Kuomet „Blizzard“ prieš kiek daugiau nei savaitę savo renginyje „Worldwide Invitational“ paskelbė jau keturis metus kurianti trečiąją „Diablo“ serijos dalį, internetą užplūdo daugybę informacijos. „Blizzard“ atstovai savo renginyje dosniai dalijosi žiniomis ir vos ne kiekvienas didesnis Vakarų šalių žaidimų žiniasklaidos atstovas galėjo pateikti originalias naujienas apie tai, kas mūsų laukia trečiojoje dalyje. Dar daugiau, kartu startavo ir oficialus tinklalapis, kuriame taipogi buuvo galima rasti nemažai informacijos. Tad nenuostabu, jog nedaugelis galėtų pasigirti šiuo metu žinantys viską, ką šiuo metu „Blizzard“ yra atskleidę apie būsimąjį jų hitą (o tuo mes, beveik neabejojame). Mes pabandysime į vieną vietą sudėti kiek galima daugiau jau žinomos informacijos.

Pirmiausia vertėtų išskirti „WWI“ renginį, kuriame pagrindinės naujienos apie žaidimo procesą atkeliavo iš dviejų šaltinių: 20 min. pristatomojo filmuko apie dvi klases: Barbarą ir „Witch Doctor“ (originalumo dėlei klasių pavadinimų versti nebandysime) ir vieno susitikimo su žaidimo kūrime dalyvaujančiais „Blizzard“ darbuotojais, kurie daugiau atskleidė apie „Diablo“ grafiką ir jo istoriją. O pradėsime mes apžvelgdami dvi mums jau žinomas klases.

Minėtame 20 min. trukmės filmuke (kurį jau gali peržiūrėti visi susidomėjusieji) pirmiausia į akis užkliūva daug didesnė spalvų paletė, būtent dėl daug didesnės spalvų gausos, pats mūšio laukas atrodo ganėtinai šviesesnis. Spalvų gausa turi ir kitą teigiama pusę: dabar kūrėjai gali sau leisti kiek daugiau vietos įvairiems eksperimentams, bei sukurti daug įvairesnes aplinkas. Tačiau tuo pačiu buvo stengiamasi išlaikyti senąją gotikinę atmosferą. Kiek pavyko pamatyti kol kas – jiems ta puikiai pavyko.

Taigi, pirmasis pristatytas veikėjas – Barbaras, kuris žada sugrįžti visu savo gražumu. Jis vis dar neįtikėtinai stiprus ir neabejotinas artimos kovos specialistas, bei didelis jos mėgėjas. Naujojo barbaro įgūdžiai turėtų būti pažįstami visiems žaidusiems „Diablo II“. Pastebėjome jo firminį suktuką, duodanti į kailį būriams bjaurių monstrų, bei įvairius triukus su rankovėmis (jeigu tik turėsite reikiamas). Vienas Barbaro smūgis į sieną atskleidė būsimą naujovę: iš dalies sunaikinamas aplinkas. Tad nors griauti visko iš eilės ir negalėsite, tuo pačiu traiškydami priešininkus, tačiau kartais kelią toliau pavyks rasti tik išgriovus menkai besilaikančią sieną.

Kita nauja klasė – „Witch Doctor“, kuri skirtingai nuo Barbaro, daugiau dėmesio skirs ne brutaliai jėgai, o išminčiai ir mėgs su savo priešininkais susidoroti individualiais sprendimais. Tiesa, savo arsenale jis (arba ji: dabar kiekvienoje klasėje bus galima pasirinkti dviejų skirtingų lyčių veikėjus) turės ir tiesioginių žudymo būdu, kaip ugnies bombos. „Witch Doctor“ galės kontroliuoti ligas, išsikviesti augintinį ir net valdyti savo priešų mintis. Vienas įspūdingesnių jo arsenale esančių dalykų – tai siaubo užkeikimas, kuris priverčia trumpą laiką priešininkus pašėlti iš siaubo. Iš pažiūros, „Witch Doctor“ yra labai panašus Nekromancerį iš „Diablo II“: tiek savo plona išvaizda, tiek ir panašiomis savybėmis. Tiesa, apie tai paklausti „Blizzard“ atstovai renginyje iškart suskubo aiškinti, jog „Witch Doctor“ yra originali nauja klasė ir jos atsiradimas nebūtinai reiškia, kad mes nebeišvysime Nekromancerio.

