„FootLOL: Epic Fail League“ yra vienas iš keistesnių futbolo žaidimų, bandantis perrašyti kone visas mums žinomas tikrojo futbolo taisykles. Nors žaidimas pasirodė dar praėjusiais metais, tačiau artimiausiais mėnesiais turėtų pasiekti ir „Steam“ skaitmeninę žaidimų parduotuvę. Šiam kūriniui per „Steam Greenlight“ pavyko surinkti reikiamą balsų kiekį. Ta proga nusprendėme pakalbinti „FootLOL“ kūrėją – Andrey Babak aka Avreliy, „Lion’s Shade“ studijos vadovą bei vieną iš jos įkūrėjų. Juk kada daugiau jei ne dabar!

Ar dažnai žiūrite sportą? Jei taip, ar tai pirmiausia ne futbolas?

Aš visiškai nesidomiu sportu. Tiesa ta, kad aš šioks toks moksliukas. Manau, esu jau šiek tiek per senas žaisti sportinius žaidimus. Kartais užeina staigus noras būti geros formos, bet kadangi tiek daug darbo reikia man padaryti, labai sunkiai pavyksta nulipti nuo klaviatūros.

Kai buvau jaunesnis, užsiėmiau parkūru, o futbolas nuo pat mokyklos laikų man nebuvo tas malonumą teikiantis dalykas.

Jūsų žaidimas „FootLOL“ yra apie šiek tiek neįprastą futbolą. Ar manote, kad šiuolaikinis futbolas nuobodus?

Mano nuomone, kai tik atradome kompiuterinius žaidimus savo gyvenimuose, visi sportiniai pradėjo mažiau žavėti. Visgi, sportas svarbus mūsų sveikatai ir tikrai gerai, kad vaikai žaidžia futbolą.

Pamenu tokį 1998-ųjų metų filmą „BASEketball“ apie tuo pat metu nerimtą, bet ir madingą sportą. Galbūt šis ar kažkoks kitas filmas pasitarnavo kaip įkvėpimas?

Aš nemačiau „BASEketball“. „Shaolin Soccer“ yra artimas visai tai žaidimo koncepcijai, nors man jis nepasitarnavo kaip tiesioginis įkvėpimo šaltinis „FootLOL“ kūrime.

„FootLOL: Epic Fail League“ žaidime galima pamatyti keisčiausių power-up’ų“. Iš kur sėmėtės tokio kūrybingumo?

Negalėčiau pasakyti, kad visa tai atsirado mano galvoje. Manyčiau, jog mano vaizduotė sukūrė juos su pagalba didelio katalogo, sudaryto iš filmo bei žaidimų, pasislapėpusių mano pasąmonėje.

Koks power-up’as“ Jūsų mėgstamiausias? Kodėl?

Duok raudoną kortelę vartininkui, užblokuok vartus, padėk 5-10 kamuolių prieš juos ir leisk karvėms eiti, kad šios sulaužytų užtvaras ir įgrūstų kamuolius į vartus… Nuostabu!!!

Kodėl pasirinkote šiek tiek neįprastą tokio žanro žaidimui pusiau 2D pusiau 3D grafinį stilių?

Dauguma 2D futbolo žaidimų turi vaizdą iš viršaus, kuris ne tik neabejotinai neįtraukiantis, bet ir neduoda tikroviško žaidimo vaizdo. Norėjome turėti šiek tiek perspektyvos ir todėl nusprendėme sujungti 2D paprastumą su 3D realizmu. Tai kaip žiūrėti žaidimą iš stadiono tribūnos!

Jūsų žaidimas prieš kurį laiką ieškojo balsų „Steam Greenlight“. Jam pavyko surinkti reikiamą kiekį. Ką asmeniškai Jums tai reiškia?

Kuriu žaidimus jau 12 metų ir tai pirmasis, kurį užregistravau tokioje vietoje kaip „Steam Greenlight“. Labai gerai iš karto gauti iš žaidėjų bendruomenės atsiliepimų, o kiekvienas pakeltas nykštys daro visą sunkų darbą kažko vertu.

FootLOL pasiekiamas tiek išmaniuosiuose telefonuose tiek ir kompiuteriuose. Kuriai platformai žaidimo kūrimas Jums buvo smagesnis? Kodėl?

Kai kūriau žaidimą, neturėjau jokių mobiliųjų prietaisų. Kai įsigijau savo pirmąjį planšetinį kompiuterį ir paleidau žaidimą, buvau tikrai nustebęs. Jis taip tobulai veikė tokiame ploname įrenginyje, o 3D efektai atrodo puikiai! Taigi, tai buvo malonus siurprizas kūrimo procese.

Ar planuojate ateity išleisti kokių nors DLC? Kokia Jūsų nuomonė apie DLC apskritai?

Aš manau, kad aš esu labiau susidomėjęs kurti kažką visiškai naujo ir duoti žaidėjams naujos patirties nei pastoviai atnaujinti senąją. Mano požiūriai į DLC skiriasi: kai kuriuose žaidimuose malonu gauti papildomų vietovių bei misijų, tačiau kiti turi per daug pastovių atnaujinimų, dėl kurių gana greitai pavargstama. Viskas turėtų būti saikingai!

Ar planuojate šį žaidimą paversti frančize? Jei, taip tai gal jau pradėjote dirbti ties nauja žaidimo dalimi?

Manau, pabandysiu savo laimę kituose žanruose. Pokytis taip pat gerai kaip ir poilsis!