„Need for Speed: Undercover“ buvo pirmasis žaidimas parodoje kurį mėginau sužaisti. Iš karto po oficialaus EA pranešimo, viešoje zonoje. Šiek tiek pamynkęs X360 pultelį pastebėjau, kad mašinos elgesys labiau primena Underground žaidimus nei Pro Street. Šiek tiek susierzinau, nes būtent kiek suveržtas Pro Street valdymas man paliko gerą įspūdį. NFS: Underground įvertinau kaip serijos žingsnį atgal, tad į susitikimą su žaidimo prodiuseriu nuėjau tik tam, kad jis mane įtikintų, kad klystu. Dalinai jam tai pavyko.



Need for Speed: Undercover mums pristatė vykdantysis žaidimo prodiuseris Bill Harisson. Tai vienintelis žaidimas kuriam EA taikė agresyvias saugumo priemones. Eidamas į susitikimą su prodiuseriu turėjau įsiregistruoti atskirame sąraše, viduj griežtai draudžiama filmuoti ar fotografuoti. Šiek tiek nustebom kam visa tai, nes žaidimo išleidimas jau ant nosies. O kažkokių tikrai iš proto varančių naujienų, bent jau plika akimi jame nepastebėsi.
Žaidimo pristatymas prasidėjo nuo trumpų komentarų apie žaidimo siužetą, kurie akivaizdu, kad nesudomino kelių patalpoje esančių žurnalistų. Keista buvo tai, kad būtent šio susitikimo metu aš pamačiau tikrus NFS serijos fanus, kiaurai žinančius visą žaidimo istoriją, bei elementus kurie juose taikomi. Pavyzdžiui kalbant apie vaizdą iš automobilio salono, jei labai mikliai išvardino NFS dalis (bei jų išleidimo metus) kur jis buvo integruotas. Tiesą sakant didžiąja dalimi būtent jie įtakojo tai, kad diskusijų metu šiek tiek pakeičiau nuomonę apie NFS: Undercover, kurį EA kuria serijos fanams.



Taigi istorija. Žaidėjas pasiners į gatvių lentynininko rolę kurį užverbuoja policija. Žaidėjo užduotis infiltruotis į kriminaline veikla besiverčiančias lenktynininkų grupuotes ir padėti sulaikyti įtariamuosius. Kadangi iš esmės valdysime infiltruotą veikėją, natūralu, kad patys sulauksime policijos dėmesio ir didžiąją žaidimo dalį suksimės tarp dviejų girnų. Iš esmės, nemanau, kad kam nors tai rūpi, tačiau vis tiek pasakoju, nes siužetas turės šiokios tokios įtakos žaidimo mechanikai. T.y. išnyks kai kurie seni ir atsiras kažkokie nauji žaidimo elementai, kurie padės išlaikyti logiškumą.

Esminė žaidimo naujovė, tai naujas vairavimo varikliukas. Kaip ir minėjau, bent jau man naujasis NFS valdymo modelis pasirodė kaip palaida bala, tačiau pasirodo šioje serijoje kiekvienas automobilis elgsis kitaip. Na bent jau tai žada EA. Naujasis vairavimo varikliukas pavadintas HD Engine (Heroic Driving) sukurtas tam, kad maksimaliai išnaudoti action driving stilių. Prašau atkreipti dėmesį į tai, kad EA jokiu būdu nesutinka, kad jų žaidimas būtų apibūdinamas kaip arcade driving ar juo labiau Driving Simulator. Bilas, kelis sykius pabrėžė, kad jie kuria Action Driving žaidimą, nes būtent to labiausiai trokšta milžiniškas serijos fanų būrys. Aišku komentaruose pulsite ginčytis ir įrodinėti, kad nėra geresnės dalies nei NFS: Porsche Unleashed, ir kad esate tikrieji serijos fanai. Tačiau jei pirmasis jūsų teiginys ir yra arti tiesios, antrasis yra visiškai klaidingas. Jei žmogus yra tik senesnių serijos žaidimų fanas tai yra akivaizdus ženklas, kad laikas ieškotis naujos, labiau poreikius atitinkančios serijos. Tuo tarpu nauja NFS karta trokšta kažko, kas apjungtų savyje NFS: Underground ir NFS: Most Wanted.



