Jau daugeli metų „Resident Evil“ (toliau RE) buvo ir tebėra garsi frančizė. Kuris laikas visos dalys buvo panašios tarpusavyje, kol nepasirodė „Resident Evil 4“ kuris pakeitė frančizę. Taigi praėjus ketveriems metams, nauja „RE“ dalis išlindo į dienos šviesą ir savo pasirodymų pribloškė daugelį žmonių.

Iš karto reikia pasakyti jog „RE5“ yra tikrai puikus žaidimas, bet kūrėjai užmigo ant laurų. Kadangi RE4 susilaukė tikrai daug dėmesio, kūrėjai nusprendė praktiškai viską pakartoti. Kas išbandėte abi dalis iškart pamatysite jog žaidimai yra labai panašūs savo istorija, eiga, bosais ir t.t. Galima sakyti, kad tai tas pats „RE4“ tik su kitu kostiumu… na ir dar gal kitu peruku.

Pati istorija, po truputį įtraukia ir galiausiai taip tvirtai laiko, kad nesinori išjungti konsolės. Šį kartą kol Leonas (iš RE4) ilsisi, jo vietą perims Chris‘as Redfield‘as – S.T.A.R.S buvęs pareigūnas ir nauja jo partnerė Sheva Alomar, ši porelė priklauso BSAA (Bioterrorism Security Assessment Alliance), tai grupuotė kuri kovoja su biologinių ginklų teroristais. Taigi Chris‘as keliauja į Afriką išsiaiškinti keistų fenomenų vykstančiu viename kaimelyje. Chris‘as apsiskaitęs apie Las Plagas virusą (RE4 dominuojantis virusas) tikisi jog tai dar vienas biologinio ginklo padarinys ir neilgai trukūs jis su savo partnerę išsiaiškina jog už visą tai atsakingas kuoktelėjęs mokslininkas vardu „Irvingas“, taigi nemažai laiko teks jį vaikytis. Žaidime sutiksite senų veikėjų iš ankstesnių dalių, bet jei plačiau apie tai kalbėčiau būtu visai nebeįdomu žaisti. Istorija vystosi sklandžiai ir visi vaizdo intarpai ir dialogai lengvai leidžia suprasti kas vyksta.

Turbūt kas neįprasta RE žaidimuose tai – valdymas. Kaip ir ankstesnėse dalyse čia negalėsite šaudyti ir tuo pačiu metu lakstyti ar net eiti, negalėsite judėdami užsitaisyti ginklą, o ir nusitaikyti juodaodžiui – zombiui į veidą bus tikras įšūkis. Turbūt tai ir yra vienas iš RE kabliukų, nes visi šitie valdymo sunkumai kaip reikalas pakaitins kovas, jos taps žymiai įdomesnės, nes kuomet jus vysis pulkas priešų, jums teks sustoti ir užsitaisyti ginklą ar nusitaikyti, o per tą laiką priešai jau spės prie jūsų priartėti, tad kiekvieną sekundė bus labai brangi. Pati valdymo schema, nėra prasta, tiesiog prie jos reikia prirasti, o tai nebus sudėtinga.

Viso žaidimo metu jus lydės naujoji partnerė Sheva. Ji jums padės įveikti įvairias kliūtis, išgelbės iš mirties gniaužtų ir žinoma padės jums kovose. Viskas yra tiesiog „čiki“ su nauja partnere išskyrus vieną dalyką – ji nemoka naudotis jai duodamais daiktais.

Žaidime vyrauja „tikrojo laiko“ inventoriaus meniu, taigi kuomet įjungsite inventorių, žaidimas nesustos, o ir vietos jame turėsite nedaug, tad viską ko nepajėgsite panešti galėsite atiduoti Shevai. Žaidimo metu rasite ir pirksite ginklus, kuriuos taip pat galėsite atiduoti Shevai, bet čia ir išlenda jos kvailumas. Ji beveik nenaudos daugiau nei dviejų duotų ginklų ir ji nenaudos jūsų duotų granatų. Taigi galėsite nupirkti jai vieną ginklą ir per visą žaidimą ji juo naudosis, o tai yra labai blogai ir kaip reikalas sumenkina jūsų jėgą kovose. Vienintelis dalykas kurį Sheva atlieka gerai ir laiku, tai vaistinėlių naudojimas, nes kuomet jūsų gyvybių stulpelis nukris iki kritinės būklės, jūs nei nespėsite mirktelėti kai Sheva pribėgs ir jus pagydys. Taigi Sheva galime pavadinti antruoju lagaminu.

