… Puiku …. Didelė dėžė pagaliau pasiekė mane iš Amerikos. Deja ne visiems skraidantiems padarams sėkmingai pavyko nusileisti Vilniuje, gal rūkas trukdė… Žodžiu neatlaikė kojytės, neatlaikė ratukai, blakstienos ir kitos mistinės jėgos jiems padedančios laikytis ore. Bet Super Glue „fixina“ viską, ir armijos, nors ir aplopytos, vėl pasiruošusiosios užkariauti galaktiką.
…nei daug nei mažai – apie 180 plastikinių armijos vienetų ….
… taisyklės sudėtingos…. bet, tik ne man … mano antra pusė, po armijų išdėstymo virtuvėje, paliko vieną vargti su taisyklėmis … gerai, kad kitą dieną jau brolis padėjo …. gavau į vienus vartus … brr…
… po kažin kelinto karto jau pradeda aiškėti tikslai ir priemonės, kaip juos pasiekti …. deja varžovai ganėtinai lengvai suranda priemones sužlugdyti genialius planus – galaktiką paminti po zergų nagais…
… viena mergička pasiduoda įtakai išmokti taisykles ir jau trise stumdom savo nesuskaičiuojamas armijas po galaktiką …
…tiesa jie stumdo, o vargšų zergų likučiai bando išlikti mažoje, niekam jau nereikalingoje, skurdžioje planetėlėje po mėlynosios nykštukės spinduliais…. jie pakyla į blokados ataką, pergalė jau taip arti, bet krenta nelygioje kovoje … vėl nugalėtas …
… puikus, gilus žaidimas, rodos tiek nedaug, bet begalė pasirinkimo … zergai trokšta dar kraujo, dar kraujo, gal jiems galų gale pasiseks ….

Na o žvelgiant konkrečiau:

Žaidimas – taktinis strateginis. Kas žaidęs kompiuterinį variantą – ras tą patį Starcraft pasaulį, bet jei mėgins ieškoti analogiško žaidimo proceso – apsigaus.
Tai kitokio stiliaus žaidimas. Jei PC variante kovodavome planetų tam tikrose vietose, turėdami kažkokią misiją, tai čia – viskas globaliau. Kovojama galaktikoje kurią sudaro dvigubai didesnis planetų skaičius nei yra žaidžiančių žaidėjų.

Trys rasės turi po dvi frakcijas, visos jos turi skirtingus tikslus specialiai (frakcinei) pergalei pasiekti. Žaidime varžomasi kas pirmas surinks 15 (arba jei žaidžia viena iš protoss rasių tai 20) pergalės taškų (jau panašu į Naujakurius). Laimėjimo taškus žaidėjas gauna po ėjimo, jei jis kontroliuoja planetos strateginę zoną su „conquest points“. Jei gudriai žaisi – 5 taškus rinksi per ėjimą ir žaidimas pasibaigs po 3 ėjimų (turn).

Galaktika visą laiką formuojama atsitiktinai ištraukiant planetas ir dėliojant jas nuosekliai žaidėjams (kaip Naujakuriuose) jungiant jas norima tvarka. Smagiausia, kai sukuri lygtais apsauginį buferį nuo atakos, bet po to dėliojama Z ašis, t.y. vienpusiai keliai tarp planetų, ir priešininkas pasidaro puikiausią puolimo autostradą . Tenka priklausomai nuo strategijos bėgti į kitą planetą. Šiame žaidime, kaip ir „Katano salos naujakuriuose“ yra svarbus pradinis išsidėstymas, ne tiek dėl resursų gavimo, bet ir dėl to, kad neatsidurtum kelių žaidėjų interesų kelyje.

Starcrafte ėjimą sudaro trys pagrindinės fazės: planavimas, vykdymas, persigrupavimas. Žaidimas pasižymi savita veiksmų ant lentos mechanika, žaidimo eigoje žaidėjas planavimo metu turi atlikti keturis užsakymus (order). Užsakymai yra trijų tipų: mobilizacija, statyba, tyrimai (dar galimi pagerinti variantai). Juos žaidėjas užverstus (niekam nerodydamas) deda ant planetų. Užsakymai dedami vienas ant kito. Vykdomi nuo viršaus, t.y. paskutinio jį padėjusio žaidėjo. Pvz.: ant mano planetos priešininkas padėjo užsakymą. Man reikia tikėtis puolimo … aš ant jo užsakymo viršaus padedu gamybos užsakymą ir pradžioje pasistatau gynybą, o po to eina jau eina priešininkas, pasirodo jis blefavo ir ant mano planetos padėjo Tyrimų užsakymą ir nusipirko naujas technologijas. Taip mano pajėgos atsirado vienoje planetoje, o tuo tarpu priešininkas smogė į kitą.

Vystymasis Starcrafte vyksta panašiai, kaip kompiuteriniam variante, t.y. tu statai bazę gerindamas pastatus, kurie savo ruožtu leidžia pirkti geresniais karines pajėgas.

Kova žaidime vyksta išrikiavus „besimušančias“ figūrėles (karius) ir už jas padėjus kovos kortas. Pagal tai ar atitinka piešinėliai kortose sprendžiama apie kareivių atakos ir gyvybių vertes. Tai supaprastintas „Magic the Gathering“ variantas. Papildomai naudojamos kortelės nusiperkamos Tyrimų užsakymu, jos suteikia daugiau galios, ypatingų savybių tavo kariams. Pvz. : zergų kariniai vienetai gali užsikasti, tapti nematomi priešams, t.y. jei pralaimi kovą – pasitraukti iš jos be nuostolių.
Kovos vyksta labai greitai. Papraščiausiai atverčiamos padėtos kortelės ir pagal nustatoma žuvusių skaičius. Toliau arba atakuojantis laimi arba gynėjas apsaugo užpultą planetos zoną.

Žaidime persvara beveik visada yra atakuojančio pusėje. Svarbiausias tikslas yra maksimaliai padidinti priešininko nuostolius puolant ir surengti kontrataką. Na, bet čia grynai viena iš taktikų, nes yra rasių su kuriomis gali labai sėkmingai gintis.

Na dar yra likimo kortelės, kurias žaidėjas, pagal taisykles, tam tikromis situacijomis gauna. Jos dažniausiai duoda tam tikrą „bonusą“, bet kai pasirodo dvi kortelės „The End Draws Near“ – finita … žaidimas baigtas, skaičiuojama kas turi daugiausia pergalės taškų. Tai puikus „taimeris“ neleidžiantis žaidimo ištęsti iki begalybės, priverčiantis veikti čia ir dabar, nes kito ėjimo gali ir nebūti.

Žaidimui reikalingos anglų kalbos bazinės žinios, arba gera atmintis, arba trumpas žodynėlis.
Kaina apie ~250lt. Galima užsisakyti D6 parduotuvėje.

p.s. apie didelį stalą nejuokavau.