Half-Life 2: Episode One pilnas perėjimas

Kai žaidėjai pabaigė pirmąją „Half-life“ ir jų galvose liko daugybę klausimų, o Gordonas Freemanas, pagrindinis žaidimo veikėjas, buvo užverbuotas dirbti paslaptingam asmeniui „G-Man“, niekas jau neabejojo, kad „Valve“ ruošia antrąją žaidimo dalį ir atsakymus į klausimus. Po labai ilgo laukimo dienos šviesą pagaliau išvydo „Half-Life 2“, o jo gale mums ir vėl buvo palikta akivaizdi užuominą į tęsinį. Fanai, žinodami „Valve“ būdą, apsišarvavo kantrybę ir pasiruošė užmigti giliam miegui. Bet atsibudo jau greitai, kadangi šįkart kompanija nusprendė įgyvendinti epizodinio žaidimo idėjas. Pirmoji dalis, su dar nuostabesniu žaidimu, mus jau pasiekė.

Pradėjus žaisti „Episode One“ imi galvoti, jog „Valve“ pasamdė etatitį kriptologijos specialistą. Istorija žaidime ne tik, kad neaiškėja, bet netgi tampa dar labiau užslėptą ir neaiški. Nors tenka pripažinti, kad kai kurie klausimai laikui bėgant yra išsprendžiami. Jau žaidimo pradžioje sužinosite, kaip Alyx ir Gordon pavyko išgyventi sprogimą citadelėje, o pirmasis epizodas pasakos apie jų tolesnius nuotykius, bėgant iš „Miesto Numeris 17“. Pagrindiniai priešai, kaip ir anksčiau, liko Susivienijimo kariai ir nors Dr. Breen ir buvo nugalėtas antroje dalyje, tačiau jie vis dar išliko stipri smogiamoji jėga ir yra rimta kliūtis jums, bėgant iš miesto.

Jei pirmoje ir antroje dalyse beveik visą laiką turėjote veikti vienas, tai tęsinyje į draugiją atkeliauja žavi mergina Alyx. O taip, esu tikras jog nė vienas žaidęs „Half-Life 2“ negalėjo jos pamiršti. Jos pradėtas flirtas jūsų pusei šįkart bus žymiai aiškesnis, visų pirma dėl jos buvimo šalia. Antra, jos išraiškos ir emocijos šįkart užgniauš kvapą ir tikrai daug mačiusiems. O ir kitos jos savybes, be grožio, gali pasirodyti naudingos žaidime. Alyx į rankas paėmusį ginklą, su savo nesibaigiančia amunicija, turėtų tapti vienu pagrindiniu jūsų ramsčiu žaidime, kadangi kartais priešai puls tikromis ordomis, jums darant kurį nors svarbų dalyką, todėl be Alyx tai padaryti kartais taptų tiesiog neįmanoma.

Bežaidžiant turėtumėte dar sutikti ir daugumą antrosios dalies veikėjų, tarp jų mus pasitikti turėtų Barney ir Alyx robotas Dog. O Eli Vance kartu su Dr. Kleiner savo patarimais padėti jums bandys ir šįkart. Nuostabios veidų animacijos, nepaprastai padeda pajusti visai kitokią atmosferą, nei mes tikimės iš žaidimo. Kad ir bendravimas su Alyx (kuris yra vienpusis, dėl Gordono netariamų žodžių), bet jos emocijos sušildo ir kartais paskatina veikti sudėtingais momentais. Didelę dalį senų veikėjų sugrįžimo įtakai turėjo ir balsų išlikimas, dėl tų pačių aktorių, kurie ir šįkart įgarsino daugelį pagrindinių veikėjų.

Įprastumo jausmas aplanko bežaidžiant „Episode One“ daugybę kartų, bet šįakrt tai yra visiškai teigiamas dalykas. Visų pirma dėl puikios antrosios dalies ir dėl to tęstinumo jausmo, kurio mes norime. Šioje vietoje paprasčiausias žaidėjų noras yra ne gauti ką nors revoliucionieriško, o paprasčiausiai pratęsti tą nuotykį, kuris mus lydi jau nuo 1998 metų. Eidami per jau pažystamas Citadelės ir City 17 vietas, sutiksite ne vieną jau matytą vietą. Dar daugiau, visas jūsų arsenalas išliko lygiai toks pats, o puikusis gravitacijos ginklas vėl pasirengęs savo juodiems darbeliams. Pastebėtina, jog šįkart žaidime nėra jokių transportų priemonių.

Vienas iš rimtesnių „gameplay“ patobulinimų yra mįslių sprendimo ir mūšio santykis. Jei anksčiau spręsdami mįsles, mes galėjome atsipūsti nuo ordos priešų, kurie be paliovos puolė mus, o kovodami su priešais dažniausiai nė nesusimąstydavome kur toliau eiti. Bet „Episode One“ šią dalį kiek pakeitė. Dabar spręsdami mįsles galite laukti netgi stipresnių puolimų. Visa laime šalia visados bus Alyx, pasirengusi pulti jums į pagalbą.

Kai pasirodė „Half-Life 2“, atrodė, jog tai ką sugeba išplėšti „Source“ varikliukas yra jau jo viršūnė. Per tą laiką pasistūmėjus technologijoms į priekį, savo žingsnį žengė ir „Valve“. Panaudojus naują „high-dynamic range lighting” technologiją, skirtumas jaučiasi iškart (žinoma, jei tik jūsų vaizdo plokštė palaiko ją). Jo dėka pasigrožėti galime ne tik atviromis scenomis ar įspūdingą šešėlių spektalį pateikiančių uždarų pataltų vaizdais, bet ir tos pačios Alyx, bei kitų veikėjų emocijomis ir veido grimasomis.

Didžiausias trūkumas žaidimui (nors ir suprantant, kad tai tik „Episode One“) yra super trumpas žaidimo laikas. Pasimėgauti Gordono ir Alyx nuotykiais galėsime vos kiek daugiau nei 6 valandas. Kaip šaudyklei, ar bet kuriam kitam žaidimui, tai yra labai mažai. Nors žaidime rasite du daugelio žaidėjų režimus, bet visi jie perkelti iš originalaus „Half-Life 2“. „Episode One“ turi tik vieną naują dalyką – nuostabų vieno žaidėjo režimą su istorija, kuri atsako į antrosios dalies gale iškilusius klausimus ir užduoda daug naujų. Taip, „Valve“ mus įkalino nuostabiame „Half-Life“ pasaulyje ir mažiausiai dar metus ten laikys, kadangi jau šių metų pabaigoje turėtų pasirodyti antroji serijos dalis – „Episode Two“, o kitais metais ir trečioji, jau paskutinė šioje epizodų trilogijoje.