Spira… Turbūt mūsų visų atmintyje įsirėžęs žodis, toks visiems pažįstamas ir artimas kaip jūros kvapas saulėtą vasaros dieną. Daug sykių jį tarėme išdidžiai, su pagarba. Ir drįsčiau paklausti — kas gi taip nesielgtų? Argi ne ji mums parodė pasaulį, kuris suprantamas savaip?

Taip taip, atsakyčiau aš, jei būčiau atsakovas. Ir šis vienas vienintelis žodis taptų ištisa Spira. Mielu kaimeliu, nuo kurio viskas prasidėjo, paslaptingu miestu, kur viskas ir pasibaigė, paprasčiausiu keliuku, kuriuo eidami sustojome tiesiog pailsėti… Galbūt paskutinį kartą. Šis žodis reikštų ir pažįstamus veidus, jų išgyvenimus, emocijas, laiką kartu. Tai prisiminimai. Prisiminimai, kurie neišblės niekada, nes To mes neturėsime, Tai išliks fantazija.

Ir tikrai labai dėl to gaila. Nežinau, gal man vienam taip, bet nuoširdžiai tikiuosi, kad ne, nes vis dėlto bendraminčiai — gerai. Na, kad ir kaip ten bebūtų, mes turime du tikrai gerus dalykus — konsolę PS 2, bei fantastiškąją FFX–2. Tie du stebuklai gali suteikti neišdildomų įspūdžių, daug maloniai praleistų valandų ir Spiros, mūsų numylėtojo pasaulio, tęsinį. FFX–2 jau čia.

Sequel

Štai po kelerių metų pertraukos pagaliau susilaukėme FFX tęsinio. Kitaip tariant, tikro ir vienintelio FF serijos sequel. Ar Square–Enix pavyko šis novatoriškas bandymas, atsakyti tikrai sunku, tad paprasčiausiai išdėstęs savo nuomonę, tai paliksiu spręsti jums patiems.

FFX–2 labai skiriasi nuo kitų FF dalių ne tik tuo, kad tai gryniausias tęsinys, bet ir dauguma kitų aspektų. Pavyzdžiui. FFX–2 bus trys ir tik trys veikėjai, arba greičiau veikėjos, nes visos jos bus labai egzotiškos ir gražios merginos; žaidimas pilnas šypsenų, humoro, lengvabūdiškumo, o nostalgija/drama, būdinga FF, čia atidedama į antrąjį planą; grįš ir seniai visų pamiršti job system bei atb matuoklis; tonos mini–game‘ų; muzika pasikeitusi 180 laipsnių ir… ir dar daug kas, ko dabar sakyti neturėčiau. Bet galiu jus užtikrinti, kad buvo stengtasi įnešti tikrai kažką naujo, neregėto ir įdomaus. Va, tai jiems pavyko ir galime už tai paploti 

Charle Angels

Taip, iš tikrųjų neblogas filmas. Gal kiek per daug nesąmoningas ir mano protui nesuvokiamas, bet neblogas. Na, žodžiu „neblogas“ norėjau vertinti ne patį filmą, o tas tris filmo herojes, kurios ir buvo tikroji pažiba. Tiesiog idealus trejetas, tinkantis bet kam. Žaidimui taip pat. O ypač RPG žaidimui. Jau supratote, kur lenkiu? Ne? Hmm.

Pabandysiu paprasčiau. Ar jums neatrodo, kad mūsų FFX–2 herojės labai panašios į Čarlio angelus? Taigi ir ten, ir čia merginų po tris. FFX–2 merginos, kaip ir Čarlio angelų merginos, turi savo stovėjimo pozas, net ir komandos pavadinimą, kuris FFX–2 skamba — YuRiPa (pirmosios 2 herojų vardų raidės).

Taip pat turi savo šūkius.

Ir tai tik viena išdaiga iš neišsemiamos FFX–2 linksmybių skrynios.

Na, o dabar trumpam pamirškime Čarlio angelus ir paanalizuokime mūsų tris merginas. Pirmoji mūsų visų numylėtoji — Juna, tokia drovi, tyli, tvarkinga mūsų prisiminimuose. Bet dabar mes dabartyje, ir matome ją visai kitokią. Na, iš esmės net sunku ją apibūdinti, nes ji labai pasikeitusi tiek išore, tiek vidumi.

