Žinai žaidimo kūrimo etapus. Turi idėją. Įsivaizduoji kaip atrodys mūsų žaidimo naudotojo sąsaja. Kas toliau? Metas pagalvoti apie žaidimą iliustruojančius eskizus ir diagramas!
Jei moki programuoti, esi vienas žaidimo kūrėjas, žaidimą planuoji išleisti ateityje savo pastangomis, tuomet šią dalį gali praleisti. Ji skirta tiems, kurie visiškai nemoka programuoti ar kuriems sunkiai tai sekasi, bet norėtų pasiekti geresnių rezultatų. Taip pat tai pravers tiek ieškant žaidimo leidėjų, tiek kitiems komandos nariams pateikiant vienokias ar kitokias užduotis.
Žinoma, pateikti informaciją apie žaidimo turinį, eigą ir veikimą galima ir teksto pavidalu, bet praktika rodo… kad dauguma, gavusių informaciją apie žaidimą, iš tiesų težiūri tik paveiksliukus… Kita vertus, vien paveiksliukais visko perteikti neįmanoma, reikia ir teksto po tais paveiksliukais, kurie paaiškintų kas juose vaizduojama. Toks derinys daugumai bus gana neblogai suprantamas.
Paprasčiausias informacijos apie žaidimą grafiniu pavidalu perteikimo variantas – eskizai. Juose yra vaizduojamos tam tikros žaidimo dalys, jų išdėstymas. Nors dauguma žmonių didesnį prioritetą duoda projektams su kuo labiau gražesniais eskizais, tačiau didelės reikšmės tai neturi. Vadinasi, nebūtina būti dailininku, kad tokius pieštum, – kiekvienas iš mūsų tai gali. Žinoma, tai nereiškia, kad koks EA Games tave priims nepabaigus kokių nors piešimo studijų ar neturint daugybės savo darbų pavyzdžių… bet taip „aukštai nešokant“ galima išsiversti su piešimo įgūdžiais bei žiniomis, kuriuos turi.

Nors žvelgiant į žaidimo eskizus galima susidaryti kažkokią nuomonę apie jų turinį, tačiau jais perteikti negalima visos reikalingos informacijos, todėl kartais eskizuose yra pažymimos tam tikros vietos tam tikrais užrašais, kurie pateikia daugiau informacijos.

Visgi, net ir toks pateikimas gali suteikti per mažai reikalingos informacijos (ypač tada, kai darbą atlieka daugiau nei vienas programuotojas). Dėl šios priežasties žaidimo veikimo aprašymas papildomas dar ir įvairiausiomis diagramomis.
Diagramų yra daugybė, tačiau daugumą informacijos galima perteikti sekų, srautų ir klasių diagramomis. Su klasių diagramomis bus supažindinta kitoje šios straipsnių serijos dalyje, o šį kartą sekų ir srautų diagramos.
Srautų diagrama yra turbūt viena primityviausių iš visų diagramų. Ji nusako, kokia veiksmų seka ir kaip turėtų būti atliekama. Dažniausiai ji būna labai smulkmeniška, todėl patariu visiems, kurie nemoka programuoti arba kuriems sunkiai tai sekasi, prieš kažką bandant toliau daryti, nusipiešti savo žaidimo/programos tokią diagramą.
Srautų diagrama piešiama sujungiant tam tikras geometrines figūras tam tikra tvarka linijomis su rodyklėmis. Geometrinė figūra reiškia veiksmą, o rodyklė – kas bus atliekama toliau.

Pirmiausia yra nupiešiamas stačiakampis su suapvalintais kraštais ir ant jo užrašomas „Start“, „Pradžia“ ar panašus užrašas, kuris leistų suprasti, kad tai yra pirmasis diagramos elementas. Toliau brėžiama rodyklė ir priklausomai nuo to, koks bus atliekamas pirmas veiksmas yra brėžiama geometrinė figūra. Ant jos užrašomas veiksmo pavadinimas. Toliau vėl brėžiama rodyklė į naują reikiamą figūrą su tekstu. Tai kartojama tol, kol „sudėliojama“ visa programa. Vietose, kurioje programa gali baigtis yra brėžiami stačiakampiai su suapvalintais kraštais ir pavadinimu „Pabaiga“ (ar kažkuo pan.).

