Prieš maždaug tris metus, Electronics Arts įsibrovė į rinką su savo pirmąją, pirmojo asmens šaudyklę apie antrąjį pasaulinį karą Medal of Honor Allied Assault, kuri tapo tikrai įtakingu žaidimu ne tik tarp šaudyklių. Sujungęs tarpusavyje, beprotišką šaudyklę ir nuostabią to meto atmosferą, su keliais tikroviškais mūšiais, žaidimas vertinimo kartelę iškelią tikrai aukštai. Deja nuo to laiko išleista daug gerų karo šaudyklių, ir išsiskirti, arba net konkuruoti tapo ypatingai sunku. Nepaisant to, kūrėjų studija EALA, metą iššūkį jiems, su savo nauju kūrinių apie amerikiečių ir japonų kautynes Ramiojo vandenyno zonoje Antrojo pasaulinio karo laikais. Žaidimas mums siūlo vieno žaidėjo režimą, bei daugelio žaidėjų režimą su išties nemaža trauka. Nepaisant kelių nesklandumų (didelis krovimo laikas ir panašiai), ir didelių kompiuterių resursų reikalavimų, žaidimas kuo puikiausiai atspindį holivudinį Antrojo Pasaulinio karo modelį, ir leidžia mums iškilmingai pasakyti „Mes buvome kariai…“

Pacific Assault mums siūlo porą tuzinų tikrai didelių misijų, kurios be abejonės iš jūsų gyvenimo atims bent 10 valandų, norint pereiti žaidimą (jau parinktu sudėtingumo lygiu). Turbūt pastebėjote įdomų dalyką. Jei žaidimas apie antrąjį pasaulinį karą, ir dar šaudyklė, tai jis būtinai turi būti įkvėptas kokio nors filmo, ir tai jau tampa tradicija. Jei Allied Assault sėmėsi įkvėpimo iš filmo „Gelbėjant Eilinį Rayną“ (Saving Private Ryan), o pirmasis Call of Duty turėjo panašumų (bent jau pirmosios sovietų misijos) į filmą „Už Priešo Vartų“ (Enemy at the Gates), tai Pacific Assault yra įkvėptas filmo „Perl Harboras“, bet keletas žaidimo vingių jums primins filmą „Plonytė Raudona Linija“ (The Thin Red Line). Žaidime jums teks žaisti už jūrų pėstininką Tommy Conlin, ir su savo būriu kautis už pergalę. Jūs gausite išties labai autentiškai atkurtus to meto ginklus, nuo paprasto pistoleto iki priešlėktuvinio kulkosvaidžio, ir aiškų galimybę vadovauti savo būriui. Vienu metu jūs turėsite galimybe išmėginti savo skraidymo įgūdžius. Bet daugumoje misijų teks sėlinti per džiungles ir stengtis aptikti ir sunaikinti priešus, kol jie to pirmiau nepadarė su jumis. Tik negalvokite jog viskas taip lengva, jūsų priešai tai ne buka asmenų gvardija, kaip anksčiau, o puikiai tarpusavyje derinančios savo veiksmus, armijos daliniai, kurie turi vieną tikslą, nužudyti jus bet kuriomis priemonėmis.

Pacific Assault misijos prasidės trumpais jūsų apmokymais, sekančiais lengvu turu po Perl Harborą, per netikėtą japonų ataką. Iškart po to žaidimas pasisuka 180 laipsnių kampu ir neria į patį mūšio įkarštį. Jūs dalyvausite mūšiuose Gvadalkanale, Makinlio atole, Taravos saloje ir kitur. Šiuose tropikuose kur jūs turėsite kautis akis į akį su japonų kareiviais, pajusite išties didelį kontrastą, tarp Allied Assault ir jo europietiškos išvaizdos, ir laukinuko Pacific Assault. Ironiška, bet žaidimas labai panašus į kitas Vietnamo karo šaudykles, ir slenkant per džiungles su tomsonu rankoje, kartais gali tiesiog užmiršti jog esi Antrajame pasauliniame kare, per daug jau viskas panašu į tą prakeiktą Vietnamą (o gal amerikiečiai, pradeda matyti Vietnamą net ten kur jo atrodo ir būt negali). Kad ir kaip ten, bet žaidimas labai puikiai atkuria džiunglių atmosferą.

Vienas įdomiausiu dalykų Pacific Assault yra tai, kaip jūs atgaunate jėgas (gyvybes). Šįkart ši procedūra atkurta išties labai realistiškai, jums nebereikia jau ieškoti ir rinkti vaistinėlių ir gydymo paketų. Dabar šiuo atveju jūs turėsite pilnai pasikliauti savo būrio mediku. Jei jus ištiks nelaimė (būsite sužeistas ar kitaip sužalotas), keletą kartų per žaidimo lygį galėsite pasikviesti savo mediką, kuris jums uždės tvarstį, bei kažko išvirkš, ir tada jau pasijusite kaip naujai gimęs.

