1 leidimas: Azeroto didvyriai

Spėju, kad daugelis iš jūsų jau girdėjote apie naują Blizzard siūlomą pramogą World of Warcraft kortų žaidimą. Greičiausiai tai bus dar vienas neginčytinas kompanijos didybės įrodymas bei ženklas, kad Wacraft ir World of Warcraft į žaidimų istoriją (dabar jau apskritai) įsirašys auksinėmis raidėmis. Neblėstantis Warcraft strategijos populiarumas ir sparčiai augantis WoW gerbėjų ratas, kažkada, gal net kitą met, pasirodysianti kino juosta, rytų ir vakarų rinkoje karaliaujantys komiksai ir novelės aiškiai išskiria Warcraft pasaulį iš kitų.

Tačiau nesiblaškykime. Pažvelkime kokiais savo bendro darbo vaisiais mums leis mėgautis Blizzard ir Upper Deck. Blizzard pavadinimas jau senai žinomas Games.lt lankytojams, o štai Upper Deck jau kažkas naujo, nors tam tikra prasme savame ratelyje ši kompanija žinoma ne menkiau nei Blizzard tarp kompiuterinių žaidimų mėgėjų. Daug istorijos apie šią kompaniją nepasakosiu tačiau jau dabar verta žinoti, kad Upper Deck yra Yu-Gi-Oh ir Versus System kolekcionuojamų kortų žaidimų gamintoja. Mūsų portale besilankančios merginos taip pat turėtų būti girdėjusios apie šią kompaniją mat Upper Deck priklauso ir Winx kolekcionuojamų kortų žaidimas. Tiek Winx, tiek Yu-Gi-Oh jau senai galima įsigyti lietuvoje, Yu-Gi-Oh kultūra net kiek išsiplėtusi, mūsuose egzistuoja klubai
ir turnyrai. Deja parduotuvėse neteko matyti Versus System (kolekcionuojamų kortų žaidimas paremtas Marvel ir DC komiksų knygelėmis) ir tai šiek tiek apsunkins man darbą bandant paaiškinti į ką panašus WOW, nes nemaža šio žaidimo mechanikos dalis remiasi būtent į Versus Sistemą.

Iš to ką jau parašiau, ko gero galima bandyti spėti, kad apie WoW kolekcionuojamų kortų žaidimą prabilau ne šiaip sau. Na taip jis atkeliauja į Lietuvą ir jį tikrai galėsime įsigyti ir išmėginti, o jei susirinks bent šioks toks fanų būrelis, ko gero gausim ir solidžią Organizuoto Žaidimo dozę (turnyrai, renginiai, čempionatai). Tačiau dabar tiek susipažinusiems su kolekcionuojamų kortų žaidimais, tiek pirmą kartą apie juos girdintiems pabandysiu trumpai papasakoti, kaip žaidžiamas ir apie ką yra WoW.

Visų pirma reikėtų mintyse atskirti Kolekcionuojamų kortų žaidimus nuo paprastų kortų žaidimų tokių kaip „Durnius“ ar „21“. Šie du žaidimų tipai tarpusavyje neturi beveik nieko bendro išskyrus pati faktą, kad žaidimui vis tik naudojamos kartoninės kortelės kitas žodžiais tariant kortos. Antras žingsnis kurį derėtų padaryti, tai atskirti Yu-Gi-Oh ir Digimonus kurie yra traktuojami kaip vaikų žaidimai nuo tokių galiūnų kaip „Magic the Gathering“ ir tikėkimės „WoW“, mat pastarieji yra labiau pozicionuojami kaip žaidimai paaugliams ir suaugusiems. Ir toks susiskirstymas yra ne šiaip sau todėl, kad taip sugalvojo gamintojas. Toks susiskirstymas atsirado savaime ir daugiausiai tam įtakos padarė žaidimų taisyklės.

Pavyzdžiui „Magic the Gathering“ yra ganėtinai paprastas žaidimas išmokti, bet itin sudėtingas norint jį įvaldyti. Todėl teoriškai jį gali žaisti ir noriai žaidžia vaikai, tačiau stebint turnyrus tiek Lietuvoje tiek pasaulyje čempionų titulus skina dažniausiai tie kam per 16. Esmė yra tame, kad šie žaidimai turi savotišką pakopinę žaidimo taisyklių sistemą. Išmokti pagrindus ir žaisti bei dalyvauti turnyruose yra ganėtinai paprasta, tačiau įvaldyti talentą išnaudoti kiekvieną kortą maksimaliai pagal jos paskirtį gali toli gražu ne kiekvienas. Tam reikalingas ir stratego, ir šachmatisto žvilgsnis, kad numatyt kelis ėjimus į priekį ir fantazija bei intuicija, kad nuspėti galimus priešo ėjimus nematant jo kortų ir pasitikėjimas savimi bei sugebėjimas blefuoti, kad lemiamą akimirką suklaidinti oponenta savo ramumu ir priversti jį suklysti.

