Pasak tyrimų firmų, pernai pradėti pardavinėti iPhone telefonai nėra naudojami mobiliojo ryšio operatoriaus, kuris turi teise pardavinėti šiuos įrenginius. JAV, pasak pranešimų, tokių telefonų yra net 26 procentai, kas reiškia, kad net vienas milijonas vartotojų turi „atrištus“ iPhone’nus. Analitikai pradėjo matyti, kad tai Apple gali sakyti tik vieną – permąstyti telefono pardavimo modelį.

Kaip žinia, kur oficialiai pardavinėjami iPhone, Apple yra daugelyje šalių sudarę sutartis, pagal kurias tam tikri ryšio tiekėjai turi išskirtines teises savoje šalyje pardavinėti šiuos gaminius. Formaliai sakant, vartotojas įsigijęs telefoną turėtų naudotis operatoriaus paslaugomis, už ką ir yra mokamas mėnesinis mokestis. Tačiau vartotojams, liaudiškai sakant, nusispjaut, ir jie masiškai pradėjo „atrišinėti“ iPhone ir dėti ten tokia SIM, kuri jiems yra priimtina.

Viena iš JAV tyrimų bendrovių padarė išvadą, kad AT&T tinkle nėra naudojami net 1,4 mln. iPhone telefonu. Tiesa, apie 0,4 mln. jų yra tiesiog ryšio operatoriaus ekspozicijos dalis, tačiau likęs milijonas draugauja su kitu ryšio tiekėju, nors to būti neturėtų.

Kol kas Apple čia iškyla dilema – ji gauna dalį pelno už savo telefonus, tai yra procentinės dalies nuo abonento mokamo abonementinio mokesčio. Taigi, jei daugelis vartotojų turi „atrištus“ telefonus, tokiu atveju mokamas tik bazinis mokestis, kas reiškia mažesnį pelną Apple. Pati bendrovė galėtų blokuoti kitus tinklus, tačiau taip tik užrūstintus esamus ir būsimus pirkėjus, tai nėra naudinga.

Apple yra ankščiau sakiusi, kad „atrištų“ iPhone yra daug, tačiau nesakė kiek. Atrodo, kad šis mastas yra didelis.