bendraujant su KOEI Canada ir Japonija. Atėję į darbą pirmiausiai iki pietų bendraujame su Japonija, gauname iš jų užduotis ir komentarus, o į mūsų darbo pabaigą dirbti pradeda KOEI Canada dizaineriai, taigi prasideda bendravimas su jais. Žinoma, visos kultūros labai skirtingos, skirtingi darbo tempai, požiūriai, pagaliau kalbos, bet galbūt tai padės sukurti unikalių produktų.

Kokie žaidimai jau gali pasigirti turintys lietuviškų šaknų ir patyrę Lietuvos dailininkų prisilietimus?

PS3 „Fatal Inertia“, PS2 „Shin Sangoku Musou (Dynasty warriors)“, PS2 „Zill O‘ll“

Fatal Inertia

Kokie jūsų ateities planai? Galbūt galvojate plėstis ir gal net patys kurti pilnus žaidimus?

Plėstis planuojame, japonai norėtų priimti dar 10 dizainerių. Kiekvieną pavasarį yra daroma atranka ir priimami nauji žmonės. Dizainerių ieškome dailės akademijose, nes priimdami žmogų pirmiausiai patikriname piešimo sugebėjimus. KOEI Baltijoje, bent jau artimoje ateityje, žaidimai pilnai kuriami nebus, nes kol kas tai daroma tik Japonijoje, visose kitose šalyse yra išsibarstę dizainerių-piešėjų, modeliuotojų, programuotojų, animatorių komandos, ir kol žaidimas yra sukuriamas, jis pereina per daug rankų keliose šalyse. Kandagi KOEI labai svarbu greitis, prie žaidimo vienu metu turi dirbti daug žmonių, taigi kad viskas butų daroma vienoje Lietuvoje – sunkiai įmanoma. Tačiau, visai gali būti, kad kada nors bus sukurtas lietuvių sugalvotas žaidimas – japonai visada laukia gerų idėjų, ir jeigu mūsų darbuotojų parašytas scenarijus japonams pasirodytų geras, galėtume nuo pat pradžių kurti savo žaidimą (tik suprogramuotas jis būtų kitur).