Jos išorę turbūt matėte daugybę kartų ir matote dabar ekrano paveikslėliuose. Plaukai apkirpti kitaip, FFX nuogas matėme tik jos rankas (na, ir veidą), o FFX–2 matysime 50 proc. daugiau . Be to, matyti, kad herojė sumoteriškėjusi (juk jai jau 19!). Na, o viduje ji tapo laisvesnė, pagyvėjo ir pralinksmėjo. Lyg būtų atsikračiusi visų prisiminimų ir pradėjusi viską iš naujo. To mes jai ir linkime, tiesa?

Antroji mūsų herojė — Rikku! Tokia pat linksma ir gyvybinga kaip visada, tik dar labiau pašėlusi. Rengiasi taip pat, matyt, nerado naujų jai patinkančių drabužių.

Ir trečioji mūsų veikėja, naujokė — Paine. Tai gotikinio stiliaus mergina, truputėlį šiurkštoka ir grubi, bet sava. Ji prisidėjo prie kitų dviejų tik dėl to, kad pasiektų savo tikslą, surastų tai, ko jai reikia. Vis dėlto vėliau, būnant su tokia kompanija visą laiką, ji sušvelnėja (o kaipgi kitaip? ;).

The weird continue

Žaidimo istorija tęsiasi. Be abejo, jūs nebekovosite su Sin‘u ir Yevon‘u — jie jau seniai mūsų nudobti ir pamiršti, juk viskas vyko prieš dvejus metus.

Dabar Juna randa sferą (jei kas nežino, tai tokie daikčiukai nufilmuoti, taip sakant, „įkalinti vaizde“), kurioje ji pamato puikiai pažįstamą veidą. Bent iš pirmo žvilgsnio taip atrodo, bet kas ten iš tikrųjų, Juna nežino, tik giliai širdyje tikisi, kad tai Jis. Tas pats Tidus‘as, kurį ji pamilo ir prarado prieš dvejus metus, savo kelionėje. Taigi ji įstoja į taip pasivadinusią komandą „Gullwings“, kurios vadas… Rikku brolis, tiesiog taip ir vadinamas — Brother.

„Gullwings“ taip pat priklauso taip visų pamėgtas pilotas, kurio vardo aš iki šiol nežinau, malonus mėlynas pardavėjas, bei jaunas mokslininkas, mokantis elgtis su įvairiausia technika — Shinra (gana naudingas vaikutis ;).

Taigi į „Gullwings“ Juna įstojo būtent dėl to, kad jie verčiasi sferų medžiojimu. Taip ji galės rasti kitas sferas, kurios ją gali nuvesti į galutinį tikslą. Paine irgi turi savo tikslų, kuriuos dabar būtų nemandagu atskleisti. O Rikku neturi jokių tikslų, tiesiog linksminasi drauge su kitomis dviem. Tai jai labai būdinga.

Po Sin sunaikinimo Spiroje atėjo metas Ethernal Calm (amžina ramybė), kadangi paprastas The Calm nebetinka — juk Sin nugalėtas ne kuriam laikui, o amžiams! Po šio įvykio žmonės nusigręžia nuo Yevon tikėjimo ir pradeda naudoti, kurti ir tobulinti technologijas, spiriečių vadinamas macina. Šaunamieji ginklai, transporto priemonės — viskas tampa paprasčiausia realybe (net ir lazerių šou). Šis pasaulis vis labiau mechanizuojamas, žmonės randa įdomesnių užsiėmimų nei stebėti taip seniai visų pamėgtas Blitzball rungtynes. Jei kam įdomu, mūsų herojės irgi naudoja šaunamuosius ginklus.

Be Yevon tikėjimo, kuris dabar vadinamas kaip New Yevon, įsigalėja dar vienas naujas tikėjimas — Youth League. Tai greičiau ne tikėjimas, o kažkokia organizacija, žodžiu, su Youth League žmonės žengia į priekį, nes laisvė ten ne taip ribojama, dėl to ir mėgstama spiriečių. Tai va, tikiuosi, susipažinote su dabartine situacija.

J–Pop

Final Fantasy muziką nuo pirmos iki X dalies kūrė Nobuo Uematsa. Tiesa, X dalyje jis jau kūrė ne vienas, jam padėjo dar 2 kompozitoriai. Štai priėjome dalį, kurioje jo muzikos negirdėti. Nobuo muzika pakeista į Japan pop. Popsas. Tiksliau nė nepavadinsi. Žinoma, kai paleidi FFX–2, kur pradžioje pristatinėjami pagrindiniai žaidimo kūrėjai, girdisi tokia nuostabi muzika, kad nors apsiverk. Ji primena Nobuo muziką, nors ir ne jo kurtą.

