Labai vyliausi, kad parodoje pavyks išmėginti šį žaidimą, mat po paskutinių serijos dalių mane apėmė keistos abejonės dėl kūrėjų gebėjimo išlaikyti seriją viršūnėje ir nenusipopsinti. Šio žaidimo pristatymą stebėjom pagrindinio Activision pranešimo spaudai metu.

Žaidimo pristatymą savo pasirodymu užbaigė kažkoks vietinio ar pasaulinio garso rokeris. Per triukšmą nenugirdau, gal kas pažystat?


Sprendžiant iš to, kad būtent jis užbaigė neįsivaizduojamą minią žmonių sutraukusį pasirodymą, galima manyti, kad Activision skirią jam labai daug dėmesio. Na tai nėra keista. Jei palygintume tai ką parodoje išdarinėjo EA ir Activision, darosi akivaizdu, kad tiek viena, tiek kita kompanija dabar verčiasi per galvą, kad nurungtų viena kitą konkrečiose sferose. Guitar Hero: World Tour kuriamas kaip žudikas dar tik galvą keliančiai Rockband serijai. Panašu, kad potencialo žaidimas turi daug, o kaip jam seksis parodys laikas.

Grafikos pasikeitimai iš tiesų ne į gerąją pusę. Žaidimo stilistika tapo panašesnė į konkurentų. Ir kam to reikėjo?


Aš tikrai nesileisiu į smulkmenas apie tai kokie buvo atlikti grafikos pakeitimai, ar kokios dainos sudaro žaidimo garso takelį. Visą tai jau arba žinote, arba apie tai sužinosite artimiausiu laiku. Esminiai du momentai į kuriuos aš norėčiau atkreipti dėmesį yra muzikos instrumentai ir nuosavų dainų kūrimo įrankis. Trumpai apie abu šiuos elementus.

Instrumentai
Tuščią tarpą specialiai grojimui sukurtoje erdvėje nutykojau iš kart po to kai baigėsi Activision spaudos konferencija ir žmonės kažkaip natūraliai ėmė skirstytis vietoj to, kad stotų į eilę prie žaidimų. Tiesa praėjus kelioms akimirkoms visi taip pat staiga ir atsikvošėjo. Tad tiek prie Guitar Hero, tiek prie Call of Duty stendų nusidriekė protu nesuvokiamos eilės. Ir tai dieną, kai parodą lankė tik žurnalistai!

Save gitaristo rolėje išbandė ir Andrius Jovaiša, Computer Bild Žaidimai Lietuva redaktorius. Jis kartu su užsienėkais visai smagiai atliko Michael’o Jackson’o Beat It.


Žaidimą išmėginau tiek grodamas gitara, tiek būgnais. Na Guitar Hero gitara man jau pažystamas reikalas, tad be vargo surinkau 99 procentus pataikytų natų, ir atidžiai išnagrinėjau patį instrumentą. Akivaizdu, kad ji buvo perkurta naujai ir šio žaidimo senesnės kartos gitaromis nepažaisi. Tiksliau žaisti galėsim, bet malonumo bus ganėtinai mažiau, nes negalėsim išmėginti kai kurių pačio žaidimo naujovių. Gitaros atžvilgiu tai vadinamoji „Touch Slide“ erdvė. Iš esmės tai į 5 mygtukus padalinta judesiui jautri erdvė grifo apačioje. Esmė tame, kad žaidime atsirado tarpusavyje sukabintos natos, kurios sugrojamos čiuožinėjant pirštais per stygas. „Touch Slide“ skirti būtent šio čiuožinėjimo imitacijai žaidime arba įspūdingiems finalo akordams, kai tiesiog brūžindami šią erdvę sukelsime daug triukšmo. Atitinkamai žaidėjas vidury dainos persimetęs į grifo apačią bus apdovanotas, tiek taškais, tiek smagesniu dainos skambesiu. Realiai šis mažas pakeitimas perkelia patį žaidimą į naują erdvę kurioje meistriškumas bus matuojamas kitaip nei lyg šiol. Iki šiol žaidėjo meistriškumą galėjom vertinti tik žiūrėdami kiek taškų ir kokiam sudėtingumo lygyje jis pririnko, bet tai iš esmės ir žalojo patį žaidimą, nes jaunuolis sugrojantis Through Fire and Flames, Expert sudėtingumo lygiu atrodė lyg drignių priėdęs katatonikas :). Na juokai juokais, bet iš esmės kai vienintelis standartas kurį gali pasverti yra taškai už surinktas natas, kitokio rezultato tikėtis ir negali. Šis mažas instrumento ir žaidimo patobulinimas vis tik atveria daugiau galimybių ir artistiškumo apraiškoms. Visai tikėtina, kad tam pačiam Youtube pasirodys filmukų kur žmogus groja ant Hard ar mažesnio sudėtingumo lygio ir galbūt visai paprastą dainušką, bet sugroja ją gražiai, paimprovizuodamas kada galima, ir suteikdamas malonumo žiūrovui.
Pati gitara atrodo pagaminta labai kokybiškai. Stygų mygtukas minkštesnis ir tylesnis nei ligi šiol, groti labai smagu.

