„Tera” – vienas iš daugelio žaidimų perėjusių iš mokamų į nemokamus. Šis MMO priklauso kompanijai „Gameforge“, šiai priklauso daugybė žaidimų, tarp jų yra MMO bei naršklinių žaidimų. Kompanija buvo įkurta 2003 metais, o į savo žaidimų gausą „Tera“ įtraukė 2012 metais, gegužės 3 diena. Žaidimas buvo mokamas iki šių metų vasario mėnesio. Toks atsinaujinimas pavertė „Tera“ į „Tera: Rising“. Tokie dideli pasikeitimai žaidimo leidėjams prisivilioti begalę žaidėjų. Žaidimas yra žinomas dėl savo išskirtinės kovos sistemos bei nuostabios grafikos.

Pandos ir fėjos

Taigi pradėsiu nuo rasių, žaidimas turi 7 rases. Pirmiausia sutinkame žmones (Human), jie yra nuožmūs kariai bei geri lengvų šarvų kalviai. Toliau Castanic. Castanic – atstovai atrodo lyg žmonių ir demonų mišinys. Baraka – stambus akmeniniai žmonės gana niūriai atrodantys dėl savo šarvų spalvos. AmanCastanic bei Baraka mišinys. Aman atstovai – agresyvūs ir baugūs. Popori ir Elin abi rasės parodomos kaip gamtos saugotojos. Popori – vyriškos lyties gyvūnai, tokie kaip pandos, meškos ar šunys. Elin yra miško fėjos, atrodo kaip mažos ir nekaltos mergaitės. Paskutinė rasė – High Elf, daugelyje MMORPG žaidimų sutinkami elfai, beveik nesiskiriantys nuo žmonių, išskyrus tuo, kad dėvi atviresnius šarvus.

Karinė parengtis

Kaip ir daugelis MMO žaidimų „Tera“ turi tanką – Lancer. Ši klasė gali pasiekti maksimalų lygį, kuris yra 60, be niekieno pagalbos. Jos vaidmuo grupėje apsaugoti visus grupės narius. O kaipgi mes apsieitume be gydytojų (healer) MMO žaidimuose, šis turi net du – Priest bei Mystic. Priest yra pagrįsta vien gydimu, taigi turi mažai atakų, viskas sutelkta į pagalba grupės nariams. Mystic – taip pat pagalbinė klasė, bet ši gali truputėlį padėtidaryti žalą, iškviečiant pagalbininkus (Thralls), jų išviso yra keturi. Pagalbininkai padeda atakuoti bei gydyti. Sekančios klasės yra susiję vien su žalos darymu, tai yra Warrior, Sorceror, Slayer, Berserker ir Archer. Sorceror – jau iš pavadinimo galime suprasti, kad tai yra įprastas magas, didėlė žala bei mažai šarvų. Warrior yra viena iš sudėtingiau įvaldomų klasių, nes su ja galima žaisti panašiai kaip lancer, pradedant su gynyba, bet išlaikant didelę žalą. Archer – pavadinimas viską pasako, lankininkas su gana daug žalos darančiomis atakomis bei spąstais. Berserker – viena iš lėčiausiu klasių žaidime, turinti gerą gynyba ir daug žalos turinčiomis atakomis. Pabaigai pasilikau sau labiausiai patinkančią klasę – Slayer. Tai yra judri ir greita klasė su vidutine žala, žalos trūkumą atperka tas, kad su slayer galima greičiausiai perversti priešininkus.

Mažas, bet spalvingas pasaulis

Žaidimo pasaulis išsiskiria tuo, kad jis susideda iš įvairiausių vietų, pradedant nedidele sala žaidimo pradžioje, baigiant karo lauku – pabaigoje. Kadangi „Tera” neturi dinaminės oro kaitos bei dienos ir nakties ciklo, šiuos efektus sutiksite tik tam tikrose vietose. Efektus pamatysite tropiniuose miškuose lis lietus, sniegynuose truputėlį snigs, o dykumoje – miražų tikrai nesutiksite. Jūs pradėsite viską nedidelėje saloje, joje jus supažindins su žaidimo mechanika ir jums padės persikelti į pagrindinį kontinentą. Pirmas didelis miestas kurį jūs aplankysite – Velika. Čia jūs gausite pirmajį arklį, kuriuo naudosites beveik visa laiką. Persikelti iš vieno miestelio į kita jums padės – pegasas ir drakonas. Pegasas – mažesnio lygio vietose, drakonas – aukštesnio. Taigi, aplankyti skirtingas vietas galėsite pasirinkdami sau patinkantį keliavimo būdą.