Vėliau visą žaidimą, išskyrus kelias išimtis, gros j–pop, midi ir paprastos muzikos pavidalu. Kad ir kaip ten bebūtų ir beskambėtų baisiai, viskas ne taip blogai, kaip atrodo. Ši muzika labai linksma, yra techno, taip pat ir nostalgiškų, roko. Gal ir gerai, juk tai (didesnė muzikos įvairovė) gali pritraukti didesnę dalį „geimerių“, o senųjų fanų vis tiek nenuvys.

Ir hey! Yra kelios dainos, atliekamos pačios Junos. Tai pačioje žaidimo pradžioje dainuojama „Real Emotion Song“ bei vėliau „1000 words“. Pirmoji, nors ir j–pop žanro, skamba labai nieko, o antroji tiesiog graži, maloni ausiai. Be to, kai šios dainos prasideda, matome Juną šokančią ir dainuojančią fmv filmuke, taigi tai dvigubas efektas.

Kas kita lietus ir panašūs dalykai. Dar X dalyje pastebėdavome įgarsinimo trūkumus (kai kur per greitai sukalbama, kartais intonacijos trūkdavo), bet X–2 dalyje to išvengta. Įgarsintojai padirbėjo kaip reikiant.

Skin

Žaidimo vietovės išliks tos pačios, juk vis dėlto tai toji pati Spira, ji nepasikeitė. Vėl ir vėl galėsite ir turėsite apsilankyti tokiose vietovėse kaip Thunder Plains, Calm Lands, Moonflow, Luca, bei Zanarkand. Galima net pamanyti: tai ką, naujų vietovių nebus? Aišku, kad bus. Tikriausiai daugiau nei keliolika. Galite pridėti po vieną naują vietovę prie senosios, tad nuobodu ir nenauja neturėtų pasirodyti.

Pamenate, kaip mes stebėjomės FFX grafika, kai šis žaidimas išėjo ir visiems nušluostė nosį? Na, dabar tokios revoliucijos nesulaukėme, nors ir praėjo ištisi 2 metai. Šįkart grafika pagerėjo tik truputį, ir tai yra beveik nepastebima, o štai animacija pagerėjo pastebimai. Modeliai daug gražiau atrodo, veido bruožai ir visa kita tapo realistiškesni. Atrodo, imsi ir pats pasišnekėsi su Juna, juk štai, ji stovi!

Kai valdai Juną, jos judesiai grakštūs, kaip ir turėtų būti. Juda viskas, kas ir turėtų judėti — kasa, sijonas ir visi laisvi daikčiukai. Viskas puiku.

Fmv filmukai atridi taip, kaip ir X dalyje. Pokyčio jokio nepastebėjau, bet jo ir nereikia, juk vis dėlto ir X dalyje jie atrodė puikūs ir nepakartojami.

Game–Play

FFX–2 siūlo daug gyvesnį „geimplėjų“ palyginus ne tik su praeitąja dalimi, bet ir su visomis kitomis. Vienas iš įspūdingesnių dalykų, liaudiškai tariant, — karstymasis. Nuo šiol galėsite pasiekti tokias vietas, kurios atrodė neprieinamos. Ši žaidimo subtilybė pateikiama pačioje pradžioje, kai reikia lipti dideliu kalnu, tad susipažinti su ja galima iškart. Įdomu ir tai, kad šitokia „geimplėjaus“ galimybė nebuvo panaudota jokiame kitame RPG žaidime, išskyrus kelias išimtis, kurios yra menkos palyginti su šiuo bandymu.

Pasikeitė dar vienas didžiulis ir turbūt reikšmingiausias „geimplėjaus“ aspektas — kovos. Dabar per kovas jūs neturėsite kada galvoti, laiko pakaks tik x mygtuko spaudinėjimui. Na, kartais ir rodyklėms. Žodžiu, kovos bus labai pagreitintos, ir priešai nebelauks, kol atliksite savo ėjimą — puls tol, kol bus gyvi. Dėl to grįžo ir senas geras ATB (active time battle) matuoklis, buvęs aštuntojoje ir devintojoje dalyse. Kai šis stulpelis pasikraus, galėsite smogti priešininkui, bet ne anksčiau. Jo užsipildymo greitis priklauso nuo įvairių dalykų, kuriuos aptarsiu vėliau.

