Ne, nesijaudinkite, šį kartą nesiruošiu ant ko nors varyti. Ta prasme ruošiuosi, nepagalvokit, tačiau tai visai nesusiję su Games.lt. Tiesą sakant tai susiję su parduotuvių tinklu GAME (primena Games.lt, žinau, tačiau tai skirtingos galaktikos). O kuo gi man dabar užkliuvo tas parduotuvių tinklas… Na, šiaip geras klausimas, bet daug įdomesnis man asmeniškai yra „kuo jiems užkliuvau aš?“ arba „kuo jiems galbūt užkliuvo dar tuntas tokių, kaip aš?“ Bet pradėkime nuo pradžių…

Daugelis čia besilankančių tikriausiai žinote internetinę parduotuvę game.co.uk? Taip, tai yra ta vieta, iš kurios aš bent keletą metų perku žaidimus bei įvairią jų atributiką. Šiandien atsidaręs savo profilį aš priskaičiavau apie 40 žaidimų, kuriuos esu iš viso nusipirkęs iš game.co.uk internetinės parduotuvės. O nusipirkęs, tai turiu omenyje „užsakęs, užmokėjęs, gavęs, peržaidęs“. Tarp tų keturiasdešimties yra visokių žaidimų: visiškai naujų, panaudotų, pirktų su nuolaida, skirtų PSP, skirtų PS2, skirtų Xbox360, skirtų PS3 arba užsakinėtų iš anksto (pre-order). Be kita ko iš čia pat esu įsigijęs keletą geros kokybės marškinėlių, žaidimų veikėjų figūrėlių ir pan. Dar galiu pasigirti, kad kažkada (prieš porą metų) teko lankytis Stokholme, kur taip pat buvo viena iš GAME tinklo parduotuvių ir joje įsigijau didelę „Alone in the Dark“ kolekcinę žaidimo pakuotę, prie kurios man pardavėjas pridėjo ekskliuzyvų žiebtuvėlį. Taip. O dar kiek aš žaidimų iš šio tinklo pirkau per savo draugus… Žodžiu, dėl mano lojalumo šiai parduotuvei nekyla jokių abejonių, tiesa? Bet štai tokiomis akimirkomis tie, kuriais pasitiki labiausiai, paima ir pakiša tau koją…

Mano košmaras prasidėjo šių metų sausio pabaigoje, kuomet pastebėjau, kad kažkaip įtartinai ilgai neateina žaidimas „Bayonetta“, kurį, kaip jau man buvo įprasta, užsisakiau iš game.co.uk. Jų svetainėje buvo parašyta (kiekvienas vartotojas turi savo asmeninius duomenis, kuriuose nurodyta kada koks užsakymas buvo išsiųstas ir pan.), jog mano žaidimas buvo išsiųstas sausio 18 dieną. Na gerai. Praėjo trys savaitės, o užsakymo kaip nėra taip nėra… Nuėjau į tinklapį pasižiūrėti kada galima skųstis dėl vėluojančio pristatymo ar netgi dingusios siuntos. Hm, tinklapyje gana aiškiai buvo nurodyta, kad mano atveju (siuntimas į Lietuvą ar bet kurią kitą Europos šalį) reikia laukti 28 dienas nuo žaidimo išsiuntimo ir tik tuomet jiems rašyti. Tai reiškė, kad jeigu jie žaidimą man išsiuntė sausio 18, o aš jo negavau, rašyti laišką turėčiau vasario 15. O aš žmogus nekantrus, man labai magėjo greičiau pasismaginti su tokias kontraversijas sukėlusia ragana, todėl neiškentęs parašiau jiems praėjus 25 dienomis, laiške paminėdamas, jog tos trys dienos, greičiausiai, neturės jokios reikšmės. Na, taupydamas laiką ir vietą, savo laiško nerašysiu, bet atsakymą, kurį gavau, įmesiu. Grynai susipažinimui kaip maždaug veikia ši sistema ir kokie užsienyje yra reikalavimai bendraujant su klientais:

„Hi,

Thank you for your email.

I am sorry to hear that you have not yet received your order from us.

I can confirm that your order was despatched via International Royal Mail on 18/01/10. Normal delivery via this method is 4-6 working days although on rare occasions this can take slightly longer.

