Įdomu kaip Rusijoje laikosi X360? Labai norėtųsi atsakyti, kad taip pat, kaip ir pas mus, bet nepavyks. Tiesa užpernai, tokį pareiškimą būčiau galėjęs padaryt.



„Microsoft“ konferencijos metu, ant scenos lipo gausybė žymių žmonių atstovaujančių ne tik „Microsoft“, bet ir kitas kompanijas. „Remedy Games“, „Ubisoft“, „Disney Interactive“ ir kitų kompanijų atstovai dėkojo „Microsoft“ už galimybę būti parodoje ir Rusijos rinkoje apskritai. Kodėl taip yra supratau jau visai netrukus. Esmė tame, kad prieš du metus, ten kaip ir pas mus, tokios konsolės kaip X360 niekas nežinojo. Šiemet, X360 konsolės turi beveik 50 procentų lokalios rinkos. Visi mes žinom vieną priežastį, dėl kurios X360 konsolės parsiduoda geriau nei konkurentai, tačiau parodoje apie tai nebuvo kalbama. Tai normalu, piratavimo tematika nėra naudinga pačiai kompanijai, o ir šiaip šio reiškinio paminėjimas automatiškai nubrauktų visus darbus kuriuos Microsoft Rusija ir kiti Rusijos leidėjai atliko savo regione. Tai nebūtų nei grąžu, nei sąžininga.



Konferenciją pradėjo vyresnysis „Microsoft“ direktorius Stefan‘as Lampinen‘as, atsakingas už pramogų ir įrenginių padalinių darbą besivystančiose rinkose (EMEA — Vidurio Rytai, Afrika, Centrinės ir Rytų Europos dalys). Jis trumpai kalbėjo apie kompanijos rezultatus, paminėdamas, kad nepaisant krizės, Rusijos žaidimų rinka šiemet lėtai, bet augo. Stefan‘as taip pat paminėjo, kad vertinant konsolių pardavimus Rusija kaip EMEA regionas yra ketvirtoje vietoje. Kalbėdamas apie šių metų tikslus, jis pabrėžė, kad Microsoft šiemet sutelks visas jėgas darbui su prekių pasiula, o ne konkrečių žaidimų išsukimui. Tai neturėtų labai stebinti, nes exclusive žaidimų krepšelis pas MS vis siaurėja, tad vien su jais visus metus nepadirbsi.



Vėliau pakylą užėmė MS Rusija atstovas Aleksejus Badajevas. Didžiąją laiko dalį jis gyrėsi konsolės pasiekimais. Kaip ir rašiau anksčiau, jis paminėjo, kad prieš porą metų ten niekas nežinojo X360, kad pernai metais Microsoft turėjo veik 40% procentų konsolių rinkos, o šiemet šis skaičius ko gero sieks 49%. Turint galvoje, kad antrąjį šių metų pusmetį aktyviai atakavo Sony (išskirtiniai žaidimai, kainos mažinimas, slim versija), galima konstatuoti, kad MS ten laikosi tikrai neprastai.



Kaip pagrindinius tokio augimo kriterijus, Aleksejus suminėjo kelis gan svarbius faktus. Visų pirma jis švelniai pasišaipė iš Sony, kuri iki šiol nedalyvavo Igromir‘e 2009, tuo leisdamas suprasti kad MS Rusijoje mėgina žaisti agresyviai. Vėliau pasakojo apie nuolatinį bendradarbiavimą su Rusijos leidėjais leidžiančiais užsienio kompanijų žaidimus. Pagrindinė bendravimo tema, lokalizuotų (išverstų arba titruotų) versijų leidimas Rusijos rinkai ir kainodara. Turiu pastebėti, kad lokalizuotų rusiškų versijų kainos parduotuvėse nėra tokios žemos kaip PC žaidimų, tačiau pirkdami naujus originalius X360 žaidimus, rusai tikrai sutaupo vieną kitą dešimtį litų. Artimas bendradarbiavimas leidžia kompanijoms savu laiku pareguliuoti ir pačią kainodarą, tai taip pat pastebima. Mėnesio ar kelių mėnesių senumo žaidimai parduotuvėse parsiduoda dar dešimčia kita litų pigiau. Aleksejus pasakojo, kad Microsoft pirmi pradėjo rodyti pavyzdį lokalizuodami išskirtinius žaidimus ir taip įkvėpdami tai daryti savo partnerius.



