Jeigu kartais nusprendėte sukurti naują žaidimą, o ypatingai „MMO“ (tinklinio) žanro, tuomet ums reikėtų išmokti vieną labai svarbią taisyklę, jei norite tikėtis bent menkiausios sėkmės: „padaryk tai pirmas arba geriausiai iš visų“. Didžiausieji ir geriausieji tinkliniai žaidimai šiuo metu būtent sugebėjo patenkinti vieną iš šių sąlygų, kai tuo tarpu geriausieji hitai jas abi atitiko kuo puikiausiai.

„Archlord“ yra naujausias britų leidėjo „Codemasters“ bandymas patekti į tinklinių vaidmenų žaidimų elitą. Anksčiau jie tą jau abndė su „RF Online“, kuris, beje, sugebėjo pritraukti tik mažą „hardcore“ žaidėjų kontingentą. Turbūt supratusi savo nesėkmės priežastis, „Codemasters“ greitai pabandė tai padaryti dar kartą, šįkart su „Dungeons & Dragons Online“. Nors su pastaruoju žaidimu jiems ir sekėsi geriau, bet jis vis dar atrodė labai silpnai bendroje tinklinių žaidimų mišrainėje. Ir štai pagaliau atėjo eilė „Archlord“.

Taigi ar „Archlord“ ką nors daro pirmas ar geriausiai? Trumpas ir aiškus atsakymas – ne. Na, nebent šis paskaymas tinka žaidimui, kuriame visa mechanika yra nukopijuota iš kitų žaidimų. Pasikelkite į aukštesnį lygį ir būsite kviečiamas stoti į gildiją ir kautis su ugnies bosu. Susižavėjusiems greitai pasakysiu, tai lygiai tas pats, kaip ir aukšto lygio žaidėjų reidai „WoW“ ar „EQII“ žaidimuose. Dauguma atveju skiriasi tik daiktų pavadinimai.

Bet prakalbus apie reidus, tai „Archlord“ gali pasigirti vienu labai įdomiu dalyku, apie kurį kiti tinkliniai žaidimai dar tik kalba – tai pilių užgrobimai. Užkariaukite jų pakankamai – ir jūs gausite galimybę užpulti paties Archlord pilį su visais jo pavaldiniais. Įdomiausia, kad tuomet jūs tapsite tos pilies valdytojais ir jau kitos gildijos tuo metu stos į eilę norėdamos nuversti jus ir atimti jūsų gildijos pilį. Kol kas tai skamba išties laabi smagiai ir daug žadančiai, bet tik neaišku ar netolimoje ateityje visa ši sistema neišsigims, kai keletas labai galingų žaidėjų ras būdą išlaikyti pilis visą laiką ir sugriauti visą įdomumą kitiems žaidėjams.

Taigi, pačiame žaidime vienas pagrindinis žaidėjų susiskirstymas grupėmis bus gildijos. Visos jos galingos ir mėgstančios kovoti tarpusavyje. Tačiau labai dažnai ir jose pačiose neviskas bus sviestu tepta. Visų pirma dėl to, jog sėkmingiausias gildijos žaidėjas taps vadinamuoju Archlord, kuris iš kitų žaidėjų išsiskirs daug stipresne jėga, geresniais šarvais ir didesniu ūgiu. Taigi, kaip jau supratote gildijas drasko visų pirma vidiniai karai dėl aukščiausiojo posto. Nes juk norinčiųjų tapti geriausiu yra daug, o tampančiųjų tik keli procentai.

Taigi, pradėję nuo kito galo, pagaliau atkeliaujame iki pačios žaidimo pradžios. O ją pradedame galėdami pasirinkti vieną iš trijų: žmonės, orkai ir mėnulio elfai. Dar pridėjus vos 8 skirtingas klases, kurios dalinasi iš trijų rasių, mes gauname labai silpną pasirinkimą, kuris ir pats labai panašus į „World of Warcraft“. Taigi, atlikęs šias procedūras, jūs esate išmetamas į savo pradinį miestą, kuriame privalote įvykdyti kelias elementarias pradines misijas, kad sužinotume kaip veikia žaidimas ir nedarytumėte jokių kvailų žingsnių, pavyzdžiui, eitumėte tyrinėti pasaulio.

Būtent, žaidimas labai nenori kad jūs darytumėte ką nors savarankiško, bet jau iki tol, kol pasieksite „Fire Demon“ stadiją. Paprastose misijose jūs būsite priverstas vykdyti įprasta rasti, paimti ir atnešti tipo misijas, o norint paskatinti jūsų kūrybinius sugebėjimus, reikės lbai dažnai nužudyti tam tikrą skaičių priešų ir sugrįžti į paskyrimo punktą. Nors visos šios užduotys pasitaiko ir kituose tinklo žaidimuose, bet juose dažniausiai jos dar būną įpintos į įdomias istorijas, gražiai apipavidalintos, sumaišytos su įdomesnėmis užduotimis. Visa tai padeda nesijausti visiškam kompiuteriui, kuris atlikinėja darbus tik inkstinkto vedamas.

Jei kartais nelabai mėgstate PvP kovas ir dažniausiai kituose žaidimuose tokius serverius stengiatės aplenkti iš kaip galima didesnio atstumo, tai „Archlord“ yra skirtastikrai ne jums. Čia PvP sistema yra padaryta labai laukinė. Jus gali užpulti bet kas, bet kur ir bet kokio lygio. Nors jeigu žaidėjas užpuola 4 lygiais už save mažesnį žaidėją, tai jis gauna „blogiuko“ reputacijos taškų. Tačiau tai viskas, kuo daugiau tokių taškų – tuo didesnis „blogiukas“ jūs esate. Įsivaizduokite jei žaidėjai užsimanys pabūti blogais vyrukais. Žaidime gausis tikras chaosas. Tuo labiau, kad bausmės už būnant blogais labai menkos – su jumis gali atsisakyti prekiauti vos keli pardavėjai, bet ir be jų galima labai lengvai apsieiti.

Apie daugelį kitų žaidimo elementų net neverta kalbėti, jie yra žemiau bet kokio lygio ir jie neverti net jūsų laiko, kurį praleisite beskaitydami. Jeigu kartais jau turite savo rankose šį žaidimą, tai galiu pralinksminti bet jau tuo, jog „Codemasters“ pažadėjo greitu laiku išleisti pataisą, kuri turėtų ištaisyti bent jau labiausiai akis badančias klaidas. O tuo tarpu geriau siūlyčiau toliau grįžti prie kitų tinklinių žaidimų, nes „Archlord“ gali patikti tik labai siauram žaidėjų ratui.