Prieš septynerius metus, 2006-taisiais, Burnout žaidimais išgarsėjusi studija Criterion Games nustebino savo gerbėjus vietoje itin laukiamo Burnout Revenge tęsinio išleidusi pirmo asmens šaudyklę Black.

Nors kaip šaudyklė Black buvo iki skausmo primityvus ir santykinai trumpas, kritikai maloniai stebėjosi žaidimo grafika, garso efektais bei nepriekaištingu valdymu, kuris būtų ypač pravertęs daugelio žaidėjų režime, jei tik Black būtų tokį turėjęs.

Kitaip tariant, jei konceptualiai Black trypčiojo vietoje ir nepristatė nieko naujo, kas būtų padėję evoliucionuoti pirmo asmens šaudyklių žanrui, tai savo techniniu išbaigtumu jis buvo toli aplenkęs daugelį to meto konsolėms skirtų šaudyklių.

Black tęsinys buvo jau pakeliui, tačiau iškilo nesutarimų su žaidimo leidėja Electronic Arts ir visus darbus teko sustabdyti. Galiausiai didelė dalis prie antrosios Black dalies dirbusių kūrėjų iš Criterion Games perbėgo pas konkurentus Codemasters ir tenai ėmė krapštytis prie Bodycount – idėjinio/dvasinio Black įpėdinio. Bodycount, išleistas 2011-taisiais, buvo toks nevykęs, kad po tragiško jo pasirodymo Codemasters pirmąkart suabejojo galinti dirbti su šaudyklėmis. Vėliau, pasirodžius Operation Flashpoint: Red River, kompanija galutinai tuo įsitikino ir viešai paskelbė, kad nuo šiol kurs tik lenktynių žaidimus.

Grįžkime prie antrosios Black dalies. Iki tol, kol šios šaudyklės kūrimas buvo sustabdytas, Criterion spėjo šį bei tą nuveikti. Studijos kūrybinis vadovas Alexas Wardas neseniai paviešino kelis mažai ką sakančius vaizdelius iš taip ir nepasirodžiusio žaidimo klipo. Spalvų gama primena pirmąją Killzone dalį.

„Kol dar nepradėjote klausinėti. Ne. Mes jo nekuriame. Šiaip smagu ir tiek. Man prireikė laisvos vietos kietajame diske, tad tai jau ištrinama“, – savo Twitter paskyroje rašė Alexas Wardas. Jo nuomone, išleistas dabar šis Black 2 klipas, pavadinimu Target X, atrodytų klaikiai atgyvenęs.

Paklaustas, koks dabar būtų Black 2, jei Criterion prie šio žaidimo vis tik tai sugrįžtų, Wardas neslėpė susižavėjimo kita Electronic Arts valdoma studija DICE, kuri atsakinga už Battlefield žaidimus.

„Na, dabar mes kur kas daugiau žinome apie žanrą. Aš jaučiu didelę pagarbą DICE, kurie yra jį įvaldę“, – teigė Alexas Wardas ir netrukus pridūrė, jog Black išėjo būtent toks, kokio jie norėję, – išskirtinių potyrių PlayStation 2 šaudyklė.

Games.lt