Birželio 4 dieną, Kaune įvyko Kauno žaidimų kūrėjų susitikimas „GameDev Meetup #10”. Jo metu sėkmingiausios žaidimų kompanijos dalijosi įgyta patirtimi ir sėkmės istorijomis kuriant kompiuterinius ir mobiliuosius žaidimus.

 

Renginio metu savo kompanijų pasiekimus pristatė „TutoTOONS“ bendraįkūrėjas Mantas Kavaliauskas, „Tiny Lab Productions“ vadovas Jonas Abromaitis taip pat du itin didelio pasisekimo sulaukę jaunieji žaidimų kūrėjai Laimonas Mileška iš „MAD Studio“ ir „Garbage Day“ žaidimo kūrėjas Svajūnas Žemaitis.

Renginio metu M. Kavaliauskas pasakojo apie „TutoTOONS“ kompanijos įgytą patirtį išleidus 100 žaidimų vaikams per metus bei dalijosi įžvalgomis apie geriausių žaidimų pasiekimus „Google Play“, „App Store“ ir „Amazon“ aplikacijų parduotuvėse.

„Tiny Lab Productions“ kompanijos atstovas J. Abromaitis pasidalijo „Orborun“ žaidimo patirtimi „Steam“ platformoje, pristatė naujai prikelto strateginio žaidimo „Nebula44“ motyvus, „Fun Kid Racing“ žaidimo vaikams pasisekimą ir jo populiarumo priežastis.

 

„MAD Studio“ įkūrėjas L. Mileška dalijosi patirtimi kuriant žaidimus su „Roblox“ žaidimų kūrimo platforma, kuri tuomet dar septyniolikmečiui vaikinui, atnešė pelną. O S. Žemaitis pristatė savo sėkmės istoriją, kuriant ir tobulinant pastaruoju metu vis labiau populiarėjantį žaidimą „Garbage Day“.

J. Abromaitis teigia, kad kiekvienas kūrėjas turėtų sudalyvauti tokiuose renginiuose: „Pirmiausia man yra smagu išgirsti, ką daro kiti kūrėjai, kaip jiems sekasi, antras dalykas – smagu pasidalinti pačiam, kaip mums sekasi. Visada norisi pasipasakoti kam nors, o kam tu daugiau pasipasakosi jei ne savo kolegoms. Labai smagu, kad vis daugiau ir daugiau žmonių susirenka į tokius renginius. Aš tikiu, kad jei Lietuvoje kažkada taip atsitiktų, kad mes turėtume pakankamai didelę žaidimų kūrėjų auditoriją ir pačią bendruomenę, tada galėtume sau leisti į renginius pakviesti ir kaimynus iš Suomijos ar Estijos. Šių šalių atstovai yra žmonės su didele patirtimi ir tai būtų auksinė vieta, iš kur gali išgirsti daug naudingų dalykų.“

Pasak L.Mileškos, Lietuva gal ir atrodo kaip maža šalis, tačiau čia yra daugybė žmonių pasiruošusių padėti. „Lietuvos žaidimų kūrėjai yra pakankamai kūrybingi, jie yra visų pirma draugiški, laisvai dalinasi idėjom, visomis įžvalgomis, patyrimais, atradimais. Jeigu tu užmezgi kažkokias pažintis, gali tiesiogiai susisiekti, ir jie tau padės arba nukreips pas tuos, kas gali padėti“, – įspūdžiais apie renginio dalyvius dalijosi L.Mileška.

Be kolegų žaidimų industrijoje pagalbos taip pat svarbu ir paties kūrėjo atsidavimas ir pasiryžimas kurti. Svajūnas Žemaitis teigia, kad pradėti kurti žaidimus gali kas tik nori: „Internete yra pilna resursų. Pats geriausias būdas išmokti kurti žaidimus yra tiesiog kurti žaidimus. Tik labai svarbu susirasti mėgiamą žanrą arba žaidimą apie kokį svajoji, yra reikalingas kažkoks ramstis.“

Vienas iš renginio organizatorių ir „TutoTOONS“ kompanijos atstovas M. Kavaliauskas džiaugiasi, kad tokie renginiai vis labiau populiarėja ir žada, kad jų bus daugiau ir didesnių: „Lietuva yra labai maža šalis, čia gyvenantys ir kuriantys žaidimų kūrėjai neturėtų konkuruoti vieni su kitais, o padėti, nes tik taip, bendromis jėgomis, galime išsiveržti į pasaulinę rinką ir konkuruoti su stipriausiomis žaidimų kompanijomis.“

 
 

Dešimtąjį žaidimų kompanijų atstovų susitikimą „GameDev Meetup #10” inicijavo Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija (LŽKA). Renginyje dalyvavo daugiau kaip 40 žmonių.