O štai ir pačios gitaros. Sakiau jei nepritaupysiu žaidimui, nusipirksiu bent jau stovus gitaroms, kurias jau turiu :).


Vėliau sėdau pabugnyti ir nepaisant to, kad namuose turiu Rockband su visais būgnais, teko gerokai pasistengti, kad sugroti kažkokį paprastą gabaliuką ant Guitar Hero. Esmė tame, kad Activision naudoja visiškai kitokį bugnų išdėstymą, šiek tiek artimesnį realiam. Iš viso turime 5 plokštumas ir pedalą. Dvi plokštumos imituoja lėkštes, tris pačius būgnus, tad realiai grojama trimis lygiais. Esmė tame, kad toks grojimo būdas greičiausiai bus išties gerokai patogesnis, nes apsipratęs galėsi groti vos ne iš klausos, tačiau tik persėdus nuo 4 Rockband būgnų visas procesas atrodo labai sudėtingas. Lėkščių privalumas tas, kad Rockband atveju lėkštes atstoja standartiniai būgnai, tad keičiantis dainos ritmikai, kartais pasikeičia ir vienos iš būgnų plokštumų skambesys. Žaidžiant Guitar Hero to būti neturėtų, tai nulems ir patogesnę, labiau logišką rankų padėtį.
Kas liečia instrumentų kokybę sunku būtų kažką drąsiai pasakyti. Pastebėjau, kad demonstarcijai skirti būgnai neturėjo atramos pedalo pastatymui, todėl jis man nuolat slidinėjo. Tačiau esminis nepatogumas buvo tas, kad mes įsmukom į kambariuką įmituojantį kokių tai medžioklei neabejingų senelių svetainę. Heh.. Tiesa.. Kiekviena zona kur buvo galima mėginti Guitar Hero buvo sukurta lyg koks kambarys, taip iliustruojant faktą, kad žaisti šį žaidimą galima bet kur. Buvo ir miegamasis, ir garažas ir mano minėtas kambarys, prikabinėtas medžioklės trofėjų, senovinių liustrų ir su itin žemu odiniu krėslu būgnininkui.

Ir vis dėl to… Manau miegamajame galima rasti ir geresnių užsiėmimų


Kai aš pabandžiau ten įsitaisyti visi mano metras aštuonesdiašimt kažkiek centimetrų ūgio ėmė prieštarauti šiam sumanymui. Būtent todėl negaliu drąsiai kažko sakyti apie pačius instrumentus, nes groti buvo siaubingai nepatogu. Vis dėl to iš pažiūros būgnai smagesni nei tie kuriuos gauname su Rockband. Bent jau man jie pasirodė minkštesni o svarbiausiai gerokai tylesni, tad mano beldimas per juos visiškai netrikdė šalia stovinčio bosisto. Lėkštės pagamintos iš storos, standžios gumos. Atrodo juokingai ir šiaip man nuo jų vis nuslysdavo pagaliukai ko pasekoje beveik visada pamesdavau lyg ir pagautą ritmą. Bet tai greičiausiai įpročio reikalas.