Kovodami galite padaryti taip, kad visos trys (arba dvi) panelės pultų kartu ir vienu sykiu smogtų priešininkui. Tokiu atveju padaroma chain ataka, kuri ne tik sudeda visų smogusiųjų smūgius, bet ir padvigubina ar patrigubina juos (žiūrint, kiek veikėjų smogia kartu).

Kovoti teks su senais, ir naujais monstrais, bet visi jie atrodo gražesni nei buvo dešimtojoje dalyje.

Taip pat jie sunkesni, nes kitokiu kovos ritmu su šiais siaubūnais kovoti sudėtingiau. Be paprastų monstrų, pilna ir bosų, kurie, mano manymu, yra per daug sudėtingi (na, bent keli paskutinieji tai tikrai).

Dressphere — viena iš didžiausių kovos metu galimų išvysti staigmenų. Tai lyg savotiškas job system naudotas FFV. Bet yra vienas esminis skirtumas: FFV klasių (riteris, magas, gydytojas) negalėdavai keisti kovos metu. Jos turėdavo būti išrenkamos prieš kovą ir tobulinti galėdavai tik kelias klases, nes iš naujo kitų klasių mokytis būdavo laaabai sunku (pagalvokite, kaip sau švaistytųsi dvimetriniu kardu neseniai buvęs gydytojas?).

Taigi dabar tai vadinama Dressphere. Tai sferos, kurias panaudoję galite virsti (netgi persirengę) į Warior, Gunner, White & Black Mage, ir pan. O sferoms „įdėti“ reikalingi Germant Grid. Jų būna įvairių — vieni leidžia sutalpinti kuo daugiau sferų, kiti tiesiog persirengdami prideda defence, attack, magic defence ir dar ko nors jūsų stiprybei pakelti.

Dėl šios naujos savybės žaidimas tampa daug įdomesnis ir ne toks monotoniškas. Taigi kovai prasidėjus būsite apsirengę iškart pasirinkta sfera. Jei norite persirengti kovos metu, spaudžiate L1 ir atsidaro jūsų germant grid su joje esančiomis sferomis. Deja, bet kuo iš karto persirengti negalėsite, nes germant grid yra tarsi daug daug kartų sumažintas sphere grid iš X dalies.

Turbūt jau supratote, kad jeigu esate apsirengę warior, ir jus nuo white mage skiria gunner, tai būtinai turėsite pirma persirengti į gunner, kad galėtumėte tapti white mage. Beje, persirengiant rodomas filmukas, kaip vietoj vienų drabužių atsiranda kiti. Vėliau tampa truputėlį nuobodu visą šį reikalą stebėti iš naujo, tad konfigūracijos meniu galite susitrumpinti pasivertimo laiką ir jei norite galite sulėtinti net mūšio eigą (bet kas lėtintų?? ;).

Kiekviena sfera turi savo pritapimą prie jūsų herojės. Jei jūs tą sferą naudojate daug kartų ir ilgai, tada ji bus stipresnės gyvybės, atakos, gynybos, turės daugiau skill‘u. O ta, kurios nenaudosite, ir liks nepakitusi, silpna. Vis dėlto daug kas priklausys nuo jūsų veikėjų lvl. Jei jis bus aukštas, tai ir nenaudota sfera stiprės kartu su jumis. Geriausia taktika — turėkite kiekvienai veikėjai po kelias skirtingas ir pastovias sferas.

Tada galėsite sėkmingai išnaudoti visas jų galimybes, nepalikę nė vienos nepanaudotos.

Visa tai yra puiku ir naujoviška, bet negalime apsieiti be šiokių tokių nusivylimų. Nebėra aeonų. Tai išties keista, turint omeny, kad FF serija visada laikėsi ant tokių antgamtinių padarų iškvietimų (kitose dalyse dar vadinamų Guardian Force). Ar dressphere pakeitė aeonus, atsakyti negaliu, čia jau kaip kam ;).

Be battle system, veiksmo atsirado ir „išoriniame pasaulyje“. Tai mini games. Jų išties daug, kai kurie žaidėjai FFX–2 ir vadina būtent mini–games rinkiniu, nes žaidimas daugiausiai tuo ir paremtas. Nuoseklaus siužeto nebus, jo detales sužinosite tik atlikdami šias užduotis. Mini–games bus labai įvairių rūšių.

