Scott Card sako, kad nėra pakankamai daug gerų ėjimų strategijų šiuo metu.
Scott Card mano, kad vienintelė dėmesio verta ėjimų strategija yra „Civilization“ serija. Visi kiti žaidimai pasiskolina įdėjas ir jas nevykusiai įgyvendina.
„Aš noriu ėjimų strategijų, tačiau dabar jų nėra daug ir dauguma jų yra sukurtos prastai“, – sakė rašytojas Orson Scott Card.
„Iš tikrųjų Sid‘as Meier‘is yra vienintelis vyrukas, kuris sukūrė vykusiai. Ir aš norėčiau, kad dauguma pasimokitų iš jo“, – tęsė rašytojas. Pasak Orson Scott, dauguma ėjimų strategijų pasiūlo ne ką kitą, o tik nuobodulį ir amžiną karą.
„Jūs turite kovoti šiuose nesibaigiančiuose mūšiuose. Bet aš nenoriu juose kovoti. Aš noriu žaisti civilizaciją, noriu ruoštis karui, kurti civilizaciją, statyti. Štai ką aš noriu daryti“, – sakė Scott Card.
Dauguma žaidėjų netolimoje ateityje tikisi sulaukti Sid‘o Meier‘io žaidimo apie piratus. Taigi, ar jūs sutinkate su rašytojo nuomone? Ar dabartinės ėjimų strategijos kelia vien tik žiovulį ar atvirkščiai, tai yra puikūs žaidimai reikalaujantys daug dėmesio ir patirties?
20 Komentarai
KeeperMustDie
Civilization vienas blogiausiu TBS manuo nuomone, jis nuobodus(siaip apie joki strategy man neapsivesrtu taip kalbeti, bet Civilization isimtis) ir nelogiskas, taip pat ten reikia beveik nemastyti taktiskai o tik ekonomiskai. Heroes of might and magic, Disciples Scottui matyt jau per sudetinga…
Xanthus
Pirma, kas jis toks, ir antra, kodėl man turėtų rūpėt, ką jis sako?
Posteriui virš manęs klausimas: kokiu sudėtingumo lygiu esi įveikęs kurį nors iš civilization geimų?
Nightsorrow
Uzsimaniau pries savaite mazdaug RTS, ieskojau ir nieko nerades pamaniau ta pati…
Artojas
O kokių dabar yra TBS apskritai :)? Man kažkaip galvoj nebent tik Kolonizacija iš paskutinių relyzų. ETW gi tik dalinai TBS, kaip ir dauguma kitų naujų relyzų. Tuo atžvilgiu visai sutinku su išsakytom mintimis. Šiuolaikiniai TBS žaidimai yra prasti, nes jų paprasčiausiai nėra 🙂
Xanthus
Artojau, yra šiek tiek rusiškų TBS, kurių kokybė iš tikro abejotina.
Mr_Tutis
Tai reiskia Heroes III niekas taip ir nenukonkuravo, nebent pats save su naujesnem dalim 😀
JoOocker
Yra vienas labai vykes (mano nuomone) rusu zaidimas: „Silent Storm 2“. Labai ispudingai ten viskas atrodo, pats gameplay’us vercia gerokai pastrateguot, o ne sokt nuogam i dilgeles. Visi fizikos desniai, kulkos per skirtingas medziagas eina skirtingai, viska galima sugriauti iki pamatu. Kas nemegino ir megsta ejimu strategijas, tai neabejotinai verta pameginti. 🙂
Undeadas
Pilnai sutinku su Nightsorrow 🙂
Realybe tokia – visi zanru zaidimai turi kazkoki pradininka, kazka pirma – po to kiti tik klonuoja ir siek tiek sukuria kazko naujo… As va RTS neloses jau nezinau kiek laiko – nes man visi jie visi nuobodus ir netoli pazenge nuo Dune2.
Tai isesmes ir paaiskina kazkokio „Scott Card“ problema – jam tiesiog patinka vienas zaidimas, o siaip zanras – ne 🙂 (panasiai galima pasakyt apie mane ir kai kuriuos zanrus).
To Artojas:
Homm5 sulauke pripazinimo, o „King’s Bounty: The Legend“ ir sio menesio gale pasirodysiantis pratesimas (Armored Princess) – yra TBS geriausias zaidimas pagamintas evah 🙂 (nelyginant su Civ, nes Civ ir Homm – skirias tiek, kad ju lyginti negalima)
Artojas
SS sakyčiau yra ne TBS, o TBT i.e Turn Based Tactics. Žaidėjas ten praktiškai nepriima strateginių sprendimų plačiąja prasme, o valdo mažą komandą ir sprendžia jos veiklą grynai taktiniame ligmenyje.
