Oficialūs puslapiai:
http://www.stalker-game.com/
http://www.stalker-videogame.com/
http://www.gsc-game.com/

Keletas faktų:

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, anksčiau žinomas kaip S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost, yra post-apokaliptinė pirmojo asmens šaudyklė su RPG žaidimams būdingais elementais, kurią sukūrė ukrainiečių gamintojai GSC Game World, išleido THQ kompanija. Žaidimas naudoja savo varikliuką, pavadintą „X-Ray“.

Dalis žaidime naudojamos terminologijos („Zona“, „Stalkeris“) pasiskolinta iš tapusios klasika mokslinės fantastikos apysakos „Roadside Picnic“ (rusų k. „Piknik na obochine“), parašytos brolių Arkadijaus ir Boriso Strugackių 1971-ais (išleista 1972-ais). Na o 1979-aisiais buvo sukurtas filmas „Stalker“, kuris rėmėsi šia apysaka.

S.T.A.L.K.E.R.’yje žaidėjui teks lošti už „Stalkerį“ – tyrinėtoją ir nelegalių artefaktų medžiotoją Zonoje. Zona – tai alternatyvi realybės versija po Černobylio atominės elektrinės sprogimo, nutikusio 1986-ais. Po sprogimo vietą užpildė radiacija, įvyko keisti nežemiški pakitimai floroj ir faunoj, taipogi ir fizikos pakitimai.

Žaidimas pirmą kartą anonsuotas 2001-ųjų lapkritį ir buvo numatytas išleisti 2003-iais. Tačiau buvo atidedamas vėl ir vėl. Buvo bijomasi, kad žaidimas taps naujuoju Daikatana (nenusisekęs grafiškai ir žaidimo geimplėjumi Dž.Romero žaisliukas, anonsuotas 1997-ais, išleistas 2000-ais). Duke Nukem Forever sindromas? Ne. Žaidimas visgi išvydo dienos šviesą 2007-ųjų kovo 23-iąją, taigi gaminamas buvo 6-eris (!) metus.

Žaidimų žurnalai/svetainės apžvelgę S.T.A.L.K.E.R.’į, vertina jį gana pozityviai. Tačiau buvo ir sukritikuoti kai kurie žaidimo aspektai: teksto vertimas, subtitrų nebuvimas rusiškai kalbančiose žaidimo dalyse. Taipogi minimos žaidimo klaidos, kurios gali paveikti geimplėjų, tačiau daugelis jų vertinamos kaip smulkios. Kritikuojamas ir tas faktas, jog mažiau nei pusė žemėlapio yra prieinama žaidėjui. Nors, naujame išleistame patch’e 1.0001, teigiama, jog daugelis žaidimo klaidų buvo ištaisyta, įskaitant ir Windows Vista palaikymą.

Žurnalų/svetainių vertinimai: IGN U.S. (8.2/10), IGN Australia (8.9/10), Gamespot (8.5/10) ir PC Gamer (87%). Ukrainos žurnalas įvertino 4.5 iš 5 galimų taškų.

12 patarimų:

1. Instaliavimas. Jeigu suprantate ir gebate skaityti rusiškai – įdiekite ir žaiskite rusišką versiją, žinoma, jei tik turite tokią galimybę. Taipogi už’patch’inkit žaidimą iki 1.0001 versijos – turėsite kur leisti pinigus prekindamiesi, pvz. pirkti geresnes liemenes. Tiesa, jei turite iki už’patch’inimo išsisaugoję žaidimą, save’ai neveiks.

2. Grafika. Galbūt Jums nereikalinga vešli žolė, didelis objektų detalumas ir pan., tad verta pažaisti su žaidimo grafikiniais nustatymais, be to, girdėjau kalbų, kad nustačius didesnę grafikos kokybę – žaidimas mažiau trūkčiojo, rodė geresnius rezultatus.

3. Neapsikraukite ir nenešiokite kuprinėje daug daiktų, taip greičiau pavargsite bėgdami (bėgti – „X“), o nereikalingus – parduokite.

4. Priešai. Galite pulti tiek banditus, tiek neutralias pavienes stalkerių grupeles, o dažnai nukovus ir apieškojus (apieškoti – „F“) priešą sužinosite apie slaptavietes. Įsijunkite savo PDA (klavišas „P“) – slaptavietės bus pažymimos melsvu apskritimu. Na o apieškoję padarus kartais galite rasti uodegų ir pan. gėrio. Pririnkę nemažą jų kiekį, galite pelningai parduoti stovykloje esantiems draugams.