Vieni iš įdomesnių, tai chocobo rungtys, kur reikia užsilipus ant jų rungtyniauti su kitais chocobo įvairiausiose rungtyse: surinkti kuo daugiau balionų, lenktyniauti trasose. Taip pat vieni iš įdomesnių mini–game (mg), tai statymų rungtys, kur reikia statyti už šunis ir laimėti prizus. Taip pat labai įdomus mg yra laukinių šunų šaudymas, kur tiesiog bėgate keliu ir šaudote šunis trečiojo asmens akimis (!).

Yra daug mg, kurie susiję su siužetu, pvz., masažavimas, norint išsisukti iš situacijos ir pan.

Ir galų gale visus šiuos mg jungia misijos. Kiekvienas misijai tenka keli mg, kurie gali būti pašaliniai arba siužetiniai. O misijos įtrauktos į chapter. Gal ir painoka, bet suprasti tikrai lengva. Vis dėlto įdomu, kad mes vykdome misijas, o ne siužetu kur nors keliaujame. Taip suteikiama daugiau laisvės.

Turiu gana didelių plojimų ir dar vienam dalykui — meniu. Jis tiesiog priešingybė seniems ir stacionariems FF meniu. Čia viskas juda; paspaudus ar ką nors išsirinkus, rodyklės vietoje sublyksi Einant vis giliau į meniu ne atsidaro vis kitas langas, o naujasis „užlipa“ ant viršaus, išlindęs iš šoninių televizoriaus kraštų. Visi meniu langai blizga. Be to, meniu ne tik gražiai sutvarkytas ir vertas padėkos dizaineriams, bet ir labai patogus: viskas sudėliota tvarkingai, net dešiniajame apatiniame meniu kampe matome Spirą, kurioje rodoma, kur mes esame. Šiam dalykui priekaištų jokių, tik pagyrimai.

Endings

Final Fantasy X–2 turi vieną tiesiog labai nuostabią naujieną: siūlomos net 5 skirtingos pabaigos!!! Taip taip, išgirdote teisingai. Kadangi dabar siužetas ne linijinis, tai galite pasiekti vis skirtingas pabaigas kiekvieną kartą perėję žaidimą.

Tai — 1. Bad Ending arba tiesiog Game Over, kurios tikrai nenorėtumėte gauti baigę žaidimą, nes ši pabaiga tragiška.

2. Normal Ending — tai įprasta pabaiga, kur, galima sakyti, nei Juna laimi, nei pralaimi. Tai tiesiog paprasta pabaiga.

3. Sad Ending — jau turbūt pats vertimas pasako daug ką (liūdna pabaiga).

4. Happy Ending— iš esmės geriausia pabaiga, kur viskas susitvarko ir visi lieka laimingi

5. 100% Complete Ending 3 tai tiesiog Happy Ending pratęsimas, kur papildomai išvysite vieną pokalbį.

Tiesa, penktąją pabaigą pamatyti labai sunku, nes ji pasiekiama tik iš antrojo karto, kai pereinate žaidimą ir tęsiate jį Game Plus + režimu.

Ką gi, štai ir mūsų tiek lauktas žaidimas, kuriam priekaištų sunku rasti. Tai juk savotiškas bandymas, ir dėl to jo smerkti tiesiog neturime teisės. Kai kam žaidimas gali pasirodyti visai nepanašus į FF, kitam — naujoviškas ir reikalingas. Ir vis dėlto, kad ir kaip MES benuspręstume, žaidimo populiarumas nė kiek nekrito, o priešingai — pradėjo kilti.

Iki šiandienos FFX–2 Japonijoje parduota daugiau kaip 2 milijonų kopijų, Amerikoje — daugiau 1 milijono kopijų, o Europoje šiam žaidimui net nespėjus gerai įsitaisyti parduotuvėse parduota keli šimtai tūkstančių kopijų. Ir tai tik pradžia, nes palyginus su savo laiko FFX pardavimais, FFX–2 atrodo lyg nesustabdomas žvėris.

Pjovėjas

Pliusai ir minusai

+ Labai naujas „geimplėjus“.

+ Pagerėjusi animacija, dizainas.

+ Ne linijinis siužetas, keletas pabaigų

– Nėra aeonų

Siužetas — 80

Garsas — 99

Muzika — 88

Grafika — 99

Valdymas — 95

Išvada — 95

Kas norėta — pasakyta. O jei trumpai — Spira ir žavios merginos jūsų laukia.

Sudėtingumas: Sudėtingas