Būgnai…


Muzikos kūrimo įrankis
O štai šis dalykas labai nustebino. Kai buvo pranešta, kad kartu su Guitar Hero gausim ir įrankius nuosavos muzikos įrašymui tikėjausi kažko super banalaus iš serijos susimėtyk iš anksto paruoštus akordus ir valio. Labai nustebau kai pamačiau koks kartu su žaidimu gaunamos programinės įrangos aukštis, plotis ir gylis. Žodžiu apimtys iš koto verčia, nes iš esmės kūrėjai atiduoda žaidėjams studiją, kurioje gali įrašinėti ką nori, o įrašęs visą tai permiksuoti ar pakoreguoti taip kaip nori. Ilgai ir nuobodžiai pranešėjas bandė visus įtikinti, kad muzikos kūrimas bus itin paprastas dalykas ir visi žaidėjai galės sukurti savo dainas. Gal jam ir atrodo, kad lengva, bet aš supratau, kad pats to daryti nebandysiu. Tačiau šioje vietoje tiek man, tiek ir jums turėtų rūpėti kiti dalykai. Akivaizdu, kad kuo sudėtingesni įrankiai, tuo daugiau galimybių jie atveria. Kuo daugiau galimybių turės, klausą ir bent jau minimalų muzikinį išsilavinimą turintys žaidėjai, tuo kokybiškesnę muziką jie galės sukurti. Sukurti ir padėti on-line. Štai čia ateina mūsų, žaidėjų kuriems meškos numindė ausis, eilė. Mes ramiausiai sau viską parsisiunčiam ir turim neišsenkančius naujų dainų klodus. Bent jau kol kas panašu, kad kūrėjai neketina papildomai apmokęstinti šių paslaugų.
Tiesa pats dainos kūrimo procesas iš tiesų neatrodo sudėtingai. Pristatymo metu, buvo sukurtas trumpas šmotelis kuriame skambėjo ritmo gitara, bosinė gitara, būgnai ir klavišiniai. Visų instrumentų takeliai buvo įrašyti naudojantis vien gitaros valdikliu. Tiesa būgnų ir klavišinių partijos buvo pasiskolintos iš žaidime esančios bibliotekos sujungtos į loop‘ą ir šiek tiek pakoreguotos. O štai gitarines partijas užgrojo pats pranešėjas, grodamas jis mikliai keitė fūzus ir pagrindinį skambėjimo toną naudodamas „Touch Slide“ paviršių arba tiesiog lenkdamas/keldamas gitarą aukštyn. Tam tikra prasme buvo akivaizdu, kad tai ką jis daro yra išties paprasta, tačiau tuo pat metu buvo aišku, kad norint sukurti kažką klausomo visų pirma reikia turėti bent jau šiokią tokią klausą. Be abejo bandančių kurti ir kuriančių beleką bus devynios galybės, todėl kūrėjai numatė šiokius tokius mėgėjiškų dainų platinimo saugiklius. Vienu metu konsolėje galėsim saugoti iki 100 pačių sukurtų dainų, tačiau tik 5 iš jų bus matomos on-line. Patekusios on-line dainos automatiškai bus atiduotos žaidėjų teismui, kurie nuspręs ko vertas jūsų kūrinys. Atitinkamai kokybiški kūriniai bus matomi sąrašų viršuje, o ne tokie kokybiški pasiklys mėgėjiškuose savartynuose. Na, sakykit, ką norit, bet tai ir pliusas ir minusas to pačiu metu. Netgi labiau pliusas…



Kol kas tiek žinių apie naujausią visą pasaulį jau senai užkariavusios, o Lietuvoje niekaip neprigyjančios serijos žaidimą. O ir neprigyja jis dėl akivaizdžių priežasčių tarp kurių ryškiausia turbūt būtų kaina. Vis dėl to, jei esate neabejingi ritmo žaidimams ir rokui, jau pradėkite taupyti. Panašu, kad Guitar Hero: World Tour pasiūlys iš ties didelę vertę. Žaidimas pasirodys visoms naujos kartos konsolėms, jau šių metų rudenį.