Po E3, po pirmojo šoko

Iš karto po konsolių pristatymo, žiniasklaida ir žaidėjų bendruomenė pradėjo šurmuliuoti stengdamasi išsiaiškinti tiesą, nes atsakymų į klausimus niekas nepateikė. Taigi, kas buvo kalbama dar parodai nesibaigus…

Svarbiausias klausimas, kuris skambėjo visų galvose: „Ar „Sony“ demonstracinės versijos buvo iš anksto sukurti filmukai ar tai buvo tikri būsimų žaidimų vaizdai.“ Tuo metu „Microsoft“ paskelbė, jog „Xbox 360“ žaidimai buvo rodomi naudojant, taip vadinamas alfa stotis, kuriose, kaip manoma, nebuvo kampų glaistymo (anti-aliasing), silpnesnis GPU (grafikos apdorojimo procesorius), o vietoje trijų CPU (centrinių procesorių), kurių kiekvienas veiks 3.2 Ghz dažniu, buvo naudojami du procesoriai po 2 Ghz.

Beveik vienbalsiai nepriklausomi leidėjai kalbėjo, jog „Xbox 360“ alfa stotys dirbo tik 30-40 procentų to galingumo, kurį turės baigta konsolė. Be to – daugelio nuomone, „Xbox 360“ bus daug paprasčiau programuojamas nei „Playstation 3“, o tai reiškia, kad žaidimų kūrimo ciklai bus trumpesni. Ką tai duos žaidėjams? Ogi daugiau žaidimų per trumpesni laiką, o kadangi trumpesni ciklai granatuoja mažesnes sąnaudas – galbūt daugiau akcijų ir geresnes kainas.

Apibendrinant šias dvi pastraipas, galima pasakyti, kad „Xbox 360“ žaidimai buvo rodomi tokie, kokie buvo parodos metu, tačiau nepamirštant, kad iki išleidimo jų kokybė dar gerokai pagerės. „Sony“ demonstracija parodė PS3 potencialą. Mes manom, kad konsolių grafiniai skirtumai suvienodės ir susitiks kažkur per vidurį. Juk vienu metu kuriamos konsolės negali absoliučiai kardinaliai skirtis viena nuo kitos.

Tačiau faktas lieka faktu. Tai, kad profesionalai lygino grafikos kokybę ir abiejų konsolių skirtumus, reiškia, kad „Sony“ laimėjo ryškią viešųjų ryšių pergalę. Visgi „Sony“ demonstracijų „legalumo“ klausimas išlieka iki šiol.

Pliki skaičiai:

Centrinio procesoriaus skaičiuojamoji galia:

Šie skaičiai išvesti naudojant centrinio procesoriaus matematinę formulę, naudojamą operacijoms su slankiuoju kableliu atlikti.

Grafinis procesorius:

Išvesta atimant bendrą sistemos slankiojo kablelio našumą iš 1 Tflopo, kuris išvestas iš CPU žaidimo matematinio našumo, kurį sudaro 9 milijardai operacijų po kablelio, per sekundę.

Bendras FPS kiekis:

Diskiniai įrenginiai:

Tinklo įranga:

Išorinės jungtys:

Jungtys kontroleriams:

Papildoma atmintis:

Suderinamumas:

Taškų kiekis ekrane (rezoliucija):

Vidiniai atminties įrenginiai:

Kaip matote beveik visi skaičiai, kurie yra faktiniai*, o ne išgalvoti ar numanomi yra PS3 naudai. Vienintelis „Xbox“ pranašumas yra kietasis diskas, kuris jau bus konsolėje, jos išleidimo metu. Kas iš to?

Kietasis diskas naudingas tiems, kas naudos konsolę, kaip pramogų centrą, piratams ir tiems.. kas nenori naudoti atminties kortelių. Taigi investavę iš pradžių, jūs vėliau šiek tiek sutaupysite. Kita vertus – pateikiamas diskas nebus visiems pakankamo dydžio ir jį norėsis keisti. Kitiems galbūt visai nereikės disko, nes jie pasitenkintų žaidimus išsaugodami paprastose atminties kortelėse.

