Pirmas dalykas kurį pagalvoja kiekvienas kažką girdėjęs apie „Skylanders: Spyro’s Adventure“ — įspūdinga pinigų melžykla! Kurgi ne? Nuotaikingas, vaikams sukurtas žaidimas, kurio pagrindas realiame pasaulyje esantis galios portalas ir kolekcinės žaidimo herojų figūrėlės. Tai lyg pokemonai pakelti kūbu!

Tačiau tai toli gražu nėra taip blogai, kaip gali nuskambėti. Vyresniems žaidėjams ypač gerai žinomas, o jaunesnių tikrai girdėtas, purpurinis drakoniukas Spyro atgimsta naujame žaidime. Pastebėkite, sakau, kad atgimsta drakoniukas, o ne žaidimo serija, nes „Skylanders“ iš esmės nėra Spyro serijos žaidimas. Pats Spyro žaidime tėra vienas iš herojų, siužetiškai jis niekaip neišskirtas ir šventėje dalyvauja lygiomis teisėmis su 36 kitais personažais. Tiesą sakant aš visai nenustebsiu, jei laikui bėgant, net ir nepaisant žaidimo pavadinimo, vaikučių galvose ir širdyse vyraus kiti veikėjai.
Pagrindinis „Skylanders: Spyro’s Adventure“ perliukas, žinoma — „stebuklingas“ portalas ir personažų figūrėlės. Tik prasidėjus žaidimui, ar bet kada jo eigos metu, žaidėjas gali padėti norimo žaidimo herojaus miniatiūrą ant portalo ir… Trachtibidoch tibidoch — norimas herojus žaidime. Tai varo iš proto vaikus, tai susuka galvas paaugliams ir tai užkrečia suaugusius.

„Skylanders: Spyro’s Adventure“ pasakoja istoriją apie niekšingą blogiuką Kaos. Šis ypač įkyriomis manieromis ir iškalba pasižymintis niekšelis įsiveržė į Skailendą, ištrėmė jo gynėjus ir pavergė gyventojus. Žaidėjas — legendinis portalų valdovas, žaidime atsiduria tam, kad užkirstų kelią niekšybėms ir atkurtų pasakų pasaulį. Tam reikalui mes turime galios portalą ir tris pakuotėje rastas miniatiūras (Gill Grunt, Trigger Happy ir Spyro). Šiuos veikėjus į žaidimą perkeliame tiesiog pastatydami juos ant portalo. Kraustymosi procesas iš realaus pasaulio į virtualų yra ypač sklandus ir greitas. Figūrėles nuo portalo nuimti ar pakeisti kitomis galime praktiškai, bet kada. Tai „magiškas“ žaidimo elementas, tačiau jis turi ir nemenką strateginę prasmę. Viso žaidime yra 37, 8 archetipams priklausantys personažai (Ugnis, Vanduo, Tech, Gyvybė, Oras, Žemė, Magija ir Nemirėliai), kiekvienas jų pasižymi unikaliomis savybėmis. Kiekviena figūrėlė moka du kovinius judesius, o trečiąjį gali išmokti vėliau, kai žaidimo pasaulyje randamas jos dvasios deimantas, be to personažai kaupia patirties taškus, kepures ir pinigus už kuriuos gali tobulinti jau įvaldytus judesius. Puikus „Dungeon Crawler“ pradžiamokslis, kuriame net yra vietos „specializacijos“ pasirinkimui.

