Į „Aliens vs Predator“ prezentaciją ėjau nieko per daug nesitikėdamas. Kartais pagalvoju, kad ir aš esu vienas tų bambeklių, kuriems nepatinka, kai ant gerų, senų žaidimų bazės kuriami nauji ir niekam tikę perdirbiniai. Pastaruoju metu ypač madinga gaivinti senas serijas, bet kiek tenka pabandyti tokių žaidimų, nepriklausomai nuo to ar jie geri, ar nelabai, dažniausiai būna akivaizdu, kad su originaliomis dalimis jie turi tik tiek panašumų, kiek jų telpa pavadinime.



Po prezentacijos pamaniau, kad „Aliens vs Predator“ turi šansų išvengti mano bambesių. Nes tiek kiek teko jo matyti… Na jis tikrai primena senąją žaidimo versiją, o ir kūrėjai tie patys. Hmm… Gal staiga imsime ir tapsime dėmesio vertos reinkarnacijos liudininkais?

Ko gero bambekliais yra tapę dauguma žaidimų apžvalgininkų, nes savo prezentaciją „Rebellion“ pradėjo būtent nuo tų aspektų kurie ir kelia daugiausiai abejonių. Trumpoje įvadinėje kalboje buvo paminėti trumpi, bet labai daug ką pasakantys faktai. „Rebellion“ dirbo su garsiuoju „Aliens VS Predator“ žaidimu 1999-aisiais, tad ir šiandien jie tiki, kad žino ką daro, ir ko iš jų tikisi žaidėjai. Kelis sykius buvo pabrėžta, kad žaidimas kuriamas atsižvelgiant į poreikius kuriuos turi prieš dešimtmetį žaidimą pamėgę Hardcore fanai, tačiau tuo pat metu galvojant ir apie naujus žaidėjus. Kad ir tie, ir tie liktų patenkinti, „Rebellion“ nutarė integruoti kiek daugiau sudėtingumo lygių, nei jų paprastai būna panašiuose žaidimuose.

Naujasis „Aliens VS Predator“, kaip ir šio žaidimo pirmtakas turės tris kampanijas, kurių metu valdysime žmogų, svetimą arba grobuonį. Visų trijų personažų mechanika bus simetriška ir unikali žaidžiant tiek vienam, tiek daugeliui žaidėjų skirtuose režimuose. Kūrėjai teigia, kad simetriškumas buvo viena svarbiausių dalių lėmusių pirmosios dalies šlovę ir bent jau aš visiškai su tuo sutinku.

Žaidimo tinkle gerbėjams, kūrėjai žada gausybę žemėlapių kuriuose galės kautis visos tris rasės, taip pat žada išskirtinius, tam tikromis užduotimis paremtus režimus. Pavyzdžiui „Alien Infestation“ turėtų kažkuo priminti šiai dienai populiarius išlikimo žaidimus.



Prieš parodant patį žaidimą, trumpai buvo pristatytos visos tris rasės. Žmonės, kaip jau įprasta bus gerai ginkluoti, gerai informuoti ir trapūs. Pamenu žaidžiant originalią žaidimo versiją, žmonių kampanija buvo ganėtinai kraupi, panašu, kad įtampa išliks, o dėl siaubo pojūčių kol kas dar anksti komentuoti.

Jei žaisdami pasirinksime Svetimus, būsim pasmerkti labai greitam veiksmui. Svetimi yra praktiškai bejėgiai tolimoje kovoje, tad valdant juos reik judėti labai greitai. Didžiulis privalumas šiai rasei, tai gebėjimas judėti sienomis, rengti pasalas, šokinėti priešams ant galvų ir t.t.

Grobuonys tam tikra prasme užpildo nišą tarp šių rasių. Jie ganėtinai sumanūs ir vikrūs, pavojingi tolimoje kovoje, tačiau geriausi jų triukai atsiskleidžia tik artimo kontakto metu. Būtent grobuonies kovinės savybės ir buvo pademonstruotos „gyvos“ žaidimo demonstracijos metu.



