Kai Džonas Ronaldas Ruelis Tolkijenas vargo prie „Žiedų valdovo“, turbut jis, kaip ir bet kuris kitas kūrėjas tikėjosi, kad jo kūrinys bus vertas pasisekimo, susižavėjimo iš žmonių pusės. Bet tai, kad praėjus daugiau kaip puse amžiaus jo vargas pasieks tokio pasisiekimo vargu ar jis galėjo tikėtis. Pagal jo knygas nufilmuota daugybe nuostabių filmų. Kalbėtojai moko elfų kalbą, kalba ja kaip gimtąja ir rašo vieni kitiems raštelius. Aktoriai vaidina pačias ne realiausias scenas iš trilogijos ir sugalvoja naujas su dalyvavimu mėgstamiausių herojų. Nepavyko išsigelbėti ir žaidėjam. Jų konsoles ir personalinius kompiuterius atakavo visa armija:
The Lord of the Rings Volume One, The Lord of the Rings Volume Two: The Two Towers, The Fellowship of the Ring, The Return of the King, War of the Ring, The Battle for Middle-earth… Ar gi galima atsilaikyti prieš toki spaudimą? O gi tuo viskas dar nepasibaigė, prie pat išleidimo žaidimas :
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth 2.

Išdžiūs šaltinis, mes iškasim šulinį…

„Nežinau ar pasaulyje yra išprotėjisių, pas kuriuos iškiltų noras perpirkti teises į mano rašmenis“, o štai už galimybę panaudoti leistinais būdais personažus ir įvykius trilogijoje seniai medžiojo Electronic Arts.Butent licencijos gavimas ir leido dirbti prie The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth 2. Iš trijų dalių Holivudiško filmo ankstesnei žaidimo daliai perkreipė praktiškai viską.Ir rikiuoti eilinę siužetinę serija nebuvo iš ko. Bet dabar kūrėjams yra po ką pasivaikščioti- žinių šaltinyje pilnai užtenka. Žinoma jokių netikėtų posūkių nebus. Sauronas neišeis į vyrų vienuolyną, o Orkai nepasiduos į „Greenpeace“.

Įvykiai žaidime apims praktiškai visas viduržemio žemes ir net gi tas kuriom buvo skiriama niekšiškai mažai dėmesio trilogijoje. Visi gyvi ar nors truputi protingai mąstantis padarai pasidalins į dvi grupotęs – geriečius ir blogiečius. Į blogiečių pusę stos Orkai, Goblinai ir kiti blogi padarai, na, o geriečiams priskirs visus likusius. Reikia pastebėti, kad rasių sąrašą papildis gražuoliai elfai, linksmieji barzdočiai- gnomai ir blogai kvepiantys goblinai. Iš viso rasių bus šešios- tarp jų ir „žmonės iš vakarų“(susivienijusios Gondoro ir Rohano miestų rasės).Dabar bus iš ko pasirinkt. Be to padidės ir herojų pasirinkimas. Nuo dabar jus sugebėsit savarankiškai susikurti raktinius personažus, išrinkdami jų sugebėjimus ir unikalius mokėjimus. Naujai iškeptas rankų darbo personažas lygiai kaip ir likusieji turės kaupti karinį patyrimą. Įsisavinti skirtingus įgūdžius ir didinti pagrindiniu charakteristikų lygį.

Gnomai, žmonės, elfai, goblinai… Kažkoks zoo parkas.

Skirsis rasės ne vien išvaizda ir taikingumų, bet ir gyvenimo įvaizdžių. Pavyzdžiui, kirlikai pagal savo krašto gamta linkę gyventi uolose. O kur gyvena ten ir dirba, todėl pramanyti trumpa kojai turės kalnininkus darbus. Šachtos sudarys didelę dalį gnomų pastatų, juolab, kad panaudoti jas bus galima ne tik kaip šaltinį resursams ( žmonių rasėje šitam reikalui paskirtos fermos), bet ir kaip savo giminei pratęsti. Šie tuneliai galės staigiai perkelti visą būrį karlikų į bet kuria vietą, žinoma jeigu ten yra prakasta narą (landa). Šalia šachtų, kirlikai galės statyt tvirtoves, kurios savo laikų bus galima padaryt bokštais, apsiautimais (pastatai galintis šaudyti).

