Technologijų rinkos tyrimų bendrovė In-Stat prognozuoja, kad konsolės bei nešiojami žaidimų kompiuteriai ateityje ženkliai įtakos internetinių žaidimų populiarumą.

Spėjama, kad 2009 metais internetinių žaidimų fanų ratas gali prasiplėsti iki 30 milijonų geimerių visame pasaulyje. Palyginimui 2004 metais tinkle žaidė vos 3,4 mln. žaidėjų.

Beje, In-Stat analitikai pastebi, kad prie tinklo žaidimų populiarėjimo ženkliausiai prisideda nemokami projektai. Tuo tarpu mokami žaidimai ir sistemos naudingesni jų kūrėjams, nei interneto bendruomenei apskritai.

Kalbant apie mokamas žaidimo internete sistemas, In-Stat prognozuoja, kad vien Xbox Live! sistemoje žaidėjų skaičius iki 2009 metų turėtų padidėti kokiais 50%. Tai ženkliai mažiau nei numatomas nemokamų projektų fanų rato didėjimas.

Sony šiuo metu tvirtina, kad mokamas žaidimas internetu yra pernelyg didelis barjeras konsolių rinkai ir mieliau siūlo nemokamus internetinius serverius, tokių būdu tikėdamiesi žaidėjų lojalumo.

Nintendo dėl konsolių žaidimų internete pernelyg nesuka sau galvos, tačiau aktyviai dirba kitoje srityje – nešiojamų žaidimų kompiuterių rinkoje. Japonijoje, Europoje bei Šiaurės Amerikoje kompanija ketina statyti nemokamus bevielio tinklo prieigos taškus tam, kad žaidėjai lengvai pasiektų nemokamas pramogas internete.
Kažką šioje srityje bando daryti ir Playstation Portable nešiojamo kompiuterio populiarinimu užsiėmę Sony, tačiau nuo Nintendo jie gerokai atsilieka.