Didelė naujovė „Diablo III“ bus gerokai sumažinta vaistų dozių, vadinamųjų „potions“, svarba. „Blizzard“ atstovas viename renginių paaiškino, jog ankstesniuose žaidimuose jų vaidmuo buvo pernelyg sureikšmintas. Dabar situacija šiek tiek keisis. Pirmiausia, mirę priešininkai išmes tokius gyvybės rutulius, kurie iškart suteiks jums išnaudotas gyvybes. Kūrėjų teigimu, tokių rutulių atsiradimas atsirado dėl noro paskatinti žaidėjus judėti į priekį, o ne vengti kovų visais įmanomais būdais. Kita naujovė – gerokai patobulinta vartotojo sąsaja, kuri visiems norintiems leis žaisti vien su pele, kadangi visos reikiamos funkcijos bus patogiai išdėstytos jūsų ekrano apačioje ir skirtingai negu anktesniuose žaidimuose, nebereikės ieškoti klaviatūroje F raidės, kad rastume savo įgūdžius.

Kaip jau pastebėjote, trečioji dalis bus pilna įvairiausių naujovių, bet vieną didžiausių – nuolatinis atsitiktinumas. Galbūt lietuviškai tai skamba ir nekaip, bet pačiame žaidime tai žada tik vieną – peržaisti „Diablo III“ bus vienas malonumas, kadangi kiekvienas kartas žada būti vis kitoks. Šalia atsitiktinai sukuriamų požemių, mūsų lauks ir atsitiktiniai monstrai, atsitiktinai išmetamas grobis ir svarbiausia – atsitiktiniai įvykiai. Apie visus pirmus atsitiktinumus, manau, labai daug klausimų nekyla, tačiau apie paskutinįjį verta pakalbėti išsamiau.

Kaip jau minėjome, atsitiktiniai įvykiai bus tas momentas, kurio dėka kiekvieną kartą peržaisdami žaidimą galėsime aiškiai justi skirtumą. Kaip pavyzdį galime pateikti tokį atvejį: pirmą kartą žaidžiant jūs išvysite apleistą namą pilną nemirėlių ir istoriją, kuri pasakos apie buvusio namo šeimininko tragediją. Antrą kartą žaidžiant, toje vietoje jau rasime karavaną, kuris prašysis palydimas per pavojingą teritoriją. Galiausiai trečiąjį kartą toje vietoje galbūt bus tik daug monstrų, kuriuos paprasčiausiai reikės nugalėti.

Galiausiai – istorija ir pats žaidimo pasaulis. Šiuo metu apie būsimąją trečiosios dalies istoriją žinoma labai nedaug. Oficialiame tinklalapyje yra pateikiamas tik skurdus aprašymas, kuriame teigiama: prabėgo 20 metų nuo įvykių „Diablo II“. Iš tų, kuriems teko susidurti su Neapykantos, Teroro ir Pražūties Lordais, mažai beliko gyvų, galinčių prisiminti kokį siaubą pasaulyje pasėjo Pirmieji Demonai. Tie, kuriems neteko patirti šių įvykių, tiki šias istorijas esant paprasčiausiais mitais. Bet blogis sugrįžta į Tristramą, kartu pasiglemždamas ir savo pirmąją auką: Dekardą Keiną.

Taigi, kol kas tai visa žinoma istorija. Šiuo metu taip pat paskelbtos dvi vietovės Sanctuary pasaulyje: Naujasis Tristramas ir Kaldeumas. Naująjį Tristramą įkūrė pirkliai, tikėdamasi pasipelnyti iš katedros lobynų. Tačiau po to, kai katedros turtai buvo išplėšti, miestas apmirė, kuriame dabar yra tik lūšnos ir sena užeiga. Kitas miestas – Kaldeumas, įsikūręs Kedžikistane ir savo dydžiu konkuruoja su „Diablo II“ sutiktu Kurastu. Miestas pradėjo žlugti po to, kai Kedžikistano imperatorius susirgo ir numirė, o į Kaldeumą sugrįžo Zakarumas. Kol kas, tai visi žinomi trečiosios dalies miestai. Galime nuoširdžiai tikėti, kad jau artimiausioje ateityje „Blizzard“ suteiks dar daugiau informacijos apie šį savo būsimą hitą (o tuo mes, beveik neabejojame).