Turėjo praeiti kone 10 metų, kol žymusis „Return to Castle Wolfenstein“ (RTCW) tapo atviro kodo, bei 7 metai, kol „Wolfenstein: Enemy Territory“ (ET) tokiu tapo. Abiejų žaidimų išeities kodai išleisti pagal GPLv3 licenziją. Kodų išleidimu pasirūpino pats John D. Carmack.

Išleidus žaidimo kodus, iškarto atsirado keli įdomūs projektai. IoQuake3 komanda nusprendė sujungti jų modifikuotą, „Quake 3“ žaidimo kodą su RTCW žaidimo kodu. Tokiu būdu senam žaidime turėtų atsirasti naujos techninės galimybės, be kurių sunku išsiversti šiuolaikiniams žaidėjams. Pvz., tikras 3D garso palaikymas ar integruoti VOIP pokalbiai žaidime.

Aukščiau pateiktas filmukas parodo kaip galėtų atrodyti ET, jei žaidime būtų naudojamas „Xreal“ žaidimo varikliukas, kurio pagrindas tas pats kaip ir ET atveju – „Quake 3“ – tik daug labiau patobulintas.

Pagrindinis „Xreal“ kūrėjas artimiausiu metu greičiausiai daugiau laiko būtent ir skirs naujam šiuo varikliuku paremtam projektui ET-XreaL (o ankstesnis darbas, atrodo bus numarintas), kuris turėti būti tinkamas visiems, kam trūksta „Wolfenstein: Enemy Territory“ žaidime gražios grafikos.

Lyg tam viso šito būtų mažai, dar vienas atviro kodo žaidimas antrojo pasaulinio karo tematika, skirtas žaisti internetu, – „AxisRevenge“ – planuoja pradėti naudotis išleistais ET kodais bei galbūt anksčiau paminėto „ET-XreaL“ projekto rezultatais.

Išties visa tai įdomu! Galbūt dar kartą sugrįš ta diena kai „Return to Castle Wolfenstein“ ir „Wolfenstein: Enemy Territory“ buvo vieni iš tų žaidimų, kuriuos pažaisti kiekvienam tikram geimeriui buvo privalu… bet kol kas dar teks palaukti realių šių projektų rezultatų!