Pacific Assault iš tikrųjų nėra labai tikroviškas žaidimas, ir dėl keleto jo elementų būtu galima ginčytis ir ginčytis. Bet mūšis išlaiko tai ką mes galime vadinti tikru karu. Keista bet iš tikrųjų , nė vienas jūsų būrio narys realiai negali mirti (nebent reikia), ir jūsų medikas, dažniausiai kai jums reikia pagalbos būna užsiėmes kitų būrio narių gydymu. Taigi žaidimas reikalauja išlaikyti savo būrį sveiką. Bet tai jokiu būdu nereiškia jog juos reikės prižiūrėti kaip mažus vaikus, vyrai kuo puikiausiai gali pasirūpinti savimi, ir net kartais išgelbėti jūsų gyvybę, pridengdami per atsitraukimą. Ir jei kartais visos jūsų gyvybės atsargos išsektų, nenusiminkite medikas jūs gali prikelti iš mirties nagų. Bet dažniausiai paskutiniai jūsų gyvybės vaizdai bus, kaip pribėgęs japonų kareivis pribaigia jus, firminiu stiliumi.

Visas šitas dalykas su buriu yra padarytas išties gerai, bet kartais visa tai pradeda erzinti. Ypač tada kai jūs esate nužudomas , kai tuo tarpu jūsų būrio narys turėjo jus dengti, ir kai medikas dingsta būtent tada kai jo reikia. Bet tai tik keli nusiskundimai kurie iš esmės labai negriauna viso vaizdo, ir ši būrio sistema yra tikrai skirtinga, nei kituose žaidimuose.

Apskritai žaidimas yra sunkus. Tolesniuose scenarijuose jus gali lengvai nukauti priešų kulkosvaidis, ir jei ne iš įtvirtinimų, tai būrio Zero, iš dangaus. Kaip ir daugelyje pirmo asmens šaudyklių šią aplinkybę lengvina tai, kad jūs bet kuriuo metu galite išsisaugoti žaidimą. Ir galimybė vėl pradėti žaisti nuo bet kurio žaidimo taško, išgelbėja Pacific Assault nuo žaidėjų atmetimo.

Aukštesniuose žaidimo sudėtingumo lygiuose, viskas bus itin realistiška. Visi gyvybių, šarvų indikatoriai bus paslėpti, ir jums teks pasikliauti tik savo nuojauta. Visa tai įveikti, jums prireiks daug papildomos drąsos. Už kai kurias neprivalomas misijas bus dalinami išties gausus maišai medalių. Jas įveikti bus tikrai naudinga, ne tik pagerinti jūsų pačio įgūdžius, bet ir savo būrio. Pacific Assault jums reikia žaisti išties labai meistriškai ir susikaupus, keli neapgalvoti žingsniai, ir jūs jau danguje, kadangi priešai tikrai nesnaudžia ir yra pasirengia užmušti jus bet kokia kaina. Dauguma ginklu kuriuose jums teks naudoti užtaisomi gan lėtai, į tai irgi patartina atsižvelgti, ir visados vaikščioti su pilna apkaba. Skirtingai nei Allied Assault, čia jūs turėsite labai žiūrėti į savo šaudmenys, jų trūkumą pajusite tikrai greitai. Ir tada pradėsite skaičiuoti kiekvieną šūvį, ir stengtis išvengti bereikalingu susidūrimų su priešais. Visa tai tinka ir daugelio žaidėjų režimui.

Pacific Assault daugelio žaidėjų režimas mums siūlo tris režimus: „free-for-all“, „team deathmatch“, ir invazija. Jei bent kartą teko žaisti bet kokį FPS tinkle, tai pirmi du tikrai bus pažystami. Invazija, tai režimas kuriame jūs turėsite, panašiai kaip Return to Castle Wolfenstein žaidime, įvykdyti tam tikras misijas, kurios bus duodamos žaidimo pradžioje, kaip pavyzdžiui padėti sprogmenis ir sunaikinti sieną, pagrobti slaptus dokumentus, ar susisiekti per radiją su štabu. Tik šiuo atveju visa tai vyks ne Europoje, o Ramiajame vandenyne, tarp Amerikiečių ir Japonų pajėgų. Taigi viena pusė bus puolančioji, kuris turės įvykdyti misijas, o kita ginančioji, kurios užduotis bet kokias būdais neleisti to padaryti. Dabar radaras tapo dar geresniu pagalbininku, jūs bet kuriuo metu matysite kur vyksta mūšiai, ką daro jūsų draugai, ir kur reikia ką atlikti, be to dalis informacijos bus pasakoma ir per radiją. Visa tai išties palengvina valdymą, ir orientaciją, ir jūs jau iškart žinote kur jums reikia būti.

