„Babilonas 5“ yra vienas geriausių visų laikų mokslinės fantastikos serialų. Tad visai natūralu, kad jį žiūrėjęs žmogus visada įgauna jau šiokį tokį prielankumą kosminėms stotims ar jų valdymui. Kadangi „Space Station 13“ nėra taip lengva rasti pažaisti, tad turi tenkintis „Halcyon 6: Lighspeed Edition“.

Kitaip nei „Babilonas 5“, žaidimui pavadinimą suteikusi stotis nėra žmonių statybos. Tai yra išnykusios civilizacijos artifaktas, rastas ir reaktyvuojamas Federacijos teritorijos pakraštyje. Nelaimei, dar prieš stoties paleidimą Federaciją užpuola Chuul – armados gyvų laivų, besipilančios per plyšius kosminėje erdvėje. Tau teks valdyti „Halcyon 6“ ir vieną dieną nugalėti šiuos niekadėjus.

„Halcyon 6“ savo principais labai primena XCOM. Tavo karininkai atstoja kareivius, o jų laivai – ginklus. Labai ribotą kiekį – iki trijų – gali išsiųsti į įvairias misijas. Bazėje, tuo tarpu, reikia valyti erdvę statyboms, vykdyti tyrimus, statyti naujas patalpas ir panašiai. Kita vertus, yra ir nemažai skirtumų: žaidimas yra daug labiau vedamas siužeto, mūšiai yra žymiai trumpesni, o be priešiškų įsibrovėlių egzistuoja dar ir kitos frakcijos (negalinčios atsidžiaugti Federacijos žlugimu).

Kadangi žaidimas įkvėpimo nemažai semiasi ir iš „Star Trek: Deep Space 9“, čia karininkų klasės yra trys: inžinieriai, mokslininkai ir taktikai (kariai). Vienas iš jų gali valdyti vieną laivą (kiekviena klasė gauna po du pasirinkimus kiekvienam laivų rangui), bei turi savitas galias tiek kosminiame, tiek antžeminiame mūšyje. Net tos pačios karininkų klasės šiek tiek skirasi! Žaidime taip pat egzistuoja kadetai – bevardžiai jaunesnieji karininkai, užimantys laisvas pozicijas mūšyje ir mirštantys kaip musės.

Moksliniai tyrimai yra nuperkami akimirksniu, patalpų statymas šiek tiek užtrunka, o va jau įrengtose patalpose yra ką nuveikti ir tavo karininkams. Užduotys yra įvairios, nuo resursų išgavimo ir laivų tobulinimo iki mažyčių misijo vykdymo. Darbo laiką lemia karininko įgūdžiai, dažniausiai inžinerijos, taktikos ir mokslo srityse. Ir nors bet kuris karininkas gali bandyti vykdyti bet kurią užduotį (jei jo lygis pakankamas), ir visos klasės turi bent kažkiek kitų klasių įgūdžių, geriausia, aišku, atsiųsti specialistą.

Vis dėlto, karininkas, kuris bazėje didvyriškai vadovauja kovinės dvasios kėlimo renginiams, yra karininkas, kuris neskraido trijų laivų flotilėje. O skraidymo ir kovų bus tikrai nemažai. Mūšiai yra paprasti: tris prieš tris sudūrimai kosmose ar ant žemės. Nėra manevravimo, tiesiog šaudymas į pasirinktą priešininką. Geriausia, aišku, turėti po vieną kiekvienos specialybės karininką flotilėje, nes jie visi turi skirtingus vaidmenis. Tiksliau, jų ginklai gali sukelti skirtingus efektus priešininkų laivams. O dauguma atakų gali išnaudoti šiuos efektus ir padaryti daug daugiau žalos. Efektų priderinimas priešininkams (kiekviena frakcija yra silpnesnė ar stipresnė prieš tam tikrus efektus) yra vienas svarbiausių būdų laimėti greitai.

Geriausia yra tai, kad į laivą išjungtais varikliais (vadinasi, nustumtą žemyn iniciatyvos skalėje) taranuojantis inžinieriaus laivas daro absurdiškai daug žalos. Tiesa, ta galia taip pat turėtų „užmesti“ inžinieriaus laivui pramušto borto efektą, bet mano pasirinkti laivai tam buvo tokie atsparūs, kad tai niekad ir nenutiko.

Antžeminės kovos yra panašios, bet daug retesnės ir gerokai mažiau išvystytos. Kosmose tu gali pasirinkti kokias galias naudosi kovoje (jų visada turi daugiau, nei gali naudoti), kad pasiruoštum priešui, be to, pats laivas ir papildoma įranga nusprendžia kaip tau seksis. Ant žemės tu tiesiog gauni visas galias – ir jokių ginklų pasirinkimų.

Ir nors sakiau, kad mūšiai yra pakankamai trumpi, jų yra tikrai daug, nes tokiam pakankamai paprastam žaidimui nelabai yra kaip kitaip užimti tavo laiką. Karts nuo karto atsiranda Chruul portalai, spjaudantys tavo resursų išgavimo kolonijas puldinėjančias flotiles. Tad tavo laivynas turi susitvarkyti su portalą saugančiais laivais, o tada sumedžioti visus paklydėlius. Kad nebūtų nuobodu, kartais ir kitos frakcijos nori pakovoti ar duoti tau misijas. Todėl žaidžiant kiek ilgesniu prisėdimu, tie mūšiai pasidaro labai nuobodūs, ir tu net pradedi mažiau atidžiai sekti atakų ir efektų sąryšius.

Ir nors žaidime yra desperacijos – ilgą laiką neturėsi galimybės turėti daugiau nei 6 karininkus, tad dalis dirbs viršvalandžius – jame nėra to labai lėto pralaimėjimo/netenkinančios pergalės kaip XCOM. Kai išrasi karininkų klonavimą, tu net galėsi labai nesijaudinti dėl jų praradimo. Ir nors misijos kartais pasipila labai tankiai vienu metu, tu vis tiek turėsi laiko joms įvykdyti.

„Halcyon 6“ yra nupieštas gražiu pixel art stiliumi. Tai yra puikus sprendimas, nes kad ir kaip sunku būtų atlikti pixel art, paprastus 2D piešinius sumauti daug lengviau, ką bekalbėti apie dar brangesnę 3D. Žemėlapis primena ir legendinį „Ur-Quan Masters“, kuris išlieka puikiu žaidimu ir 2017 metais. Labai įdomus ir tikėtinai iš senų JRPG paveldėtas dalykas yra spalvingos atakos. Labai dažnai atakos animacija ir efektas neturi nieko bendro su jos efektu, kas yra ironiška ir juokinga. Tačiau laivų išvaizda tikrai atspindi jų patirtos žalos lygį! Atsižvelgus į grafinių dizainerių pastangas, nieko nuostabaus, kad garso pusė yra tik… gera. Muzika yra neįsimintina, mūšio garsai neerzina, o dialogai nėra įgarsinti.

„Halcyon 6“ yra gražus herojiško kosminės stoties vado simuliatorius. Ar tu sugebėsi nugalėti Chruul? Ar apginsi Federacijos likučius nuo piktos lemties? Ar laimėsi tūkstančius mūšių dėl „Halcyon 6“ ateities? Jei atsakei „taip“, tai tu jau žinai, koks darbo pasiūlymas tavęs laukia.