Rugsėjo viduryje Litexpo parodų rūmuose įvyko antrasis populiariajai kultūrai skirtas Comic Con Baltics renginys. Dvi dienas trukusiame konvente lankytojai galėjo susitikti su „Game of Thrones“; „The Walking Dead“, „Lord of the Rings“ ir „Power Rangers“ aktoriais, klausyti įvairių paskaitų, žiūrėti filmus ir sirgti už mėgstamą personažą cosplay konkurse.

Antrajame Comic Con Baltics netrūko garsių pavardžių, kurios prisidėjo prie pastebimai paaugusio renginio. Norėjome sužinoti kaip organizatoriams sekėsi sukurti pirmojo Baltijos šalyse Comic Con renginio tęsinį ir kokia buvo renginio atsiradimo istorija, tad renginio metu pasikalbėjome apie tai su vienu iš Comic Con Baltics organizatorių Tomu Vievesiu.

Pradėkime nuo pagrindinio klausimo – kaip kilo mintis Lietuvoje pradėti rengti Comic Con renginius?

Mintis nebuvo mano. Aš pats trylika metų tarnavau kariuomenėje, o mano kolega, civilis geek‘as, kaip žurnalistas išvyko į Jungtines Amerikos Valstijas, į San Diege vykstantį Comic Con renginį. Kadangi aš pats, dirbdamas Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijoje, organizuodavau renginius, jis man užsiminė, kad būtų gerai Comic Con koncepto renginį suorganizuoti ir mūsų regione, konkrečiai – Lietuvoje. Aš, iš pradžių, nesupratau koks tai turėtų būti turinys ir forma, tad pats nuvykau į London Comic Con‘ą ir supratau, kad tai yra didžiulis reikalas. Tad taip ir pradėjom.

Su kokiais sunkumais tenka susidurti organizuojant tokį renginį kaip Comic Con Baltics?

Kalbant apie pirmuosius metus, Comic Con tipo renginiai reikalauja, kad jame būtinai svečiuotųsi kino žvaigždės ir kiti industrijos atstovai. Tad pirmųjų metų didžiausias iššūkis buvo prikalbinti agentūras ir įtikinti jas, kad skirtų žmones pirmajam renginiui. Tai, turbūt, buvo didžiausias iššūkis organizuojant pirmąjį Comic Con Baltics. Šiemet šiuo klausimu viskas buvo paprasčiau. Jau po pirmojo renginio net ir didžiausios pasaulio agentūros kreipėsi su savo pasiūlymais ir aktorių sąrašais, kuriuos norėjo ir galėjo pristatyti renginyje. Tačiau kuo agentūra didesnė ir aktorius žinomesnis, tuo ir reikalavimai yra didesni, o aktorių tvarkaraščiai sudėtingesni. Šiemet buvo situacijų, kuomet nežinome iš kurios pasaulio dalies turėsime svečią atskraidinti ir į kurią nuskraidinti.

Na ir žinoma, organizuojant tokio masto renginį svarbus yra komandos tarpusavio darbas. Smagu, kad šiemet renginiu tiki daug daugiau įmonių, tad sulaukėme daugiau dalyvių. Nedidelė mūsų komanda turi suvaldyti tikrai didelį renginio turinį. Tai, turbūt, ir būtų du pagrindiniai iššūkiai.

Iš organizatoriaus perspektyvos – kaip Lietuvoje vertinama populiarioji kultūra? Ar nebuvo baimės, kad Comic Con pavadinimas nepritrauks pakankamos auditorijos dėl nedidelio komiksų populiarumo, kurie minimi renginio pavadinime?

Iš pradžių baimės nebuvo, nes atrodė, kad bus daug paprasčiau parduoti renginio idėją, kuomet žinai kokio didžiulio populiarumo jis susilaukia likusiame pasaulyje. Taip, jis prasidėjo nuo komiksų, tačiau viskas išaugo iki populiariosios kultūros renginio. Kaip, pavyzdžiui, Varšuvoje vykstantis Comic Con renginys šių metų vasarą apjungė ne tik komiksus ar žaidimus, bet ir knygų mugę. Tai tik įrodo, kad šie renginiai gali apimti daug sričių.  Kai mes pradėjome organizuoti šį renginį, supratome, kad Comic Con daug kas mato kaip komiksams skirtą renginį. Tad turėjome iššūkį supažindinti ir edukuoti auditoriją apie renginio idėją, struktūrą ir turinį. Šiemet viskas paprasčiau. Praėjusių metų renginyje sudalyvavę žmonės suprato, kad tai yra platesnio masto renginys, skirtas ne tik komiksams.