Jo žodžius patvirtino ir vėliau scenoje pasirodęs Chris‘as East‘as iš Microsoft. Jis teatėjo pasakyti, kad atvyko ne tik parodos pažiūrėt, bet ir susitikti su nepriklausomais Rusijos leidėjais ir kūrėjais. Pagrindinis jo vizito tikslas, siketi, kad kuo daugiau trečiųjų šalių žaidimų būtų lokalizuojami, neva tai garantuoja sėkmę. Šiaip aš juo tikiu, tačiau parodoje paminėti pavyzdžiai buvo tokie kaip Fallout 3, GTA IV ar Fable. Taip lokalizuotos šių žaidimų versijos parsidavė išties puikiai, tačiau man kažkodėl atrodo, kad šiuo konkrečiu atveju sėkmę labiau lėmė pats žaidimas, o ne lokalizacija. Kita vertus, šioje sferoje Rusai žengia pirmuosius žingsnius, tad natūralu, kad visų pirma lokalizuojami sėkmei suprogramuoti projektai.



Chris‘as taip pat užsiminė, kad Microsoft nori daugiau žaidimų sukurtų Rusijoje. Minėjo ir gyrė IL2 konsolinę versiją, taip pat parodė „Metro 2033“ reklaminį filmuką, kurį jis pats pirmą syk išvydo dieną prieš parodą, 65 metrų gylio požeminiame bunkeryje. Aha… Rusai mėgsta daryti pristatymus tokiose vietose, manau kai kas iš jūsų dar pamenat, kaip apie STALKER rašantys žurnalistai buvo tampomi po Černobilį. Beje „Metro 2033“ užsienio šalims išleis THQ.

Vėliau scenoje pasirodė UbiSoft atstovai pristatę savo projektus. Apie pastaruosius parašysiu atskirai. Konferenciją užbaigė žaidimo Split/Second pristatymas ir klausimų atsakymų penkiaminutė. Labai įdomių klausimų neišgirdau, kalba vis sukosi apie Xbox Live ir filmų nuomą kurių Rusijoje kol kas irgi nėra. Atsakymai į klausimus buvo labai aptakūs ir diplomatiški, MS akivaizdžiai nenorėjo komentuoti situacijos, tačiau pažadą, kad Xbox Live startuos Rusijoje žurnalistai vis tik išpešė. Jei teisingai supratau Aleksejaus užuominas tai įvyks greičiau nei dauguma tikisi.

Vis tik ne visi „Microsoft“ samdyti darbuotojai supranta kas juos samdo ir kaip reikia elgtis 🙂


Sprendžiant iš to, kad konferencijos metu visiškai nebuvo minimi žaidimų pardavimo skaičiai, galima daryti išvadą, kad jie nėra labai dideli. Akivaizdu, kad nepaisant visų mestų priemonių, piratavimo klausimas opus ir ten, nors štai viešoje erdvėje nei MS, nei rusiškos spaudos atstovai jo nepalietė. Kaip ten bebūtų, visą konferenciją stebėjau su šiokiu tokiu pavydu. Vien dėl to, kad ten yra judesys, o kova su piratavimu neapsiriboja vien lojimu ir gąsdinimais. Žmonės dirba ir stengiasi žaidėjams pasiūlyti kažką daugiau, nei vien tik iš užsienio atvežtą dėžutę už kosminę kainą, tokiu būdu formuojasi žaidimų industrija, kultūra ir susidaro galimybės rengti, kad ir tokias parodas kaip Igromir. Kiek žinau, panaši situacija yra ir Lenkijoje, net spėju, kad kartas nuo karto pasirodantys gandai apie Raganių konsolėms, yra aktyvaus MS buvimo Lenkijoje rezultatas. Aišku Lietuva, šalia visų savo problemų, dar turi ir kitą trūkumą t.y. mūsų rinka pernelyg maža, kad būtų įdomi. Jei tikėsime mūsų šalyje su žaidimais dirbančiais žmonėmis, kažko panašaus į tai, kas šiuo metu vyksta Rusijoje ar Lenkijoje, mes geriausiu atveju sulauksim tik 2014 — 2015 metais. Ką gi… Tai ne pačios prasčiausios prognozės, ketvertas metų ne begalybė :).