Plačiau apie ginklus: taigi kaip sakiau juos galėsite rasti paslėptuose lagaminuose arba tiesiog nusipirkti parduotuvėje už pinigus, kuriuos gausite žudydami priešus. RE4 galėdavote užeiti į parduotuvę pasikalbėję su keliaujančiu pirkliu, šį kartą žaidimas to atsikratė ir dabar turėsite galimybę apsilankyti parduotuvėje vos pabaigę misiją. Ginklų įvairovė čia tikrai didelė, visi ginklai išliko nuo RE4, bet žinoma nebuvo apsieita ir be naujovių pvz.: Elektros šoko „bananas“. Visų turimų ginklų šaunamąją jėgą, greitį ir talpą taip pat galėsite gerinti už pinigus. Taip pat viena iš naujovių – mini žemėlapis, labai naudingas ir daug gelbstintis dalykėlis kurio trūko RE4 dalyje.

Vizualiai žaidimas atrodo puikiai. Grafika, tekstūros, apšvietimas – viskas tiesiog atrodo neįtikėtinai. RE4 savo laiku atrodė puikiai taip dar ligi šiol sakoma, o dabar sakysime jog RE5 atrodo puikiai, už tokį stabilumą CAPCOM‘UI norėtųsi paspausti ranką. Visi paviršiai, pastatai ir veikėjai atrodo išdirbti iki pajuodavimo, ant Chris‘o, net matosi prakaito lašeliai ar maikės nareliai ir visos kitos smulkmenos kuriomis neapsiima kiti žaidimų kūrėjai savo darbuose. Pagrinde RE5 aplinkos geriausiai kuria atmosferą, ar tai būtu kaimelis vidurį dienos, kuomet saulė pakilus aukštai spigina į akis, ar tai bebūtu urve pastatyta senovės Actekų šventovė, viskas yra sukurta itin kruopščiai, dėl to žaidėjas lengvai įsijaučia į žaidimo kuriama atmosferą. Taigi grafika, žaidime atlieka labai svarbų „vaidmenį“ ir svarbiausia jog jį atlieką – be priekaištų.

Visas RE5 pranašumas prieš RE4 pasireiškia co – op režime. Galėsite per tinklą prisijungti prie kito žmogaus ir su juo pereidinėti viso žaidimo istoriją. Čia jau nekils problemų su Shevos kvailumu, nes ją valdys kitas žmogus. Iš tikro istorijos ir co op rėžimai skiriasi tarpusavyje kaip diena ir naktis, tiesiog atrodo jog tai visai kitoks žaidimas kuomet jūsų partneris yra kitas žmogus, o ne kompiuterio valdomas „robotas“. Taigi patartina vos gavus žaidimą iš karto bandyti co – op rėžimą, nes jis ir yra „aukso vidurys“.

Na jei jums pabos žaidimo istorija galėsite išbandyti „Mercenaries“ rėžimą, kur jūs vienas turėsite nugalabyti kuo daugiau priešų ir taip rinkti taškus. Viskas vyks per ribotą laiką, todėl norint atrakinti kokį naują veikėją ar trasą teks kaip reikiant paplušėti ir surinkti nemažą taškų skaičių.

Taigi RE5 yra geras žaidimas, turintis nuostabią grafiką bei istoriją. Pasižymintis neįprastai savotišku valdymų, bei puikiai subalansuotu co – op rėžimų. Bet kai kurios klaidos, trukdančios viso žaidimo metu, gadina bendrą vaizdą.