5. Artefaktai. Rinkite artefaktus ir atidžiai apžiūrėkite jų savybęs. Kiekvienas iš jų duoda tiek teigiamą, tiek neigiamą poveikį, tad įmanomos įvairios jų kombinacijos. Kaip pastebėsite, vienu metu galima naudoti iki 5 artefaktų. Pvz. vienas iš mano naudojamų variantų: „Kapli“ (1000 rublių) ir du „Kammenyj cvetok“ (2×2500 rublių) artefaktai. Pirmasis duoda mums -10 radiacijos ir -18 ištvermingumo, antrasis +5 radiacijos ir +3 apsaugos nuo kulkų. Naudojant juos abu mes gauname: pralošiame -18 ištvermingumo, išlošiam +6 apsaugą nuo kulkų. Ką gi, Jums spręsti.

6. Kiti daiktai. Iš medikamentų svarbiausi yra raudonos vaistinėlės – papildo gyvybių kiekį ir ampulės – mažina radiaciją, jei baigtųsi ampulės, galite gurkštelti ir degtinytės 🙂 Batonas, konservai ir dešrikė naudojami badui numalšinti. Išbadėjus žaidėjui dešinėje pusėje atsiras ženkliukas su lėkštute, šakute ir peiliu, jeigu vilksite laiką ir nepamaitinsite Stalkerio, ženklas keis spalvas ir po kurio laiko sulauksite „šaukštų po pietų“.

7. Gyvybės ir radiacija. Jei po mūšio matote, kad daugiau priešų nebus ir ilgai klaidžiosite po tuščius laukus, galite nė nenaudoti vaistinėlės, gyvybės po kurio laiko atsistato pačios. Su radiacija yra panašiai, tačiau viskas priklauso nuo gautos dozės. Jei dozė visai nedidelė – radiacija mažėja, jei dozė didesnė – kartu mažėja ir gyvybės skalė. Tokiu atveju siūlau stebėti radiacijos skalę, paspaudus inventoriaus klavišą (klavišas „I“), jei dozė bus maža – gali užtekti gurkštelt degtinės, jei didelė – teks naudoti ampulę.

8. Naudingi klavišai. Nepamirštam naudoti įvarius žaidime klavišus, pvz.: L – šviestuvas, Y – keičia šovinių tipą, ( ir ) – šaudymą pavieniais šūviais ar auto režimu, G – išmesti daiktą, M – žemėlapis.

9. Žemėlapis. Trainiokitės pirmajame map’e kiek galima ilgiau, kol nepririnksite daugiau gėrio, neįvykdysite kiek galima daugiau užduočių, neišguldysite visų čia esančių priešų (taip, tai įmanoma neperėjus į sekantį žemėlapį).

10. Sunkumo lygis. Žaisti pradėkite pačiu lengviausiu žaidimo režimu, nes priešai tikrai nemenki varžovai, jei manot, jog per lengva, palaukit kol pereisit į kitą map’ą – ten Jus vieną gali pulti iškart po 10 ir daugiau priešų. Na o toliau žaidimas vis sunkės…

11. Daiktų pernešimas. Egzistuoja įdomus fintas: jei jau matot, kad nepanešit daiktų, o dar voliojasi neapieškota krūva gėrio, paimkite iš savo kuprinės visą „krauju ir prakaitu uždirbtą“ turinį kurio nepanešat ir permeskit į lavoną. Sumetę į jį daiktus, nešamės (CTRL+F) banditėlį iki artimiausio „supirkimo punkto“.

12. Ginklai ir šaudymas. Kuo ilgiau naudojamas ginklas, tuo jis dažniau stringa, tad po kurio laiko keiskite jį naujesniu. Žalia skalė nurodo ginklo „gybybingumą“, kurį galima peržiūrėti paspaudus inventoriaus klavišą. Žiūrėkite ginklų parametrus, dažnose situacijose geresnis taiklesnis ginklas už galingesnį. Geriausiai yra šaudyti pritūpus. Ir svarbiausias patarimas būtų taikykitis Į GALVÀ – priešai dažniausiai po tokio šūvio „virs iš klumpių“.

Tai tiek, tikiuosi bent vienas kitas patarimas pasitarnaus S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl žaidime.

Jūsų „Geimeris“