Mažus žaidimus galima pavaizduoti tik viena srauto diagrama. Tuo tarpu didesnių žaidimų srauto diagramos yra dalinamos į dalis. Kiekvienoje diagramoje yra vaizduojama kita atliekamų žaidimo procesų dalis. Visos jos vėliau yra apjungiamos į vieną bendrą, kuri nesmulkmeniškai aprašo bendrus žaidimo procesus.
Jei žaidime skirtingi veikėjai gali vieni kitus kažkaip įtakoti arba žaidime naudojamas koks nors scenarijus, tuomet mintims išreikšti labai padeda sekų diagramos.
Sekų diagramose yra horizontalios linijos, ant kurių „lipdomos“ storesnės linijos, kurios reiškia vienu metu vykstančius įvykius. Virš plonų linijų piešiamos dalyvaujančių procese objektų piktogramos ir po jomis užrašomi objektų pavadinimai. Storos linijos tarpusavyje yra sujungiamos rodyklėmis, kurios nurodo įvykių tvarką. Virš rodyklių surašomi įvykių pavadinimai.

Eskizus ir diagramas galima piešti tiek ant popieriaus tiek ir su specialiomis kompiuterinėmis programomis. Eskizų piešimui tinka bet kokia piešimo programa (pvz. Paint .NET, Adobe Photoshop, Corel Paint Shop Pro). Tuo tarpu diagramas nors piešti galima ir su paprastomis piešimo programomis, visgi rekomenduojama naudotis diagramų kūrimo programas (pvz. Microsoft Visio, SmartDraw, OpenOffice Draw, StarUML).
Prieš tai buvusi dalis: žaidimo naudotojo sąsaja
Kita dalis: programavimo pagrindai (1 dalis)
17 Komentarai
fedska
dar pasakyk,kad cia tu piesiai?
inteltwo
jo tos diagramos tai baisu… ko nors neuzprogramuosi… ir… error…
Xanthus
Siaip straipsnis nuoseklus ir tvarkingas, bet is esmes nieko naujo. Laukiu straipsnio apie programavima.
Arvydas_D
Paimk knyga c++ perskatyk 5 kartus pasitreniruok ir vsio mokesi programuot. Bet tau neiseis 😀 labai daug metu reikes mokytis
NOFiNG
Jo. . . Pameginau aš kažkada programuoti… Pradžia lyg ir ejos, atrodo gražiai ir gerai viską dariau, bet galutinis varijantas – Š. . . .! Pasibaigė mano programuotojo karjera xD
xxxTOMASxxx
ziauru su tuo programavimu ce is musu „puse“ bande programuot ir daugumai nepasiseke pwz kaip ir man 😛
Ndx
man atrodo kad kisam nosi i ne sawo reikalus 🙂
Neolinas
O su kokia programa kuriat?
Greenbag
Tiem kas laukia Diablo III siulyciau pazaisti iki tol Titan Quest. Patikekit verta. Gal net nuomone apie Diablo III bus nebe tokia gera. (smart)
Sawyer
Va čia tai į temą 😀
Sawyer
Programuoti reikia „lėtai“. Iš pradžių susipažįsti su programos struktūra, programavimo kalbos sintakse, tada skaitai knygą ar kokį tutorialą ir bandai parašyti paprastutę programą (Hello world). Tada vėl skaitai, išmoksti naujų funkcijų, galimybių ir vėl bandai truputį sudėtingesnę parašyti. Iš kart šokant į aukštumas jų ne tik kad nepasieksi, bet apskritai biviek nieko neišmoksi, tik susinervuosi, kad tau nepavyksta ir numesi programavimą šalin.
zygis353
o kaip surasti ankstesnius sios serijos straipsnius???:-/
Mek
kiekvieno straipsnio gale yra nuoroda į prieš tai buvusį straipsnį 🙂
Owidews
Pritariu:-]
Emse
Kažkada dar galvojau sukurti žaidimą, bet dabar matau, kad tai man neįmanoma:)
Gaida
Na su ta filmuko pabaiga tai reik uzdeti N-9 tai tikrai (ziaurios myntis pas tave galvoje sukasi;))
Eisenheim
Nebuk toks pesimistas, su laiku viskas imanoma 🙂 Siaip sitas schemas tikrai nera sudetinga padaryt, o pasidarius, palengveja darbas programuot, nes jau buni veiksmu seka pasidares ir viska apgalvojes, nebereikia niekur blaskytis. Kazka panasaus mums reikejo daryt univiere, kai darem kursini darba 🙂 Kurem ten kazkoki space impacto klona 😀 Paprastai visa tai, ka autorius cia parase reikia pateikti ataskaitose 🙂 Siaip visiem, kas galvoja pradeti programuot zaidima, tai geriausia pradet nuo sitos diagramos