Pasirodžiusi 2007-aisiais kaip žaidimų rinkinio „The Orange Box“ dalis, „Team Fortress 2“ iki šiol yra viena populiariausių pirmojo asmens šaudyklių internete. Neseniai išėjo jau ketvirtasis klasės atnaujinimas ir VALVe net nežada sustoti – reguliarios atnaujinimai su klaidų pataisomis bei naujovėmis, nauji žemėlapiai, pasiekimų sistema – visa tai pavertė TF2 išties dideliu žaidimu. Kokį kelią turėjo nueiti „Team Fortress“, kol tapo žaidimu, kurį žaidžiame šiandien?
Quake World Team Fortress (1996)
Viskas prasidėjo prieš trylika metų – 1996-aisiais, Robinui Walkeriui, Johnui Cookui ir Ian‘ui Caughley išleidus QWTF arba „Quake World Team Fortress“. Tai buvo ne atsiras žaidimas, o pirmojo „Quake“ daugelio žaidėjų režimo modifikacija. Pagrindinis kūrėjų tikslas – kompetetyvus „death-match“ tipo žaidimas skirtas žaisti vietiniame tinkle (LAN).
Pirmoji QWTF versija išėjo Rugpjūčio 24-ąją. Joje žaidėjai galėjo pasirinti vieną iš penkių klasių – Skauto, Snaiperio, Kario, Mediko bei Demoman‘o. Tais pačiais metais išėjus 1.1 versijai, klasių sąrašą papildė „Heavy Weapons Guy“, galų gale žaidimas turėjo visas devynias klases, kurias žinome iš naujausiojo TF2. Jau pirmajame „Team Fortress“ pasirodęs 2Fort žemėlapis sukurtas daugybei žaidimų.
Gruodžio 22-ąją, pasirodžius versijai 2.0, žaidimas tapo populiarus kaip niekada. Per kelis mėnesius virš 40% Quake bendruomenės veikiančių serverių buvo būtent „Team Fortress“ serveriai. Nuo TF pasirodymo praėjo trylika metų, tačiau kad ir kaip būtų netikėta, ši modifikacija iki šiol nemirusi ir yra žaidžiama grupės atsidavusių žaidėjų.
Kitos paminėtinos modifikacijos…
Nuo QWTF pasirodymo buvo išleista nemažai modifikacijų įvairiems varikliukams, siekusių grąžinti tą patį visų pamėgtą komandinį žaidimą. Tarp jų – „Alien Versus Predator 2“ pagrindu sukurtas „AvP2‘s Team Fortress“. AvP2TF išskirtinas tuo, kad kai kurioms ateivių rūšims priskirtos kai kurių klasių savybės, pavyzdžiui, Grobuonys veikia kaip šnipai ir panašiai.
Kaip matome, visos modifikacijos leidžia žaisti tomis pačiomis klasėmis, tuose pačiuose žemėlapiuose. Tiesa, kai kuriuose žaidimuose skiriasi žaidimo tipai. Minėtame AvP2TF yra “Assault” ir “War” režimai, kuriuose žaidėjai turi nukakti iki priešų bazės ir sunaikinti tam tikrą objektą, tuo pačiu gindami savąją bazę. Taip pat išleista papildymų Unreal, Quake 3 žaidimams, net Wolfenstein: Enemy Territory. Šiuo metu kuriamas „Quake 4 Fortress” ketvirtajam “Quake”.
Team Fortress Classic (1999)
Originaliojo „Team Fortress“ kūrėjai (tarp jų minėtieji Johnas Cookas bei Robinas Walkeris) ėmėsi kurti antrąją „TF“ dalį – „Brotherhood of Arms“, tačiau vėliau prisijungę prie „Valve Software“ perkėlė „QWTF“ į „Half-Life“, 1999-aisiais „GoldSrc“ variklio pagrindu sukurdami modifikaciją „Team Fortress Classic“. Nuo TFC pasirodymo Valve daug kartų atnaujino žaidimą, jį balansuodami, suteikdami naujas funkcijas bei lygius. 2000-ųjų birželį pasirodė gana didelis papildymas, atnaujinęs žaidimą keliais naujais lygiais bei žaidimo tipais, nauja meniu išvaizda ir naujais žaidėjų modeliais. Atnaujinto kodo dėka „Team Fortress Classic“ veikė daug sklandžiau. Po šio papildymo žaidimas buvo pervadintas į „Team Fortress 1.5“.