In the unlikely event that an order is lost during shipment, we will do our best to replace it as soon as possible (depending upon product availability). In order to confirm that an order shipped via post has indeed been lost in transit we must wait 28 days before replacing it, as most ‘missing’ items are located within the postal system within this period, as advised by the Royal Mail.

28 days in this instance is 15/02/10, therefore, if this has still not been received after this date, please e-mail me again and we will look to either refund or offer a replacement (subject to product availability) for this order for you.

I apologise for any inconvenience that this may have caused.

Regards,
Lucy J
The Team at GAME“

Štai. Aišku, aš padariau klaidą rašydamas anksčiau, tačiau manau, kad ją išpirkau su kaupu parašęs dar bent penkis laiškus praėjus jau net ne 28 dienoms, 35, o paskui dar ir po 40 dienų triukšmavau. Deja, šis GAME internetinės parduotuvės laiškas, kurį čia ką tik pacitavau buvo vienintelis laiškas, kurį jie man teikėsi atsiųsti. Absoliučiai nieko. Nei nurodymu, nei atsiprašymo, net kažko, kas paliudytų jų nekaltumą. Aš neteigiu, jog jie šiuo atveju yra vagys, tačiau visiškas manęs, kaip kliento ignoravimas, tuo labiau nėra gerai. Dar vienas nemalonus dalykas yra kaina. Anokia čia paslaptis – žaidimas man kainavo 170 litų (39.99 svarai + siuntimo mokestis 2.95 svarai) ir tai, aišku, bus labai gera dingstis pasireikšti mano nekentėjams („cha cha, E417 prarado 170 litų, taip jam ir reikia, durniui“ :)). Tačiau dar nemalonesnis yra tai, jog kol aš laukiau atsakymo iš GAME, tinklalapyje žaidimas atpigo iki 24 svarų, todėl net jei jie ir būtų tuo metu man išsiuntę šio žaidimo pakaitalą, aš jau būčiau tam tikra prasme praradęs dalį pinigų.

Taip, belaukdamas kokių nors rezultatų aš skambinau į savo paštą (tačiau jame žaidimo būti negalėjo, nes paštas randasi labai arti mano namų, paštininkė dažniausiai iš karto atneša), skambinau į muitinę (per paštą) – nieko. Taip, kaip bebūtų gaila, tai ne tas atvejis, kur galima būtų eilinį kartą apjuodinti mūsų muitinę :). O šiaip – kas ten žino. Labai gali būti, kad koks nors suskis šiuo metu sėdi savo kambaryje ir smaginasi žaisdamas originalią „Bayonetta“, už kurią sumokėjo kitas suskis. Kam šioje situacijoje blogai? Man, nes aš, kaip bebūtų gaila, esu tas kitas suskis. Kažkur kažkas kažkaip išdūrė. Būna. Bet pasirodo, jog ir ignoras būna… Ką padarysi.

Be game.co.uk dar mano žinioje yra galingasis eBay, bet juo naudojuosi tik tada, kai reikia filmų arba senesnių žaidimų, kuriuos galima pirkti tiesiai žmonėms iš rankų. O dabar, kadangi pažadėjau sau daugiau nieko iš GAME internetinės parduotuvės nepirkti (nebent jie atsiųstų man „Bayonetta“ arba grąžintų pinigus :)), užsiregistravau Shopto. Iš ten užsisakiau ir „Final Fantasy XIII“ kolekcinę pakuotę, kol kas dar negavau. Bet galbūt tik dėl to, kad šiandien šis žaidimas apskritai dar tik pasirodo visoje Europoje :). Na, žiūrėsim kaip ten bus. Girdėjau ir apie kelis kitus tinklapius bei liūdną žaidėjų patirtį su jais. Pasidalinkit. Įdomu.

Kas dėl pačios naujienos – nesiputokit. Aš ją rašiau tikrai ne kaip pagraudenimą dėl savo nesėkmės, praradimo, o kaip perspėjimą. Ne, rimtai, būkite atsargūs. Suprantu, kad tokio praradimo tikimybė yra itin maža, galbūt net 1% iš 100, tačiau kas žino, galbūt jūsų užsakymas ir bus kaip tik tas 1%?

Pagarbiai,
E417