Dar vienas svarbus momentas, kuris įtakojamas to, kad konsolė pasirodys su disku yra Internetas ir visos su juo susijęs galimybės. Čia tikriausiai nereikia daug pasakoti apie tai, jog jo reikės norint žaisti su draugas, kurie gyvena toliau nei gretima laiptinė. Ir paskutinis, kuris mums mažai rūpi, yra galimybės, atsiveriančios žaidimų kūrėjams. Pvz.: sumažėjęs arba iš viso neegzistuojantis lygio užkrovimas. Ilgai apie tai galvoti nereikia…

„Blue-ray“ diskų įrenginys kainuoja gerokai daugiau, nei įprastas DVD, todėl manoma, jog vien dėl šios priežasties „Xbox 360“ gali kainuoti mažiau nei PS3, kurios numatoma kaina 400 JAV dolerių arba apie 1000 LT („Sony“ informacijos nepateikia). Dar vienas klausimas, kuris labai svarbus visiems: ar PS3 pasirodys dar kur nors, nei vien Japonijoje, jos išleidimo metu (kitų metų pavasaris)?

Revoliucija ar dar vienas „GameCube“?

„Nintendo“ kuria sau nišą, kurią pradėjo skaptuoti dar „GameCube“ pasirodymo metu. Tai teigiamai veiks tiek šią kompaniją, tiek pačią industriją. „Nintendo“, tikriausiai, išliks leidėja, kuri geriausiai supranta jauniausiąją žaidėjų kartą, o jos licencijuota produkcija gali sukurti papildomų nišų. Be to jiems nereikia veikytis techninių charakteristikų ir kurti konsolę, kuri nustebintų savo technologiniu pranašumu. Visa tai susiveda į mažesnę kainą, geresnį marketingą ir daugiau pinigų žaidimų kūrimui. Be to net norėdami „Nintendo“ negali kurti konsolės, pirkėjams, kurie tikriausiai bus paskutiniai eilėje prie vienintelio esančio HDTV imtuvo.

„Revolution“ gali tapti gera startine platforma tiems japonų leidėjams, kurie dar negali sau leisti kurti žaidimų, pasižyminčių grafiniu apipavidalinimu artimu Holivudo veiksmo filmams.

Vienas iš nenuginčyjamų „Revolution“ kozirių yra originalus suderinamumo sprendimas. Visi norintys galės nemokamai parsisiūsti senesnių konsolių žaidimus. Tai unikalus reklaminis žingsnis ir gali tapti vienu iš pagrindinių konsolės pirkimo priežasčių, o „Nintendo“ fanams – neišvengiamo konsolės įsigijimo priežastimi.

Šiuo metu prognozuojama, jog 80-90 procentų rinkos pasidalins „Xbox 360“ ir PS3, o pagrindiniais pasidalijimo ir konsolių pardavimo skatintojais bus išskirtiniai žaidimai. Tokie, kokia yra GTA serija.

PS3 patrauks labiau techniškai išprususius žaidimumų kūrėjus, o „Xbox 360“ – tuos, kurie daugiau linkę kurti internetinius žaidimus. PS3 ir „Xbox 360“ turi pranašumų viena prieš kita ir žiūrint iš techninės pusės. Visgi, kūrėjai, kurie gamins žaidimą su versijomis skirtomis abiems konsolėms, naudos vidurkio principą. Tai reiškia, kad žaidimai ant abiejų konsolių atrodys panašiai ar identiškai. Tai dar labiau sustiprins išskirtinių žaidimų įtaką konsolių pardavimams.

* Šaltiniai:
Wikipedia’s PS3 Tech Specs
Official Xbox 360 Fact Sheet
Formula for Dot Product Operations Per Second to GFlops

Pradžia: Konsolės. Naujoji karta. I dalis.