Viso to reikia tiek žaidimo metu, tiek prieš pradedant žaisti. Kiekvienas žaidėjas žaidime kaunasi naudodamas savo kortų kaladę, tad pasiruošimas žaidimui yra viena svarbesnių stadijų, mat su netinkamai paruošta kalade toli nenueisi. Kaladė žaidimui su kaimynu tinka kone bet kokie, jei tik ji laimi, tačiau turnyre kaladė privalo būti įvairiapusė, mat jūs nežinote su kuo kausitės ir ką jie jums ruošia. Taigi, žaidimą kuris iš esmės skiriamas dviem ir daugiau, dažniausiai žaidžiame vieni, sėdėdami namuose ir mąstydami apie galimus derinius.

Sprendimus priimti reikia netgi prieš perkant pirmąją savo kortų kalade. Žaidėjas turi nuspręsti už ką jis žais, visų pirma Orda ar Aljansas. Šis pasirinkimas bent jau kol kas atrodo daugiau kaip skonio reikalas, mat ypatingų skirtumų tarp šių dviejų pusių nėr, tad kaip ir žaidžiant wow turėsite nutarti kokios rasės jus vilioja labiau. Kaip taisyklė kone visi kortų žaidimai turi kaladžių archetipus. Magic the Gathering jie skiriami pagal naudojamos magijos spalvas ir kaladės veikimo principą, Yu-Gi-Oh dažniausiai kaladė pavadinama fusion monstro ar galingiausio populiaraus padaro garbei, WoW kaladėms vadovaus herojus ir būtent jis lems kokiam archetipui bus priskiriama kaladė. Pavyzdžiui jei žaisime už shadow priest, esu beveik tikras kad kaladė ir vadinsis tiesiog „Shadow“, kario atžvilgiu gali būti kiek išplėstas pavadinimas „Def Warrior“ nusakantis, kad kaladei vadovauja Karys su Defencive talentais ir žaidimo stilius greičiausiai bus lėtas, gynybinis ir varginantis. Taigi pasirinkę savo herojaus pusę, rasę, klasę ir talentus jūs jau galite pradėti konstruoti savo kaladę į kuria dėsite užduotis, ginkluote, užkeikimus ir kovos draugus kuriais disponuos jūsų herojus, t.y., jus. Verta žinoti, kad aljanso pusė negalės naudoti ordai skirtų kortelių ir atvirksčiai, tačiau žaidime yra nemažas kiekis neutralių kortų, kurias gali naudoti visi. Tačiau yra ir dalis kortų kurias gali naudoti tik tam tikros rasės, klasės ar profesijos atstovai. Visi šie apribojimai atrodo gan keistai kai kalbame apie WoW, tačiau realiai jų čia ne ką ne daugiau nei bet kuriam kitam kortų žaidime.

Kaip žaidžiamas žaidimas? Taisyklių nepasakosiu, tačiau pačią esmę apžvelkime. Taigi kovoje susiremia 2 ar daugiau žaidėjų su paruoštomis žaidimui kaladėmis. Skirtingai nei kituose žaidimuose, WoW žala daroma ne žaidėjui, o jo avatarui, jo pasirinktam didvyriui, tad ne visais atvejais visi žaidėjai turės vienodai gyvybių. T.y., žaidėjas turės lygiai tiek pat sveikatos taškų kiek nurodyta ant jo pasirinkto herojaus kortos. Toliau viskas vyksta kaip ir tradiciniame kolekcionuojamų kortų žaidime, žaidėjai paeiliui atlieka ėjimus, ėjimai skirstomi į fazes. Tradiciškai pirmoji fazė yra atokvėpio ir pasiruošimo, jos metu perkraunami resursai, iššaukiami nauji pagalbininkai, į žaidimą įvedamos naujos kortos. Kovos fazėje žaidėjų Herojai ir jų sąjungininkai kaunasi tarpusavyje, naudojami greitojo poveikio užkeikimai. Kadangi pastaruosius gali naudoti visi žaidėjai, tai būtent ši kovos fazės dalis gali būti vadinama smegenų dvikova, nes paprastai ją laimi tas kuris kudresnis. Na ir pabaigos fazė kurios metu įvertinama padaryta žala ir ėjimas perduodamas kitam žaidėjui. Tai gan paviršutiniškas paaiškinimas, kad su TCG žaidimais nesusipažinę žmonės galėtų įsivaizduoti kaip viskas vyksta.