Dar daugiau Pacific Assault daugelio žaidėjų režimas leidžia jums labai lengvai pasirinkti dabar esantį laisvą serverį. Taigi nebereikia ilgai naršyti ir ieškoti jums prieinamo serverio. Tai pat žaidimas labai lengvai nustatomas, viskas atliekama žingsnelis po žingsnelio. Priklausomai nuo jūsų pasirinkto serverio, žemėlapio daugiausia gali būti 32 žaidėjai. Teko rasti pavyzdžiui serverius kuriuose žaidė vos keletas žaidėjų ir vėlavimas (lag) buvo gan didelis. Ir radau keletą įdomių serverių kuriuose žaidėjų buvo bent 20 ir daugiau, ir vėlavimas buvo net mažesnis nei kituose. Taigi kaip ir daugumoje ryšio žaidimų, patartina nežaisti visa laiką vienam serveryje, o keisti jį nelyginant kojines.

Galbūt vieno žaidėjo režime tai ir nesijaus, bet žaisdami interneto platybėse tą tikrai pajusite, ypač vykdydami invazijos misijas. Tai būtinybe greitai persiorientuoti ir keisti taktiką. Tai yra vieni ginklai labiau tinką kovoti iš arti, kiti iš vidutinio nuotolio. Ir pavyzdžiui džiunglėse nėra labai ką veikti su snaiperiu, bet atvirose vietovėse jis bus nepakeičiamas. Taigi geriausia ginkluotė būtu maždaug tokia vienas ginklas skirtas kovai iš arti, kitas snaiperis, ir trečias vidutiniam tolumui, ir svarbiausia greita jų kaita, nes pavyzdžiui internete veiksmas vyks greitai, misijos keisis po misijos, ir greitai persiorientuoti taps būtinybė.

Kaip ir buvo minėta žaidimas turi keletą nesklandumu, kurie kartais gali išties apkartinti žaidimą. Ilgas krovimosi greitis, gali tapti viena iš jūsų nervų priežasčių, nes kartais krovimasis gali užtrukti keletą minučių ir ilgiau, nepriklausomai nei nuo žaidimo kompiuterio nei, nuo režimo (vieno ar daugelio žaidėjų). Tai pat kartais išvysite savo sąjungininkus ir priešus darančius keistus dalykus, pavyzdžiui jūsų kareivio perėjimą per tvirtą sieną. Tai pat, tas jūsų bendražygių frazių kartojimas, ypač jei reikia tą pačią vietą pereiti kelis kartus, tiesiog užmuša labiau nei priešų kulkos.

Dėl grafikos reikia pasakyti, jog Pacific Assault kūrėjai padirbėjo prie jos. Daugybė efektų, ypač jei nustatyta aukščiausi reikalavimai, ir jūsų vaizdo plokštė bent 128 MB, sužavi išties. Realistiški orų efektai, tai pat įtakos jūsų mūšių eigą, ir taktiką, nes pavyzdžiui per rūką, ar stiprų lietų nelabai ką ten ir įžiūrėsi, bet priešai žinoma jūsų nepastebės tai pat. Taigi orus įmanoma naudoti ir kaip priedanga. Visa aplinka tai pat verta pagyrų, jei pasiseks pamatysite net laukinius žvėris šlamančius medžiuose. Ginklai, kareiviai, gamta visa tai susideda į vieną grafinę visumą, padarantį nemenką įspūdį. Tai pat žaidime bus ir fizikiniai elementai, taigi nepykit kai kareiviai į kokią statesnę kalvą nelėks, taip kaip lyguma. Aiškų ant lėtesnių kompiuterių dalies grafikos stebuklų neišvysite.

Medal of Honor serijos visada pasižymėjo gerais garsais, ir Pacific Assault šioje srityje, tai pat nenuvilia. Dažnai girdėsite savo būrio kalbas, ir ne tik būrio, bet ir savo Tomo Kolinso kalbas, ir nurodymus būriui. Japonų kalba įgarsinta irgi puikiai (nors ką ten žinai, kažką murma ir gerai), ginklų efektai šaudymo metu leidžia geriau įgudus sužinoti net kokiais ginklais yra apsiginklavę jūsų priešai. Tai pat išgirsite keletą karinio orkestro Antrojo Pasaulinio karo kūrinių. Ir galėsite pasiklausyti net 30-ųjų, ir 40-ųjų laikų radijo per kurį bus transliuojama naujienos, reklama, ir grojama muzika.

Pabaigai pasakysiu, jog žaidimas rekomenduočiau visiems FPS žanro mėgėjas, ir visiems tiems kuriems patinka/patiko ankstesnės Medal of Honor serijos, bei Call of Duty. Prieš 60 metų vykusios kovos Ramiajame vandenyne, dabar jau ir jūsų kompiuteriuose, nepraleiskite progos išbandyti šio tikrai neeilinio žaidimo.

Žaidimo įvertinimas 8.3 balo

Parašyta pagal Greg Kasavin (Gamespot) apžvalga.