Taigi. Kiekvienas automobilis bus sudarytas iš daugiau nei 400 nepriklausomų dalių įtakojančių automobilio elgesį ekstremaliomis sąlygomis. Heroic Engine misija, paversti vairavimą įtemptu veiksmu, kad važiuodami galėtume atlikti filmuose matomus triukus. Sakydamas triukai, aš turiu omenyje pačius paprasčiausius staigius posūkius naudojant rankinį stabdį, saulių raižymą ir panašiai. Jokių fantastinių pasiskraidymų žaidime būti neturėtų. Visi žaidimo automobiliai sukurti, pagal jų gamintojų pateiktas specifikacijas, bei testavimo rodmenis kurie buvo surinkti iš tiuningo kompanijų. Tokiais būdais EA siekia, kad kiekvienas žaidime esantis automobilis būtų autentiškas. Kiek teko stebėti Bilo išsidirbinėjimus su Audi, galima būtu teigti, kad kažkas pasikeitė. Tačiau tiktai remiantis vizualiais pastebėjimais apie automobilio elgesį, jo pasvyrimus kai jis veikiamas išcentrinės jėgos ar inercijos. Koks jausmas jį valdyti? Kaip ir minėjau. Aš nepajutau nieko gero, o štai Rezidentas teigia, kad jis tikrai pajuto pokyčius paties automobilio elgesyje. Tiesa abu sutarėm, kad bent jau žaidžiant X360 versiją automobiliui lyg ir trūksta svorio. Antra vertus tai gali būti pultelio, arba pultelio ir žaidimo sąveikos problema, kuri bus ištaisyta.



Tiesa tik išmėginęs žaidimą viešoje erdvėje pastebėjau ir kai ką tikrai smagaus. Panašu, kad EA galutinai pralaužė ledus dėl licencijuotų automobilių maitojimo, ir žaisdami Undercover galėsim visiškai sumalti bet kurią vairuojamą transporto priemonę. Dužimo modelis, bent jau iš pirmo žvilgsnio, įspūdingas. Šalia buvęs žurnalistas automatiškai paklausė, ar žala turės įtakos vairavimo sąlygoms. Nors atsakymą manau žinom visi. Ne. Tiesa Bilas iškart paaiškino kodėl. EA nenorėjo kurti veiksmo žaidimo, kuriame vairuotojas gali įvairiausiai turbinti savo ratus vien tam, kad paskui išvažiavęs į gatvę drebėtų dėl kiekvieno įbrėžimo. Paklausiau ar mašina bus visiškai nemirtinga. Šioje vietoje atsakymas vėl buvo „Ne“ ir tai nudžiugino. Automobiliui padaryta žala neįtakos vairavimo kokybės, tačiau žalos kiekis bus baigtinis. Tad ypač neatsargus elgesys gali baigtis visišku transporto priemonės sustojimu. Bilas taip pat minėjo, kad automobiliui padaryta žala turės kitus faktorius, kurie baus piktnaudžiaujantį žaidėją. Visų pirma tai finansinės išlaidos remontui, antra, apdaužytas automobilis visuomet krenta į akis, tad išvengti policijos dėmesio bus tikrai sunku.