Tiesa asmeniniai kiekvieno veikėjo judesiai žaidime yra labiau dėl efekto, nei dėl taktikos, bet kartais reikšmingi ir jie. Tarkim iš visų pradinių personažų, vienintelis „Triger Happy“ mėto puodynę, kuri veikia lyg granata ir tinka atakuoti aukščiau ar už priedangos esančius priešininkus. Kai kuriuose lygiuose, tam tikras vietas įveikti be šios savybės būtų gerokai kebliau nei dabar. Tas pats liečia „Spyro bash“ ataką, kurią dažniau naudosim ne kaip ataką, o kaip sprinto funkciją galvosūkiuose.
Žinoma nemažiau svarbu ir tai, kad kiekvienas žaidimo lygis ar net jo zona yra priskiriamas kažkokiam archetipui, kuriam priklausantys veikėjai automatiškai tampa gerokai stipresni. Taip pat kiekviename lygyje yra slaptų praėjimų į lobių saugyklas, kurie atrakinami tik su tam tikro archetipo figūrėle. Tai labai puikus sprendimas įnešantis daugiau sąveikos su pačiu portalu, kuri taip džiugina vaikus, tačiau tuo pat metu jis ir sukuria nežemišką poreikį įsigyti daugiau figūrėlių.
„Skylanders“ yra vaikiškas, spalvingas, nuotaikingas, siužetinis, ilgas, didelis, nuotykių žaidimas su vaidmenų žaidimo elementais. Žvelgiant iš apžvalgininko pozicijų, gal kiek per „plokščias“, gal vietomis kiek per paprastas, bet visumoje labai neblogas žaidimas vaikučiams. Žvelgiant iš pačių vaikų pažiūros taško — ko gero vienas geresnių vaikiškų žaidimų kuriuos sugebėjo pagimdyti ši konsolių karta. Ir tokiems šiltiems žodžiams yra galybė priežasčių.

Visų pirma kamera. Iš pažiūros lyg ir standartinis platform stiliaus žaidimų sprendimas, bet realiai ji veikia labai intuityviai ir išmaniai. Derinyje su atviru lygiu dizainu sukuriamas „aiškumas“, tačiau tuo pat metu neaukojamas vaizdas ekrane. Aplink herojų visada pakankamai daug erdvės, o vaikai gan greitai susigaudo ir perpranta valdymą. Kaip bebūtų keista čia nėra jokių įkyrių pagalbos mechanizmų, rodyklių nurodančių kelią ar kitokių vedlių, juos taip pat pavaduoja gudrus lygių dizainas. Iš šalies stebint žaidžiančius vaikus, susidaro įspūdis, kad jie visada varo tiesiai ir tokiu būdu vienas po kito įveikia lygius, tačiau patys lygiai iš tiesų nėra tokie jau tiesmuki ar suvaržyti. Žaidimo erdvės gan atviros, nematomomis sienomis atitvertos tik vietovės reiškiančios neišvengiamą žūtį. Žaidimas nebaudžia be reikalo, ne siekia demoralizuoti, tačiau tuo pat metu skatina elgtis apgalvotai, tad skardžiai nuo kurių gali nukristi į jau įveiktą lygio vietą palikti atviri. Tradiciškai žanrui juose paslėpti kalnai slaptų praėjimų, skrynelių ar artefaktų, tad iš tiesų žaidimas atrodo visiškai tinkamas tiek ketverių, tiek devynerių metų vaikui. Tiesiog priklausomai nuo amžiaus skirsis ir žaidėjo lūkesčiai ar sau keliami reikalavimai.
Puikiam kameros darbui ir lygių dizainui į pagalbą ateina ir spalva ar forma. Žaidimo pasaulis labai dailus, o prasidedant kiekvienam naujam lygiui jis parodomas iš paukščio skrydžio. Atrodytų kūrėjai nori parodyti iššūkį kuris laukia žaidėjo, bet tai yra ir šis tas daugiau…

Stebint lygius iš paukščio skrydžio, jie tikrai nuostabūs. Būk tai trolių naftos laukai, akmeninė ciklopų pilis ar medžių vainikuose suręsta lentpjūvė — viskas atrodo įspūdingai ir sukelia neaprėpiamo pasaulio efektą. Taip priverčiama dirbti vaizduotė. Įvadas į lygį užduoda jai tam tikrą toną, tad vėliau, žaidimo eigoje, visiškai nekreipi dėmesio į paaukotą detalumą. Tiek žaidimo personažai, tiek aplinkos, žaidimo metu pateikti gan grubiai, lygiai nepasižymi detalių gausa ar aukšta vaizdo kokybe. Bet to ir nereikia, nes žaidime vaikams visų pirma svarbus aiškumas. Dideli aiškūs modeliai, svertai ir priešai. Viskas turi būti matoma ir suvokiama nededant išskirtinių pastangų ir svarbiausia (!) sėdint per padorų atstumą nuo ekrano. Tai ko kūrėjai nesudėjo į žaidimą į jį sudeda vaizduotė, tiek vertinant lygių išvaizdą, tiek ir pačius herojus kurių daili miniatiūra pūpso čia pat ant stalo.