2004-ųjų liepą „Team Fortress Classic“ pasirodė „Steam“ sistemoje, sulaukdamas dar kelių atnaujinimų. Nemažą laiko dalį TFC buvo antrasis populiariausias tinklo žaidimas po „Counter-Strike“, net 2008-aisiais išlikęs tarp dešimties žaidžiamiausių „Half-Life“ modifikacijų.
TFC yra tiek „Control Point“, tiek „CTF“ tipo žemėlapių, bei naujai pristatytas „VIP Escort“ režimas, kuriame viena komanda sudaryta iš vieno „VIP“ asmens bei grupės jo sargybinių, tuo tarpu kita – samdomų žudikų komanda. Žaidimo tikslas – sargybiniams apginti svarbųjį asmenį (ginkluotą skėčiu!) nuo žudikų tol, kol šis pasieks reikiamą tašką. Vėliau žaidimą papildė „Football“ režimas, kuriame komandų tikslas yra paimti kamuolį iš priešų bazės ir pernešti jį į savąją.
„Team Fortress Classic“ leido žaidėjams naudotis keliais ginklais, kurie buvo išbraukti iš TF2. Pavyzdžiui, šnipai turėjo trankvilizatorių, kuriuo galėjo apsvaiginti priešus ir apsunkinti jų taikymąsį, o kariai – „concussion“ granatas, leidusias ne tik sulėtinti priešus, bet ir pasiekti itin aukštas vietas ar vos vienu šuoliu atsidurti priešų bazėje. Šių granatų naudojimas reikalavo išmanymo, tačiau mokantys jomis naudotis įgavo didžiulį taktinį pranašumą.
Šiemet TFC jau dešimt metų, tačiau žaidimo serveriai toli gražu ne tušti. Žaidimą galima nusipirkti „Steam“ sistemoje už 5 Eurus.
Fortress Forever (2007)
2007-ųjų rugsėjį pasirodė „Fortress Forever“ – antrojo „Half-Life“ modifikacija, kūrėjų galvoje besisukiojusi visus metus iki „HL2“ „SDK“ išleidimo. Kadangi FF išėjo vos vienu mėnesiu anksčiau už visų ilgus metus lauktąjį „Team Fortress 2“, daug kas apie jį net nėra girdėję. O išgirsti apie jį turėtų visi, ypač tie, kurie nori išbandyti senojo stiliaus „Team Fortress“. Būtent sukurti tokį patį žaidimą kaip „TFC“ buvo kūrėjų tikslas, ir skirtingai nei „TF2“, čia rasime ir „Concussion“ granatas, ir šnipus su trankvilizatoriais – daug dalykų, kurie nepateko į „Team Fortress 2“.
Kaip ir „TFC“, „FF“ žaidimo stilius dėl „concussion“ granatų yra daug greitesnis nei TF2. Įvaldę šį žaidimą tiesiog „skraido“ žemėlapiais, per kelias sekundes atsidurdami prie priešų vėliavos, antratiek – jau savo bazėje. Nemažai naujokų dėl šios priežasties greit nustoja žaisti, tačiau pasimokius valdymo šis žaidimas tampa išties smagus. „Fortress Forever“ atnaujinimas iki šiol – visai neseniai pasirodė 2.3 versija, dar labiau subalansavusi žaidimą.
Kiekvienas, norintis išbandyti „TFC“ stiliaus žaidimą, tačiau nenorintis išleisti pinigų bei matyti pasenusią grafiką, privalo išbandyti „Fortress Forever“. Jo kūrėjai perkėlė beveik viską iš TFC, tačiau kiekvieną detalę kurė patys – jokio kopijavimo. Ir tai pagirtina. Turintys „Half-Life 2“ modifikaciją gali parsisiųsti iš oficialaus šios modifikacijos tinklalapio.