Beje kalbant apie santykius su policija žaidėjų laukia dar vienas siurprizas. Sulaikymo atveju policininkai konfiskuos vairuotojo ratus. Nieko tokio jei tai šiaip mašiniukas, bet jei tai bus bolidas kuriame buvo įmontuoti Unikalūs Upgrade Kit‘ai, teks graužtis nagus. Esmė tame, kad žaidime bus integruotas pilnas vidinis ir išorinis automobilių tiuningas atitinkantis pastarojo meto NFS tradicijas. Progresuodami žaidime, gausime teisę įsigyti vis geresnius upgrade kit‘us, dalis jų tiks visoms transporto priemonėms. Tuo tarpų Unikalios dalys galės būti tik viename automobilyje ir gauti jas bus sąlyginai sunku, o prarasti gaila.
Antrasis žaidimo elementas kurį mums demonstravo Bilas tai DI elgesys kelyje ir lenktynių taktika. Panašu, kad visi kompiuterio valdomi automobiliai savo sudėtimi bus identiški tiems kuriuos vairuos žaidėjas. DI naudosis tuo pačiu HD varikliuku, tad bent jau kol kas prognozuočiau, kad bendras žaidimo sudėtingumo ir azarto lygis kils. Tai tik mano spėjimas kurį pateikiu pasitelkdamas paprasčiausią logiką. Kaip ten bus iš tiesų, manau pamatysim bandydami oficialią demo versiją, kai tik ji pasirodys. Bilas pasakojo, kad šiuo metu jie stengiasi išmokyti DI taktinių gudrybių ir nuosavos transporto priemonės analizės. Tai yra DI turėtų įvertinti savo pranašumus žaidėjo atžvilgiu ir jais naudotis. Galime tikėtis, kad startavęs su lėtai akseleruojančiu, bet greitu ir sunkiu Muscle Car, DI agresyviai stengsis mus pasivyti ir paskui išnaudoti savo masę taranavimui. Įdomumo dėlei Bilas trumpai palenktyniavo autostradoj. Tetraukia mane devynios, bet iš pažiūros DI patobulinimai veikia. Lyderiaudamas dirbtinis intelektas tik tą ir darė, kad blokavo mums kelią kas kartą kai bandėm jį lenkti. Tai buvo kažkas netikėto. Vėliau Bilas vis tik jį apdėjo ir tyčia pagąsdinęs priešpriešiais važiuojančius automobilius, sukėlė tikrą autobano katastrofą. DI valdomas oponentas joje ir užstrigo. Pasak Bilo aplinkos (ne tik kitų eismo dalyvių) naudojimas, bus greičiausias kelias į pergalę. Aišku jau po to kai žaidėjas šiek tiek apsipras su žaidimu ir jame esančių Tri-City miestu. Na skamba tikrai viliojančiai.

[img=“https://www.games.lt/w/gshot/22537.jpg?t=1219907824
„][/img]

Tuo Bilas prezentaciją ir baigė. Dar kažkas paklausė, ar žaidime bus orų kaita. Jos nebus grynai dėl siužetinių sprendimų. Nepaisant to, kad žaidėjui bus suteikta didesnė ar mažesnė laisvė klajoti po miestą, jis bet kuriuo metu gali tęsti savo siužetinius nuotykius. Kad išvengti nelogiškumų kai pavyzdžiui nufilmuotas pokalbis su būsimuoju oponentu vyksta diena o lenktynės naktį, buvo atsisakyta laiko ir orų kaitos. Visi žaidimo intarpai nufilmuoti vadinamuoju, idealiuoju laiku. Apie vidurdienį, ryškiai šviečiant saulei. Greičiausiai nemenka dalis žaidimo veiksmo, vystysis panašiu metu. Na gerai, kad ne naktį :).
Kadangi demonstracijos metu mačiau žvyru lekiantį automobilį, paklausiau, ar bent šioje vietoje bus kažkokie skirtumai vairavimo pojūčiuose. Atsakymas vėlgi nustebino. Tardamas „Taip“, Bilas užtikrintai linktelėjo galva. Kiekviena kelio danga žaidime vis kitaip veiks visas, pradžioje minėtas, nepriklausomas automobilio dalis, tad važiavimas kitokia danga nei asfaltas tikrai įtakos vairavimo pojūčius. Ir tai turėtume pajusti kas kartą pakeitę savo automobilį. Dar paklausiau kiek gi tų skirtingų kelio dangų galima tikėtis. „Tikrai sunku pasakyti, nežinau, tikrai daugiau nei tuzinas“. Po to mus jau varu varė. Apie tinklo režimus kūrėjai kol kas nekalba, o kadangi mūsų klausimai krypo būtent šia linkme, buvo akivaizdu, kad Bilas norėjo mumis atsikratyti greičiau, nei mes priversime jį kažką išpliurpti.



Šiaip tai išėjau iš prezentacijos kupinas dvejopų jausmų. Tikrai nepasakyčiau, kad jie daro geriausią serijos žaidimą (kaip pavyzdžiui pernai galvojau apie Pro-Street), kita vertus kai kurie žaidimo patobulinimai padarė įspūdį. Na jei konkrečiau tai taktinis/lenktyninis DI modelis. Tie žurnalistai apie kuriuos rašiau pradžioje ir vadinau NFS fanais, atrodė labai patenkinti. Na tai irgi šį tą reiškia, greičiausiai žaidimas pats savaime bus tikrai neblogas. Na išeis, pažaisim. Pasakyti, kad laukiu nesulaukiu naujausios NFS dalies, tikrai nepasakyčiau.