Techninė „Tera” pusė

Tera turi išskirtinę kovos sistemą, kuri pritraukia labai daug žaidėjų, nes ši sistema išsiskiria tuo, kad į kiekvieną priešą turite nusitaikyti su pele ar pulteliu. Atakas galima kombinuoti specialiame meniu, kuris leidžia naudoti atakas vieną po kitos spaudinėjant vieną mygtuką. Prie žaidimo valdymo priprasti gana lengva, bet būnant aukštesnio lygio, tai darosi sunkiau, nes kiekvienas priešas turi sudėtingesnes atakas bei judesius. Kaip jau minėjau galima naudoti klaviatūrą ir pelę, bet kam labiau patinka gali naudoti pultelius. Pats žaidžiu su pirmuoju variantu, bet išbandžiau žaidimą ir su „Xbox 360 For Windows“ pulteliu.Galiu pasakyt tiek, kad su pulteliu žaidžiant yra sunkiau valdyti kamerą.

Žaidimas naudoja „Unreal Engine 3“ grafinį variklį, kuris suteikia žavesio. Pats žaidimas nėra labai gerai optimizuotas. Žaidžiant su vidutiniais nustatymais tenka sumažinti rezoliucija, kad būtų įmanoma žaisti. Intesyvesnėse vietose, pavyzdziui požemiuose į kuriuos gali eiti daugiau nei 10 žmonių, Jūs galite susidurti su striginėjimų ar net žaidimo išsijungimu.

Varžybos ir ne tik

„Tera“ bendruomenė susideda iš labai įvairių žmonių, vieni yra labai draugiški, kiti priešingai – nekenčia naujų žaidėjų. Žaidime yra daug „trolių“, bet koks gi internetas be jų. Didžioji dalis žaidėjų padeda naujokams, nes žaidimas turi „vanarch“ sistemą. „Vanarch“ sistema – tai lyg ir valdymo bei demokratijos sistema, nes ja naudojantis ir balsuojant už tam tikras gildijas, jas galima išrinkti regionų valdymui. Valdymas susideda iš specialių požemių, kainų nustatymo, parduotuvių bei aukciono atidarymo miestuose. Kadangi žaidžiu serveryje kur neegzistuoja PVP (player versus player), tai daug apie šį dalyką negaliu pasakyti, bet kita vertus GvG (guild versus guild) yra alternatyva norintiems susikauti tarpusavyje. Tai 24 valandas trunkantis karas tarp dvieju ar daugiau gildijų, kautis galima visuose zonose, išskyrus miestus. Paskutinis dalykas, kuris leidžia bendruomenei varžytis tarpusavyje yra „Battlegrounds“, tai capture the point stiliaus 15 prieš 15 kova, joje taškai skaičiuojami komandai, kuri turi užėmusi 2 iš 3 bokštų. Čia išnaudojamas komandinis darbas, nes čia reikia greitus sprendimus priimančio lyderio, kitaip komanda nežinos ką ir kaip daryti. Taigi, iš viso šito galime susidaryti nuomonę, kad mums visada bus ką veikti žaidime. O koks gi žaidimas be užduočių skirtų daugiau nei vienam žaidėjui, čia galite išbandyti savo jėgas su draugais, šios užduotys yra įveikiamos ir žaidžiant vienam, tik užtrunka laiko.

Kodėl verta žaisti šį žaidimą?

Žaidimą įvertinčiau 8.5/10, nes jis tikrai nėra tobulas bei turi optimizacijos trukūmų. Pasiekti maksilmalų lygį trunka apie 72 valandas. Didžiausi žaidimo pliusai yra kovos sistema ir grafika, šie dalykai pritraukia gana daug žaidėjų, bet kaip ir minėjau anksčiau, žaidėjai su silpnesnėmis sistemomis gali susidurti su šiokiomis problemomis einant į daugiau nei 10 žmonių reikalaujančius požemius. „Tera“ nėra pay to win žaidimas, nes už tikrus pinigus Jūs galite tik pagreitinti lygio ir reputacijos kėlimą, o parduotuvė esanti žaidime nesiūlo nieko, kas padidintų Jūsų ataką ar gynybą. Daiktai esantys ten tik pakeis Jūsų veikėjo išvaizdą,taip pat yra daiktų, kurie padės jums greičiau kelti lygį, bet aukščiausio lygio šarvai ir ginklai gaunami nenaudojant tikrų pinigų. Aišku žaidimas turi ir trūkumų, tokių kaip pasiekus didžiausia lygį, žaidimas gali tapti nuobodus, nes negali pasigirti požemių gausa. Vietomis užduotys gali tapti monotoniškos, nes jums liepiama nužudyti tam tikra kiekį priešų ar surinkti tam tikrus daiktus. Jį siūlyčiau žaidėjams, kurie nemėgsta praleisti per daug laiko prie žaidimo, bet nori kažką pasiekti.