Maždaug prieš savaitę rašėme, apie pirmuosius gimtadieninės „World of Goo“ akcijos rezultatus. Dabar, akcijai jau pasibaigus, antroji dalis šių rezultatų

Žmones daugiau linkę mokėti nemažiau kaip x suma, jei žino, kad tai yra minimalus dydis autoriaus gaunamas už parduodamą prekę? Bent tokios išvados peršasis iš statistikos. Kai „World of Goo“ autorius atskleidė, kad apie tai, kad minimali suma nuo kurios jis jau gauna pakankamai pinigų yra 30 JAV centų, bendras pirkėjų išleidžiamų pinigų vidurkis pakilo.

Linux vartotojai nepaisydami to, kad Linux nemokami, mokėjo vidutiniškai daugiau už žaidimą, nei Windows vartotojai. Galbūt tai yra todėl, kad Linux vartotojai yra labiau technologiškai pažengę ir todėl geriau supranta pinigų vertę? O gal tai todėl, kad Windows vartotojai labai mielai naudodami piratines šios operacinės sistemos versijas prarado sugebėjimą vertinti geriau kitų darbus? O gal yra kitokių priežasčių?..

Visgi, nepaisant to, kad Linux vartotojai išleisdavo akcijos metu vidutiniškai daugiau pinigų už žaidimą nei Windows, tačiau būtent Windows vartotojai buvo aktyviausi žaidimų pirkėjai. Kitavertus, tai suprantama, nes Windows kol kas iš esmės labiausiai paplitusi žaidimų platforma.

Greičiausiai kone įdomiausia akcijos statistikos dalis – tai šalių statistika. Ją galima pamatyti šioje lentelėje (pakliuvo į ją tik tos šalys, iš kurių buvo nupirkta žaidimo bent 100 kopijų):

Kaip matome Šveicarijos gyventojai buvo linkę daugiausia vidutiniškai mokėti už kiekvieną žaidimo kopiją – po 5,37 JAV dolerius (apie 12 litų). Visgi, pagal gyventojų „dosnumą“ ši šalis atsidūrė tik aštuntoje vietoje. „Dosniausios“ šalies titulas atiteko Brazilijos gyventojams (nepaisant to, kad pagal vidutinius mokėjimus šalis tik 17 vietoje). Lietuvos gyventojai mokėdami vidutiniškai po 0,87 JAV dolerio (maždaug apie 2 litus) už kiekvieną žaidimo kopiją pasiekė 30-ą (iš 32) „vidutinio mokėjimo“ ir 28-ą (iš 32) „dosnumo“ vietą. Nepaisant iš pirmo žvilgsnio tokių žemų pozicijų galime pasiguosti tuo, kad Pietų Korėjos gyventojai nors turėdami maždaug trečdaliu geresnį pragyvenimo lygį buvo kone net daugiau kaip per pusę šykštesni už mus (kažin ar tas Pietų Korėjiečių šykštumas nėra susijęs su nemokamų MMORPG žaidimų iškreipta rinka?).

Lentelėje „Dosnumas“ – tai tam tikra skaitinė vertė paskaičiuota pagal kiekvienos šalies BVP vienam gyventojui ir mokėjimus. Tai yra tai tam tikras dydis nurodantis kiek žmonės linkę išleisti pagal savo turimas galimybes (mažesnis skaičius – šalies žmonės šykštesni). Žinoma, toks skaičiavimas nėra moksliškai teisingas, bet gana įdomus.

Daugiausia už žaidimą buvo sumokėta 150 JAV dolerių (apie 350 litų). Už tai „World of Goo“ kūrėjas dėkingas Stuart (A.K.A. Sticky).

Smagu, kad žaidimo autorius „2D Boy“ nepasikuklino ir padalino šiais savo eksperimento rezultatais. Nors ir negalima daryti vienareikšmiškų išvadų iš visos šios statistikos, tačiau, manau, minčių norintiems kurti ir platinti žaidimus ar šiaip šiek tiek šia sritimi besidominčius tikrai atsiras ir galbūt ką nors iš viso to net pavyks panaudoti/pritaikyti 🙂