Grobuonis — visomis prasmėmis labai gerai ginkluotas veikėjas. Artimai kovai naudoja šaltus ginklus ir platų kovinių judesių arsenalą (gali kumščiuotis, blokuoti smūgius, pastverti priešą ir t.t.), tolimoje naudojasi ne mažiau pavojingais šaunamaisiais ginklais. Grobuonis gali judėti beveik visais paviršiais turi gausybę regėjimo režimų. Vienas iš jų pavadintas „Focus“ režimu leidžia personažui susitelkti į konkrečias užduotis. Tarkim judėdamas medžių viršūnėmis, žaidėjas galės susifokusuoti į pasirinktą tašką ir atlikti galingą šuolį. Tai buvo pademonstruota ir ekrane. Tiesa pasirodžius pirmiems priešams, grobuonis virto nematomas ir tai visiškai nesuvaržė jo judesių.
Pirma grobuonies auka ir pirmi susižavėjimo kupini šūksniai salėj. Grobuonis nepastebėtas prisėlino prie vienišo kario ir be ceremonijų perplėšė jam gerklę. Akimirką dar pagalvojau, nejau visi mes taip mėgstam žiaurybes, tačiau išlikti santūrus negalėjau. Žaidimas valdomas iš pirmo asmens, o techniškai šis nužudymas buvo išpildytas įspūdingai, net nepaisant kiek per gausaus kraujo kiekio. Tai išties kažkiek priminė senus laikus, kai kūrėjai nebijojo rodyti kraujo žaidimuose ten kur jo reikia ir susiturėdavo ten kur nereikia. Netrukus herojus įsismagina. Ekrane buvo plėšomos galvos, lupami stuburai. Vaizdelis tuo pat metu ir atgrasus ir smagus pažiūrėti. Kalbant apie žaidimo grafiką, gyvai vaizdas kur kas tikroviškesnis ir smagesnis nei screenshot‘uose. Personažų judesiai gan sklandūs, dėl papildomų efektų modeliai praranda tą „pagamintas iš plastiko“ efektą. Pirmos grobuonies aukos buvo tik apšilimas. Netrukus žaidėjas susiduria su būriu pėstininku, šie, jau žinodami apie tykančią grėsmę mėgina koordinuoti savo veiksmus. Toliau eiga šiek tiek primena „Batman: Arkham Asylum“, tiesiog grobuonis moka kiek daugiau triukų nei žmogus šikšnosparnis.



Prieš puldamas, žaidėjas vėl įjungia „focus“ režimą, jo pagalba susižymi ekrane matomus priešininkus kaip grėsmes. Tada milžiniškais šuoliais mėgina apeiti grupę iš pasalų, o pradėjęs puolimą naudoja įvairiausias diversijas taip mėgindamas išsklaidyti pėstininkus į mažas grupes. Žaidėjas atakuoja visais įmanomais būdais, tačiau pastebim, kad vis dažniau stengiasi atakuoti iš arti, kad atlikti trofėjinį nužudymą. Poroje vietų žaidėjas suklydo, tad akimirksniu prarado krūvą gyvybių, tai privertė jį atsitraukti ir panaudoti ant peties esančią patranką, kuri tiesiogine ta žodžio prasme išdraskė visus kas buvo ekrane į skutus. Truputi nustembam, tačiau mums paaiškina, kad ši patranka suryja labai daug energijos, tad jei ne trofėjiniai nužudymai, vargu ar pavyktų ją panaudoti.

Vėliau dar trumpai parodė kaip grobuonis kaunasi su svetimais. Čia ir vėl užvirė katės ir pelės žaidimas, tik šią akimirką pasirodė, kad situaciją valdo ne grobuonis, o dideliu būriu ir labai greitai puolantys svetimi. Personažas užėmė gynybines pozicijas ir stengėsi išvengti artimo kontakto.



Deja, prezentacija buvo gerokai trumpesnė nei norėjosi, bet pirmas įspūdis solidus. Kažkodėl iš salės išėjau tikėdamas, kad jiems pavyks. Žaidimas turėtų pasirodyti jau vasario mėnesį, tad laukti liko ne taip ir daug.