Pirmasis Comic Con Baltics buvo tarsi įžanginė serialo serija. Organizatoriaus akimis – kaip viskas patobulėjo antrojoje Comic Con Baltics serijoje?

Patobulėjo tikrai turiniu ir dalyvių skaičiumi. Pirmaisiais metais mums buvo svarbu, kad renginys įvyktų ir mes jį organizavome taip, kaip patys supratome, kad reikia jį organizuoti. Kalbinom ir bandėm įkalbėti tuos, kurie netikėjo ir bandė suvokti kas tai yra. O antroji serija jau kur kas turtingesnė parodomu turiniu. Geriau išnaudojama ta pati erdvė ir aktoriai, palyginus su praėjusiais metais viskas yra aukštesnio lygio ir susidomėjimas tiek lankytojų, tiek dalyvių yra didesnis.

Vadinasi šiemet sulaukėte ir daugiau lankytojų?

Taip, skaičius yra didesnis. Su komanda sutarėme, kad kol nepasibaigs renginys – nežiūrėsime kiek jį aplankė žmonių. Tačiau tikrai matome, kad jų yra daugiau nei buvo praėjusiais metais.

Socialiniuos tinkluose jau atskleidėte, kad šiemet galėjome matyti tokias žvaigždes kaip Benedict‘ą Cumberbatch‘ą ir Kit‘ą Harington‘ą, tačiau dėl vienų ar kitų priežasčių šį kartą jos negalėjo pasirodyti Comic Con Baltics. Kokios dažniausios priežastys sukliudydavo tokių garsių aktorių galimiems pasirodymams?

Bandoma buvo tikrai daug, tai faktas. Kuomet mes gauname iš agentūros aktorių sąrašą, vėliau sužinome ir jų reikalavimus. Dažniausiai susiduriama su dviem pagrindinėmis problemomis. Pirmoji yra aktoriui mokamas honoraras, kuris iš karto parodo ar galime įpirkti aktorių ar ne. Antras kriterijus yra renginio lankytojų skaičius. Yra agentūrų, kurios nesiunčia savo aktorių į renginius, jei juose apsilanko mažiau nei 50 tūkstančių lankytojų.

Įsivaizduokime, kad nebelieka jokių apribojimų. Ką tokiu atveju norėtumėte pakviesti į Comic Con Baltics?

Aš esu vyresnės kartos aktorių, su kuriais užaugau, gerbėjas. Tad jei galėtume atsivežti Arnold‘ą Schwarzenegger‘į, Sylvester‘į Stallone arba Denzel‘į Washington‘ą, tai būtų kažkas nuostabaus ne tik Lietuvoje, bet ir visame mūsų regione. Žinoma, mums dar toli iki tokio tikslo, bet tai irgi yra įmanoma.

Antrasis Comic Con Baltics renginys jau beveik įvykęs. Kokių planų jau turite ateičiai?

Na, renginio struktūra tikrai nesikeis, išlaikysime ją tokią, kokia ji yra ir kituose Comic Con renginiuos visame pasaulyje. Turime tikslą į renginį pritraukti knygynus ir leidyklas, ko vis dar nepavyko padaryti.

Žinoma, ir dar garsesnių aktorių atvežimas taip pat. Šiemet renginio svečiai parodo, kad susidomėjimas renginiu jau yra didesnis nei praėjusiais metais. Ankstesniame renginyje svečiavęsis Michael‘as Winslow buvo vienas iš pagrindinių mūsų svečių, bet vis vien neturėjome tokio žiniasklaidos ir lankytojų susidomėjimo. Ta pati parašų ir autografų erdvė buvo tuštoka. Smagu, jog šiemet svečiai pritraukia ne tik lankytojus, bet ir žiniasklaidą. Tad mums tikrai svarbu augti šioje vietoje.

Na ir, žinoma, mes dabar užimame apie 60% Litexpo teritorijos. Tad manau, kad kitais metais dar ūgtelsime ir plotu.

Dėkojame Tomui už mums skirtą laiką ir linkime, kad visi ateities planai būtų įgyvendinti.

Games.lt