Na, o kuo gi WoW skiriasi nuo tradicinių žaidimų? Į kurį jis labiausiai panašus? Toks klausimas ko gero iškyla tiems kas jau susipažinę su kolekcionuojamų kortų žaidimais. Vienareikšmio atsakymo duoti negaliu, nebent tik tai, kad jis mažiausiai panašus į Yu-Gi-Oh. Žaidime valdomi resursai (kai tuo tarpu Yugis naujas kortas išveda jau žaidime esančių padarų sąskaita) tad vien šis faktas rodo, kad WoW yra artimesnis Magic the Gathering. Tačiau ir tai nėra visiškai tikslu, nes World of Warcfart labiausiai primena Versus System (kurio kiek aš žinau Lietuvoje įsigyti negalime) ir Magic the Gathering mišinį. Žaidime naudojami resursais kaip ir Versus System gali virsti bet kuri veidu žemyn padėta korta, taigi manos generacijai nenaudojame jokių žemių, kas reiškia, kad kaladę iš esmės sudarome tik iš kovinių (naudojamų) kortų ir tik vėliau sukam galvas kurias jų leisti į kovos lauką, o kurias paversti maną generuojančiu resursu. Tiesa yra Quest kortos kurios iš esmės ir yra resursų kortos turinčios papildomų savybių, tačiau per didelis jų kiekis kaladėje gali būti pražūtingas. Kitus žaidimo skirtumus kaip ir paminėjau anksčiau pasakodamas apie kaladės konstravimo įpatumus ir herojus, tai bene išskirtiniausias WoW bruožas.

Vis dėlto… Pirkdami WoW papildymo pakuotes galite rasti ir loot (grobio) kortelių, ir tai bene vienas iš smagiausių išskirtinumų ypač sudominsiantis kompiuterinio WoW gerbėjus. Šias korteles galima išgryninti www.ude.com/wow portale ir paversti jų turinį papildomais kosmetiniais atributais savo personažui kompiuteriniame žaidime. Tie kam šis pasiūlymas neatrodo patrauklus galės savo sukauptus taškus švaistyti aukcionuose ar naudotis jais žaisdami mini žaidimus on-line. Smulkmena, bet patikėkite labai maloni.

WoW kortos kaip ir kitų žaidimų parduodamos keliais skirtingais būdais. Tačiau pradedančiajam žaidėjui Upper Deck paruošė išties puikų rinkinį. Patogi ir daili plastikinė dėžė kurioje rasite pilną kaladę ir porą papildymo pakuočių. Dėžėje padaryti specialūs loveliai ir dangtelis kortoms laikyti. Prisipažinsiu, tokios kokybės žaisdamas kortų žaidimus dar nebuvau matęs. Žinoma tai atsilieps kainai, kokia ji bus kai žaidimas pasieks parduotuves kol kas deja nežinau.

Na ir galiausiai džiugi žinia tiems, kas šio žaidimo pasirodymo laukia jau senai. Lapkričio 11-tą dieną, t.y., šį savaitgalį Kaune vyks pristatomasis WoW žaidimo turnyras. Jame dalyvauti gali visi norintys, nors dalyvių kiekis ribojamas, t.y., galės žaisti ne daugiau nei 50 žaidėjų. Jei noras labai stiprus į renginį galite registruotis jau dabar parašę el.laišką adresu: zaidimai@flintas.lt. Turnyro nugalėtojams žadami vertingi prizai, o pirmiems 25 užsiregistravusiems dar žadama ypatingą Pavink‘o korta. Atvykus žaisti teks įsigyti ir jau minėtą startinį rinkinį jo kaina renginio metu bus 65 litai.

Renginio laikas: Lapkričio 11d. 11:00

Renginio vieta: Putvinskio g. 34, Kaunas.

Štai ir visa informacija WoW kortų žaidimą kurią pavyko surinkti ir sugromuliuoti šiendien dienai. Bet kuriuo atveju ateityje žadami papildymai su profesijomis, naujomis rasėmis bei specialios Onyxia Raid turnyrinės pakuotės. Kas tai ir su kuo valgoma kol kas galiu tik spėlioti, pats nemačiau ir nečiupinėjau.