Trumpai priminsime įvykių chronologiją – praeitą trečiadienį „PlayStation Network“ vartotojai negalėjo pasiekti serviso. Kompanijos „SCEA“ ryšių su visuomene vadybininkas Patrick Seybold patvirtino faktą, kad PSN servisą ištiko problemos, pridėdamas, kad jų sprendimui gali prireikti kelių dienų.

Savaitės pabaigoje „Sony“ pareiškė, kad „PlayStation Network“ ir „Qriocity“ buvo išjungti kompanijos po to, kai jos serveriai buvo atakuoti. Daugelis pamanė, jog tai hakerių grupės Anonymous, prieš šiuos įvykius įspėjusios apie artėjančias „Sony“ problemas, darbas. Anonymous savo kaltę neigia, pareikšdami, kad jie su šiomis problemomis niekaip nesusiję. Maža to, grupė leido sau mesti akmenį į „Sony“ daržą, pranešimo gale pridedami, kad „nekompetentinga „Sony“ negali susitvarkyti su savo vidinėmis serverių problemomis“.

Vakar (balandžio 25d.) Patrick Seybold paviešino įrašą kompanijos tinklaraštyje PS Blog:

„Žinau, kad laukiate patikslinimų apie tai, kada mes įjungsime „PlayStation Network“ ir „Qriocity“. Deja, neturiu jokios naujos informacijos šiuo klausimu“.

„Kaip jau sakėme ankščiau, šis procesas reikalauja laiko, ir mes darome viską, kad kuo greičiau paleistume servisus“.

P. Seybond taip pat padėkojo gerbėjus už kantrybę, pažadėdamas juos informuoti apie įvykių eigą.

FTB operacija prieš Anonymous narius

Šiandien FTB oficialiai išdavė 40 suėmimo orderių Anonymous grupės nariams, esantiems Amerikoje. JAV ne vienintelė pradėjo operacijas prieš grupės narius – Didžioji Britanija jau yra suėmusi kelis Anonymous veikėjus.

Kreditinių kortelių numeriai galėjo pakliūti hakeriams į rankas

Dėl „PlayStation Network“ problemų gali kliūti ir vartotojams. Vakar Patrick Seybond taip pat patvirtino, kad hakerių atakos metu galėjo nukentėti ir asmeninė PSN vartotojų informacija. Labiausiai liūdina tai, kad ilgapirščiai galėjo gauti priėjimą prie informacijos apie kreditines vartotojų korteles, kurių dėka PS3 konsolių savininkai apsipirkinėjo „PlayStation Store“ virtualioje parduotuvėje.

Be abejo, panikuoti ir skambinti pavojaus varpais prašant banko blokuoti kortelę kol kas neverta. Šiuo metu „Sony“ darbuotojai negali duoti tikslios informacijos apie padarytą žalą.

Tikroji servisų išjungimo priežastis – piratavimas?

Internete pasklido kalbos apie tai, kad tikroji PSN ir „Qriocity“ servisų išjungimo priežastis slypi perdarytoje mikroprogramoje (angl. Firmware).

Kol nuorodos į įvairius „YouTube“ filmukus, demonstruojančius perdarytą mikroprogramą, sklido internete, PSX-Scene darbuotojas pareiškė, kad pastaroji leido hakeriams „pirkti“ bet kokį mažmeninį turinį iš PSN su netikrais kreditinių kortelių duomenimis.

Perdaryta mikroprograma paverčia mažmeninę „PlayStation 3“ konsolę į kūrėjams skirtą įrankių komplektą (angl. dev kit), todėl PSN tokią konsolę priskiria prie specialaus „Sony“ kūrėjų tinklo. Tokiame tinkle esanti informacija (pavyzdžiui, kreditinių kortelių numeriai) nėra tikrinami, todėl hakeriai galėjo siųstis tiek turinio iš PSN, kiek tik norėjo.

Toliau PSX-Scene darbuotojas teigia, kad kūrėjams buvo pasakyta, jog „tik konsolės su 3.60 arba naujesne mikroprograma galės naudotis kūrėju tinklu. Visos senesnės versijos nebus įleidžiamos. Visi, kas norės atgauti priėjimą, turės susisiekti su „Sony“ ir atsinaujinti mikroprogramos versiją“.

Ši informacija kol kas nėra patvirtinta, todėl visa tai lieka gandų lygyje. Verta pastebėti, kad „Sony“ kūrėjų ir mažmeniniai PSN tinklai yra nepriklausomi, kas rodo, jog kūrėjų tinklas gali būti išjungtas neliečiant mažmeninio tinklo.

Kenčia ne tik vartotojai, bet ir kūrėjai

Labai tikėtina, kad PSN žaidimai, kurie pasirodė prekyboje praeitą savaitę, dėl pastarųjų įvykių gaus papildomą reklaminę paramą iš „Sony“.

Praeitą savaitę „PlayStation Network“ pasirodė keli nauji žaidimai, įskaitant „Open Emotion Studios“ darbą „Mad Blocker Alpha“. Einantysis studijos direktorius Paddy Murphy, duodamas interviu „IGN“, pranešė, kad „Sony“ pasirūpins žaidimo populiarumu, reklamuodama jį kelias papildomas savaites.

„Mad Blocker Alpha“ reklama bus rodoma pastebimose „PSN Store“ vietose kelias savaites, – pareiškė P. Murphy. – „Sony“ supranta, kokią didelę įtaką gali padaryti šie įvykiai tokiai nedidelei studijai, kaip mūsų“.

Reminatis P. Murphy žodžiais, PSN išjungimas, kuris įvyko iš karto po jų žaidimo pasirodymo, be abejo, padarė neigiamą įtaką žaidimo startiniams pardavimams, bet jis tikisi, jog, padedami „Sony“, jie sugebės kompensuoti nuostolius.

Belieka tikėtis, kad „Sony“ artimiausiu metu sutvarkys iškilusias problemas, kaltininkai bus nubausti, o niekuo dėti vartotojai nenukentės.