„Xbox 360“ konsolei trūksta gerų platforminių žaidimų. Tokių kaip „SpongeBob’s Truth or Square“.

Tai nėra naujas žaidimas. „SpongeBob’s Truth or Square“ pasirodė daugiau kaip prieš du metus, minint animacinio serialo „SpongeBob SquarePants“ dešimties metų jubiliejų. Niekaip negaliu sutikti su kritikais, įvertinusiais šį žaidimą žemais arba vidutiniais balais. „SpongeBob’s Truth or Square“ vertas gerokai daugiau.

Iš dalies tą kritiką nesunku pateisinti. „SpongeBob’s Truth or Square“ kenčia nuo visų esminių platforminiams žaidimams būdingų ligų. Viena iš jų yra kameros darbas. Kartais imu prarasti viltį, jog kada nors pasirodys bent vienas platforminis žaidimas su kokybišku kameros darbu. „Truth or Square“ nėra jokia išimtis. Nors vaizdo rakursas nustatomas daugmaž rankiniu būdu, žaidime pasitaikė daugybė situacijų, kai dėl kameros atsikalbinėjimo buvo sunku orientuotis aplinkoje.

Kita tipinė problema, kuria pasižymi „Truth or Square“, – netikslus valdymas. Šokinėti platformomis dar visai nesunku. Rūpesčių iškyla kovose su priešais. Nėra jokio mechanizmo, kuris padėtų tiksliai nusitaikyti į priešą. Dėl to neretai trinktelėdavau kur nors į šalį, užuot vožtelėjęs į gretimai stovinčio roboto makaulę.

Trečioji „SpongeBob’s Truth or Square“ problema yra labiau specifinė būtent šiam žaidimui, o ne visam žanrui, – tai idiotiškas atskaitos taškų (checkpoints) išdėstymas. Šiaip „Truth or Square“ nėra sudėtingas žaidimas, bet praradus gyvybę tenka iš naujo kartoti varginančiai ilgas lygių atkarpas. Tai siaubingai erzina. O ypač tada, kai verčiama iš naujo spręsti galvosūkius.

Tai, mano galva, yra visi pagrindiniai „SpongeBob’s Truth or Square“ trūkumai. Prie netobulo kameros darbo ir netikslaus valdymo galima priprasti. Deja, atskaitos taškų geografija nervina nuo pat pirmų iki pat paskutinių lygių.

Bet visi šie minusai nesugeba užgožti „SpongeBob’s Truth or Square“ privalumų. Siužetas paremtas jubiliejine „SpongeBob SquarePants“ serija. Išsiblaškėlis Kempiniukas Plačiakelnis užmiršta, kur paslėpė pono Krabo mėsainių receptą. Pagelbėti paieškose pasisiūlo ne kas kitas, o pats didžiausias pono Krabo konkurentas, vardu Planktonas. Jis turi specialią mašiną, kuri, lyg koks „Animus“ iš „Assassin‘s Creed“, leidžia Kempiniukui iš naujo patirti džiaugsmingiausias savo gyvenimo akimirkas. Pralinksmėjęs Kempiniukas tikisi atsiminti, kur padėjo slaptąją Krabo mėsainių formulę. Planktonas ruošiasi pasinaudoti situacija. Įlindęs į Kempiniuko sąmonę, jis tiksi pats pirmasis sužinoti, kur saugomas receptas.

„SpongeBob’s Truth or Square“ scenarijus nėra labai intriguojantis, tačiau skoningas humoras ir puikus įgarsinimas viską nesunkiai užglaisto.

Vienas iš didžiausių žaidimo pliusų – beribė įvairovė. Kiekvienas lygis turi savo temą, unikalius galvosūkius ir kliūtis. Aplinkos pribloškiančiai spalvingos, ryškios ir nesikartojančios. Kūrėjai „Heavy Iron Studios“ pritrūko išradingumo tik bosų kovoms – dauguma jų labai paprastos ir net truputį monotoniškos.

„SpongeBob’s Truth or Square“ nėra ilgas žaidimas. Jį įmanoma pereiti per vidutiniškai 5-6 valandas. „Truth or Square” siūlo visokių priedų tiems, kurie užsimos jį įveikti antrą kartą. Žaidžiant antrą sykį kiekviename lygyje atsirakina po du mini žaidimus, už kuriuos Kempiniukas apdovanojamas papildomais daiktais. Visi surinkti daiktai laikomi pas jį namuose, padarytuose iš ananaso. Plačiakelnio būste stovinčius baldus ir įvairius daiktus galima visaip atnaujinti. Taip pat leidžiama pasikeisti valdomo veikėjo kostiumą, peržiūrėti surinktus koncepcinius piešinius, iš naujo peržaisti įveiktus lygius ir panašiai.

„SpongeBob’s Truth or Square“ galima įveikti ne tik vienam, bet ir su draugu – tereikia įjungti antrą pultelį ir kolega automatiškai perims aplinkui besisukiojančio Planktono vaidmenį.

Nesvarbu žaisi kaip Kempiniukas ar Planktonas, „SpongeBob’s Truth or Square“ neturėtų nuvilti. Jis nėra toks geras, kad jį privalėtų išmėginti visi „Xbox 360“ savininkai. Bet jei mėgsti platforminius žaidimus, patariu atsikratyti išankstinio nusistatymo ir tuoj pat išbandyti „SpongeBob’s Truth or Square“.