Dėka naujienų rašytojų, o ypač Gedimino, dažnai sulaukiame naujienų apie tai ar koks nors žaidimas naudos DRM ar nenaudos. Skaitydamas Jūsų komentarus dažnai pastebiu kad ko gero ne visiems aiškus šis terminas. Dauguma tai sieja su radikalia ir nepasiteisinusia Ubisoft antipiratine politika. Vis dėlto DRM yra šis tas daugiau.
Visų pirma tai yra angliškas trumpinys, reiškiantis Digital Rights Management ( pažodžiui – skaitmeninių teisių valdymas). Kaip matote tai ne kažkoks žaidimo papildinys ar sąlyga, būtina jam veikti. Paprasčiau tariant tai priemonių visuma, naudojama kūrėjų, leidėjų siekiant apsaugoti jų prekę nuo „netinkamo“ vartojimo. Į šį apibrėžimą neįeina žaidimų aktyvavimo kodai, nes tai – fizinė priemonė. ( kodas užrašytas ant popieriaus ? ) Ironiška, tačiau kartais šis trumpinys pašiepiamai šifruojamas kaip Digital Restrictions Management ( Skaitmeninių apribojimų valdymas ) – būtent taip geriausiai atspindima reali situacija, kai tiesiog varžomi vartotojų interesai bei, kaip parodė keletas atvejų, nereikalingai ir finansiškai nenaudingai.
Nereikėtų sieti DRM tik su žaidimais. Tai naudojama ir muzikoje, filmuose, netgi elektroninėse knygose. Priemonės gali skirtis, tačiau tikslas tas pats: neleisti „išspausti“ iš produkto daugiau, nei numatė jo kūrėjas. Galimi įvairūs apribojimai: kartais galima pasidaryti neribotą kopijų skaičių, tačiau jos bus prastesnė kokybės ( kalbant apie filmus ). Programos kartais taip pat leidžiasi laisvai kopijuojamos, tačiau veikti gali tik viename kompiuteryje arba atvirkščiai. Viskas priklauso nuo autorinių teisių savininko valios. Būtent dėl tokios savivalės pasitaikydavo absurdiškų atvejų: buvo keletas DVD filmų, kuriuos norint pažiūrėti tekdavo kiekvieną kartą gauti patvirtinimą telefonu. Tai buvo nepatogu, be to kirtosi su privatumo teise: filmo pardavėjas žinojo kada kas žiūri jo filmus.
Žaidimuose taip pat visa tai skiriasi. Ar tai aktyvacija internetu ( Bioshock ) ar nuolatinio interneto ryšio būtinumas ( Assassin’s Creed 2 ) – vistiek matysime trumpinį DRM. Neabejoju kad visiems teko su tuo susidurti ar tai būtų žaidimas ar filmas, kuriame negalima prasukti reklamų. Būtent todėl turime žinoti kas tai yra iš tiesų ir kaip tai veikia mūsų kasdienę veiklą.
44 Komentarai
Artojas
Yep ir būtent todėl Blizzard pareiškimai apie DRM atrodo juokingai. Nes jie tik teoriškai nenaudos DRM, o praktiškai taikys tas pačias apsaugos priemones kaip ir kiti 🙂
Tadas_lucki
man drm nepatinka…..(s) bet patinka sita naujiena….:V
Gediminas
O man patinka DRM, bet nepatinka naujiena.:)
FarGoOD
tikekimes, gideminai, kad tu juokauji 🙂
Matrix
Kartais tu iš vis mąstai atvirkščiai, nei reikėtų…
kartukas
Jei DRM veiktu kaip priklauso ir neskriaustu zaidimo pirkejiu tada man ji patiktu o dabar apie DRM gero nieko negaliu pasakyti bevertis dalykas.
hexeris
DRM must die (s).
skiperriss
as DRM nekenciu bet aciu kad paaiskinai kad jinai blogesne negu maniau
🙂
sabaxxx
To – hexeris
DRM ALREADY DEAD :N
D4L
snekat bile sneket….
D1GIX
DRM- DURNA APSAUGA PRIES VARTOTOJUS..
ZZ1
Blizzard prisitaiko. ea ir ubisoft „diktuoja“. stai kodel tai visai ne tas pats.
Dariukas123
Jau su Assassin’s Creed 2 jie tikrai nesamone padare, ant sigleplayer rezimo reikia interneto!!
Ka man daryt pvz jei as esu isvykes i kelione ir internetas neveikia, o nusipirkau zaidima taciau jo zaist negaliu… Tad DRM apsauga tikrai nevykusi siuo ir dar daugeliu atveju.
Operative
Gediminas geras zmogus, gal kazkiek naivus, tik va jis atstovauja kita „barikadu“ puse.
Agnyz
Patys vartotojai be proto pirataudami nepalieka leidėjams kitos išeities, tik kaip įvesti tokias absurdiškas apsaugas.
Dėl DRM, tai jau net susimokėjus negali normaliai pažaist. Sugalvoja tokias nesąmones, kaip ribotą instaliacijų skaičių…Esmė tame, kad nėra jokios motyvacijos mokėt už AK žaidimą. Dažniausiai jis brangus, plius dar DRM ir kiti parazitai…O piratam kaip? Žaidimai nemokamai, dažniausiai dar net prieš išleidimo datą. Multiplayer irgi apeinamas. Moki grynai tik už dėžutę ir manualą, kurio skaitymas tik laiko švaistymas.
Čia tokia mano nuomone, žmogaus, kuris daugelį metų piratavo, bet galiausiai atėjo į doros kelią. Tik man įdomu. Už ką aš moku? Kad tik fotkinčiau ir žadimų kolekciją kažkam demonstruočiau? Experiencas tas pats, kaip ir piratkę kalčiau. Tik vat, reik man mokėt dabar po šimtinę. Ir tai už ne patį naujausią geimą. Tiesiog puiku.:|
NeoNaz
„įtakoja“ nėra tokio žodžio. Reikia rašyt daro įtaką ;] „Būtent todėl turime žinoti kas tai yra iš tiesų ir kaip tai įtakoja mūsų kasdienę veiklą“
sig
Seniai reikėjo tokio pranešimo, nes kiek pastebėjau, daug kas maišo DRM su kitais apsaugos būdais, t.y. SecuRom ir pan. Gal dabar žmonės labiau susipras kas kaip.
SoulTaker
Piratų lietuvoj būtų mažiau jei žaidimų kainos būtų normalios kaip kitose šalyse ir jokių DRM nereikėtų ,o apie DRM tai nieko gero negaliu pasakyti apart tai visiškas š….
Foxiz
Matau kad nesupratai arba neskaitei: Sukūrė ką? Skaitmeninių teisų valdymą? Nemanau kad tai sukuriama, tai natūralus procesas.
Assaultas
Kurejai kurtu zaidimus, kuriuos verta pirkti, pvz.: Bad Company 2, multiplayer buvo didziausia(ir geriausia) dalis, todel pirkau, o kai nera uz ka moketi, tai ir neverta imt