Pas goblinus su pastatais, švelniai tariant, ne sunkumas. O, kad jie stipriai neverktu, padovanos jiems naminių gyvūnėlių. Čia bus ir vorai ant kurių bus galima pasodinti samdinius, ir troliai- maroderai, pabaisos spjaudančios ugnimi. Žinodami šį faktą, kad visa šį gyvūnija laisvai vaikščios po goblinų stovyklavietės teritorija, vargų ar pas ką nors kils noras ten kištis .O jei atsitiktinai kas nors visgi ten paklius bus parūpintos didelės duobės kuriuose bus spąstai su aštriais rastais. Netgi kiekvienas sugebėtu savo orumų įvertinti šių mielų galvapjovių draugiškumą. Vietoj katapultų goblinai naudos savo bendra rasius- tuos kurie stambesni ir aukštesnio ūgio. Paims tokie gigantai į rankas akmenuką ir mes- taiklumas geresnis už medines katapultas, net ir persikrausto iš vienos vietos į kitą vietą savarankiškai. Ištisinė nauda. Bus pas blogiukus ir slaptas ginklas. Mūšio momentų jie galės iškviesti monstrą su čiuptuvais. Žemė ant lūžio vietos išsivers ir atsiras ežerėlis, iš kurio pradės šliaužt į visas puses palaipos daugiakojo- peraugelio. Prisilaikant gamtos įstatymų ežeras negali persikeldinėt iš vietos į vietą, todėl ir vietovė kurioje veiks šis super-ginklas ribota.Bet netikėtumo efektas leis perskandinti ir pergąsdinti milžinišką skaičių žmonių.

Kas liečia pastatų, tai jų dabar bus galima pristatyti kur širdžiai geriau, svarbiausia su protų. Savarankiškai rinktis jus galėsite ne tik vietą, kur norite pastatyti statynį, bet ir išgalvoti jūsų gyvenvietės dizainą. Užsimanisit- aptversit tvirtovę trim tvorom, o užsiamnisit- prabangia pilį įrenkit, tik, kad gyventųsi komfortiškai.

Karužis

Savaime suprantama žaidimo esmė nepakeista. Sunaikinti priešą taip ir liko pagrindinis žaidimo tikslas. Šiek tiek atsinaujins tik pats procesas. Būriui skirtam mūšiams sausumoje atsiras ir jūrinis būrys kuris turės tirti jūrines plynes ant elfų laivų. Tuo tarpų Orkams ir Goblinams atiteks juodi kariniai laivai. Denį galima bus apstatyt įvairia korine technika. Tai duos galimybę naikint priešus ant kranto kaip ir priešo laivus. Sausumos kariai taps kiek protingesni. Sugebėjimas savarankiškai mūšio eigoje pakeisti padėti. O jei armijos eis į priešo flango puolimą, jiems už tai duos bonusą- savo būrio apdovanojimas už drąsą. Su karjeros augimų viskas liks kaip ir anksčiau. Užtarnauti nuo eilinio kario iki aukštumų galima, bet sunku- tam reiks praeiti daugybę susigruminų ir likti gyviems.
Belieka pridurti, kad lemiantis pakeitimai vyks ir žaidimo grafikoje. Daiktų šešėliai ir augalija atrodys labai tikroviškai, lyg būtų nuotrauka. Jūsų lauks stulbinantis efektai, atspindis saulės šviesos nuo ledo ir ne mažiau stulbinantis vandens mirgėsis. Sklinda gandai, kad kai kuriuose vietose grafikos variklis pranoksta netgi Age of Empires 3.