Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2009/04. Teksto autorius: Raw

Grand Ages: Rome nėra visiška naujiena žaidimų pasaulyje. Tai neseniai pasirodžiusio ir vieniems patikusio, kitiems nelabai Imperium Romanum antroji dalis. Tiesiog kažkas nutarė pakeisti pavadinimą. Kažin ko visiškai naujo nėra, verčiau pakalbėsiu apie skirtumus.

Palyginti su ankstesniąja dalimi, įvesta naujovių ekonomikos fronte, ji pagerinta: dabar žaidimas turi apie 60 pastatų rūšių, apie 50 vienetų rūšių, galimi didingi paminklai, tokie kaip Koliziejus ar Panteonas. Panaudota daugiau nei 20 istorinių asmenybių vardų. Vieno žaidėjo kampanija apima net 20 istorinių vietovių, gyvenviečių. Žaidimo tikslas, kaip ir seniau, yra sukurti klestintį miestą, turėti daug gyventojų, išlaikyti juos patenkintus. Kartais teks gintis nuo barbarų, prekiauti su kitomis tautomis. Pradėjęs nuo mažo miestelio gerovės kėlimo Romos didikas, kurį įkūnija žaidėjas, turi puikią progą tapti pačios Romos gubernatoriumi. Kūrybos procesui atsitiktine tvarka trukdo stichinės nelaimės, gaisrai, epidemijos. Jei gyventojai bus nepatenkinti, gali padidėti nusikalstamumas, prasidėti maištai.

Kiekviename lygyje iškeliami pagrindiniai ir papildomi tikslai. Kaip visada, pagrindinius įvykdyti privaloma, o atlikus papildomą užduotį pavyks gauti apdovanojimų arba turto, kuris tikrai pravers vėliau. Įveikus lygį gaunamas vienas talento taškas, kuris pridedamas žaidėjo savybėms. Pavyzdžiui, talentas geriau gaminti leis pastatyti iškart sustiprintas kasyklas.

Kiekvieno tipo pastate gaminama skirtinga produkcija arba skirtingos karinių dalinių rūšys. Kai kurių pastatų statyboms reikia parinkti vietą, kad šalia būtų kažkoks konkretus kitos rūšies statinys ar vietovė. Marmuro kasyklą galima statyti tik ant marmuro sankaupų, ginklų kalykla turi atsirasti šalia kareivinių ir t. t.

Kautynėms sudaryta įprasta RTS būrių kovų sistema. Kiekvienas karinių dalinių tipas turi specialųjį veiksmą, kuris, tinkamai panaudotas, gali labai padėti nukreipti kautynių eigą žaidėjo norima linkme. Grand Ages: Rome, lyginant su Imperium Romanum, gerokai palengvintas valdymas ir kartu pagyvinti mūšiai, tačiau vis tiek žmonės kalba, kad geriau jau šis žaidimas susitelktų į statybinę dalį ir nesiveltų į kovas.

Pabaigus žaidimą, jei dar kils noras, galima imtis kitos romėnų šeimos atstovo arba pasinerti į laisvąsias statybas. Aišku, gali žaisti su įsivaizduojamais draugais, tai yra internete.

Labai įspūdinga žaidimo grafika. Tai, žinoma, kainuoja išteklius, tačiau akis paganyti tikrai yra kur. Salos, apsuptos tyvuliuojančio vandens, vėjyje linguojantys medžiai, švelnus rūkas, apgaubęs statinius… Lietaus, nakties efektai, detalūs pastatai. Garsas ir muzika nėra kažkuo įspūdingi, tačiau to turbūt ir nereikia. Viskas atlikta teisingai ir tikrai netrukdo.

Stipriausias įspūdis pažaidus Grand Ages: Rome – labai dideli jo reikalavimai sistemai. Mano senukas PC kosėjo, stenėjo ir springo gromuliuodamas tas dideles erdves, galybę judančių gyventojų, pasipilantį lietų ir kitus dalykėlius. Mėgstantiesiems statybinius žaidimus Grand Ages: Rome yra kaip tik tai, ko reikia. Tai tikrai stiprus ir gan kokybiškas žaidimas. Tik jis labai siaurai specializuotas.