Team Fortress 2 (2007)
Spalio 10-ąją 2007-aisiais pasirodė VALVe žaidimų rinkinys „The Orange Box“, sulaukęs itin palankaus kritikų įvertinimo. Vienas iš penkių žaidimų – būtent „Team Fortress 2“. Po devynių (!) metų fanų nervų tampymo, žaidimas pagaliau pasirodė. Nuo 2008-ųjų balandžio „Team Fortress 2“ parvadinėjamas atskirai dėžutėje.
Per tuos devynerius metus žaidimo dizainas keitėsi kelis kartus. 1998-aisiais, pirmąkart paskelbus apie TF2, kūrėjai žadėjo realistišką karinį žaidimą su įvairiomis naujovėmis, kaip pavyzdžiui karo vadus, matančius žemėlapius iš „paukščio akies“, leidimusis parašiutu priešų teritorijoje ir balso komunikaciją. Šis dizainas buvo pirmąkart parodytas 1999-ųjų E3 parodoje, kurios metu žaidimas gavo naują pavadinimą – „Brotherhood of Arms“, pelnydamas keletą apdovanojimų, įskaitant „Geriausio veiksmo žaidimo“ bei „Geriausio žaidimo tinkle“.
2000-ųjų viduryje TF2 buvo eilinį kartą atidėtas. Kūrėjai teisinosi, jog nutarė naudoti naują grafikos varikliuką, šiuo metu žinomą pavadinimu „Source“. Būtent tuomet „TF2“ įžengė į „tyliojo kūrimo“ stadiją, kuri truko iki 2006-ųjų liepos.
Robinas Walkeris 2007-ųjų kovą atskleidė, jog VALVE „ko gero sukūrė tris ar keturis skirtingus žaidimus“, kol nutarė dėl galutinio dizaino. Ilgokai „TF2“ buvo minimas šalia „Duke Nukem Forever“, kuris kuriamas jau daugybę metų ir kurio varikliukas keitėsi ne vieną ir ne dukart. Pagaliau išėjusioje „Team Fortress 2“ beta versijoje buvo galima žaisti šešiuose žemėlapiuose, iš kurių trijuose galima klausytis kūrėjų kalbų apie veikėjų dizainą, aplinkų dizainą bei žaidimo kūrimo istoriją.
Skirtingai nei „Day of Defeat: Source“, „Counter-Strike: Source“ ar „Half-Life“ (galų gale, skirtingai nei ankstyvajame „Brotherhood of Arms“), antrajame „TF“ matome ne realistišką, o labiau stilizuotą, it iš animacinių filmų, dizainą. Pasak žaidimo kūrėjų, viena iš priežasčių, kodėl buvo pasirinktas būtent toks dizaino sprendimas, tai tiesiog keblumas paaiškinti žaidimo žemėlapius ir veikėjus realistiškais terminais. Ferma bei industrinis pastatas su juose paslėptomis kovinėmis galvutėmis, keliasdešimt metrų vienas nuo kito? Nagi…
Pasirodęs „Team Fortress 2“ sulaukė itin gerų įvertinimų, nors kai kurie tinklapiai, kaip kad „IGN“, buvo kiek nusivylę granatų išėmimu iš žaidimo. Vis dėlto, tai netrukdė „The Orange Box“ pelnyti eilę „Metų Žaidimo“ apdovanojimų. Iki šiol TF2 yra reguliariai atnaujinamas, o specifinių klasių atnaujinimai bei pasiekimų sistema garantuoja, jog šis žaidimas jums greitai tikrai nepabos.
24 Komentarai
LiegaliuX
siaip pritariu Biskvituj kas gero tam css ar cs? tu cs’a losdamas degraduoji. o del tf2 tai sakau lasiau losiu ir losiu. dar DoD neblogas tik va lt servu labai mazai
AxRxNxAxS
Vnž TF2 da Best. Deja serverių nėra daug todėl, kad mažokai žaidėjų.
Luxior
Cia sitie video labai panasus i zaidima Sauerbraten :-] Bet jo nepalyginsi su dabartiniu Team Fortress 2 B)
tf2fan
Ah… oldschools tf2 yra pats geriausias žaidimas
|)