Yra gerų TBS geek’ams ala EU ar HOI, bet tai žaidimai siaurai auditorijai. Va Rusai gal ir turi pridarę ko daugiau, bet pastaruoju metu jų žaidimai Lietuvoj pasirodo nebent tais kanalais, kurių aš šiaip netoleruoju 🙂
@Undeadas: KB irgi yra daugiau RPG/taktika nei strategija. Pilių nestatai, ekonomikos nevystai. Vienintelis strateginis sprendimas kiek ir kokios patrankų mėsos pasiimt su savim :). HOMM jau arčiau TBS žanro, bet V dorai neesu žaidęs, tai nelabai ką galiu pasakyt.
TYCOONC
pataisyk 😉
Bblizzardd
manau kad be civilizacijos, geri ejimu zaidimai yra heroes of might and magic bei disiciples
Paladinaz
Duokit H6 ant konsolių ir laimingas būsiu, kitų nereiks…
Heroes II, III, V buvo vieni iš geriausių strategų, gal net geriausi ėjimų žaidimai.
martynas748
Heroes III pati geriausia ejimu strategija pagal mane nera geresnes. Nebent Heroes IV panasaus kazkasbet ne to , nu dar gal Kings Bounty wisai nk. Betgeriasuasis Heroes III
Undeadas
Jei HOI = Hearts Of Iron, tai man pvz.: sunkiai apsiverstu liezuvis vadint ji TBS’u 🙂 (t.y. galimybe ijungti pauze realiu laiku ir duot keleta nurodymu – yra ne tiek zaidimo pagrindas, bet pribumbasas leidziantis valdyti zaidima – del zemelapio dydzio ir unitu kiekio – kitiap jis sunkiai losiamas, alternatyva – zaist ji letesniu tempu. Plius tam zaidime visiskai nesijaucia TURN’o/ejimo savoka – todle TBS’u ir negaliu vadint)
Na as KB pavadinciau Adventure Strategija (arba Taktika), bet momentas kitas – nors taktika ir strategija – du skirtingi terminai, realiai zaidimuose tai nera taip skirstoma. Kas gi skirsto zaidimus i taktinius ar strateginius? Tai gana retas reiskinys (netgi yra toks terminas WarGames – grynai stalo taktiniams, bet sis taip ir neprigijes). Todel zaidima kuris yra ejimais pagristas, o priimami sprendimai strateginiai arba taktiniai – mano glava galima ramiai vadint TBS’u. Kitaip gausis absurdiska situacija, stai duosiu pavyzdi:
Paimi Warcrafta ir kokia misija, kurioje NEGALI statyti nieko, nevystai ekonomikos, tiesiog eini per mapa musi priesus, zodz. adventure mod’as – tai negi staiga sakydamas „warcraftas“ teigsi, kad 8 mapai strateginiai, o 2 taktiniai? Visi zaidimai turi tam tikra atspalvi ir kazkuo skiriasi (tai labai gerai).
Undeadas
TBS esminis pagrindas – ejimais gristas zaidimas, kuriam kas ejima gali ramiai pasvarstyti ka veikti. Ir tokiu zaidimu yra daugiau nei Civilizacija 🙂
O jei ziuret is siauros TBS (grieztai pazodziui suprantamo termino) – tai be jokios abejones Artojau tu esi teisus, bet tas teisumas ateina labai jau piktom islygom, duosiu pavyzdi: „jei TIK grybus laikai maistu, tuomet gali drasiai teigti, kad vienintelis skanus maistas yra grybai“ 😛
absurdiska 🙂 (gal buvo galima sugalvot ir geresni pavyzdi)
Zadex
sutinku su dauguma kad heroes of might and magic serija tikrai nelboga keik esu ja zaides…o siap ejimu strategijos nera dabar populiaros…tik kruva rts kur tik lazeriai, ugnis ir orkai(Warhammer 40k omeny turiu)…bet zandras tikrai ydomus ir yra kur jy puoselit taigi greiciau doukit Homm 6!
69rolis69
(u) Kol lauki heroju gali pabandyti Disciples2. Tikrai neblogas zaidimas, Labai pranasus i herojus, nes siu zaidimu saknys tos pacios 😉
69rolis69
Na Rusai siuo metu stipriai stumesi i prieki elektronines prekybos pusen, pirkimo sistema truputi sudetinga bet idomiu zaidimu galima issigyti tiesiog nete:) As asmeniskai kartais pasirausiu po „1C“ elektronine parduotuve, ten kai kuriuos zaidimus net galima pigiau nusipirkti nei per stema ar kitus analogus:)
mastER-R
Liaudiškai tariant, tai gaunasi toks išsipis******as. Tai tolygu skirstyti FPS žanrą į milijoną kitų požanrių argumentuojant, jog viename ar tai galima kaupt xp, ar kitame būna galvosūkių, ar kitame kartais matai save iš trečio asmens. Taip skirstant žaidimus vienintelis TBS ir liks Heroes III ar Civ, o vienintelis FPS tai Doom ir Heretic. Nematau prasmės žvelgti taip siaurai ir klasifikuoti viską taip nesveikai pedantiškai.
True
civil ir heroes buvo ir bus pirmoj vietoj is paciu geriausiu ejimu strategijos.kol kas nezinau nei vieno gerenio uz juos. nu nebent dar bounty neblogas gali ligiuotis.