Būtent kolekcinės miniatiūros tampa didžiausiu žaidimo privalumu ir trūkumu. Kalbant atvirai, pirkti „Skylanders: Spyro’s Adventure“ be planų rinkti kolekciją… Na mažų mažiausiai naivu ir kvaila. Visų pirma todėl, kad žaidžiant žaidimą visuomet bus juntamas keistas nepilnavertiškumo jausmas. Štai randi slaptą praėjimą ar naują sielos akmenį, tačiau pasidžiaugti radiniu negali, nes trūksta tam tikro elemento herojaus. Antra — figūrėlių kolekcionavimas ir lavinimas iš esmės yra šio žaidimo dalis, t.y. čia viskas veikia lygiai taip pat, kaip ir renkant bakuganus, beibleidus ar yu–gi–oh kortas. Varžytis gali turėdamas tik viena beibleidą ar pradinę YGO kortų kaladę, tačiau tikrą malonumą jauti iš pasinėrimo į visatą. Kolekcijos kaupimas yra neatsiejama žaidimo dalis, net jei dalis tos kolekcijos pasmerkta amžiais dulkėti. „Skylanders“ atveju dulkių rinkimas kol kas mažiau tikėtinas, nes kiekviena figūrėlė atrakins kažkokį naują turinį, galiausiai net jei tai bus tik nauji, ką tik įgyto herojaus judesiai, norint juos išmėginti, teks pakelti personažą iki maksimalaus 10 lygio. Pačios miniatiūros ypač kokybiškos, kruopščiai nuspalvotos ir mielos tiesiog turėti lentynoje.

Visos „Skylanders: Spyro’s Adventure“ miniatiūros yra multiplatforminės, tad nesvarbu kokiai konsolei įsigysite rinkinį ir kuria iš jų žaisite, savo figūrėlę galėsite drąsiai neštis pas kitokią versiją turinčius draugus. Galios portalai jas supras, nuskaitys sukauptas savybes ir perkels į žaidimą. Tiesa kelionės į 3DS pasaulį atveju, visiškai pakis žaidimo eiga, tad atrakintos savybės neturės jokios reikšmės, tačiau visais kitais atvejais (XBOX; PS3; AK; Wii) figūrėlės su savim nešiosis net kepures.

Kartu su pagrindiniu žaidimu taip pat startavo ir nemokama web versija Skylanders: Spyro‘s Universe, tai savotiškas socialinis centras kuriame apsilankę vaikai gali perkelti savo kolekcijas, bendrauti su draugais ir išmėginti keletą mini žaidimų. Čia siūlomi teminiai, gerai žinomų žaidimų (angry birds, tower defence) klonai, kuriuos žaidžiant galima kaupti pinigėlius. Už šiuos pinigėlius perkami nauji objektai skrajojančiai salai. Be abejo dalis pirkinių yra siejami su turima miniatiūrų kolekcija, tarkim salos išplėtimui reikia turėti bent 4 tikrus Skylander‘ius. „Skylanders: Spyro‘s Universe“ kol kas tikrai nėra tas žaidimas kuris skatintų plėsti kolekciją, tačiau tuo pat metu tai yra labai solidus ir nemokamas priedas tiems, kas kolekciją jau turi.
Parengta pagal Dievo Režime publikuotą apžvalgą.
6 Komentarai
Mooneg
Keistas zaidimu skonis tavo.
Meshqis
Man įdomu, kokius tu žaidimus leisi žaisti savo vaikam.
Mooneg
Pirmoi klasei gavau Grand Theft Auto III ir tevo akivaizdoi suspardžiau bobute be priežasties.
Uždraude man jį žaist po šio incidento,buvo ašaru žinoma…kadangi tevas pats žaide GTA duodavo pereit lenktyniu misijas…esme tame ,kad kai uždraude žaisti GTA nuejau prie BloodRayne kapot naciam galūnes.
Argo666
viskas cia normaliai 🙂
Hoonablee
Manau sita zaidima visi vaikai turetu isbandyt, nes labai graziai ir idomiai atrodo 🙂 Bet ir vyresnio amziaus zmones gali ji isbandyt 😀
babaalone
tipo ce vaiku zaidimas ? pavyzdziui man ydomu sita pazaist , turiu GameBoy ir zaidziu speero . O dbr sitas zaidimas yra naujas , butinai pazaisiu (i)