Nejaučiu didelės simpatijos MMO žaidimams ir visiškai neatsižvelgiu į tai, kokie jie, ar ką naujo, inovatyvaus siūlo – tiesiog nežiūriu į jų pusę ir tiek. Bet štai dabar jaučiu, kad su kiekvienu „Gamescom“, kuriame tenka sudalyvauti, tas nusistatymas nyksta. O šiais metais prie to ypač prisidėjo „Jagex“ komanda, su kuria atokiai nuo viso parodos triukšmo teko pasisėdėti ant medinių suoliukų ir pasikalbėti apie tai, ką jau 2012 metais mes vadinsime „Transformers Universe“.

Kai eini su kuo nors susitikti, dažniausiai net nenumanai, kas per žmonės tai bus (taip, tame yra ir nemažai žavesio) bei kaip jie tave priims, kaip bendraus. Būtent taip šį kartą buvo su „Jagex“ komanda, iš kurios iki parodos spėjau laiškų forma pažinti tik Laurą West – vienintelė mergina aukščiau matomoje fotografijoje ir tuo pačiu viešųjų ryšių vadovė. Tuo tarpu su abiem nuotaikingai nusiteikusiais vyrukais Stevenu Hukliu bei Šonu Čarlzu (gal todėl, kad susitikimas su mumis buvo vienas pirmųjų tądien) susipažinome čia pat ir tos pačios pirmosios emocijos (kaip, beje, matyti ir pačioje nuotraukoje) buvo itin teigiamios. Tarp kitko, tuo metu, kai trijulė turėjo būti fotografuojama, Laura nuoširdžiai norėjo pabaigti savo dar tik įpūsėtus pusryčius, bet Stevenas ją staigiai patraukė link savęs į kadrą ir tuomet jau teko pozuoti – nesvarbu, kad burnoje net nepradėtas kramtyti kąsnis. Iš paskiau sekusio pokalbio paaiškėjo, kad tokie šie žmonės ir savo darbe – impulsyvūs, staigūs ir dėl nieko nesigailintys.

Taigi, naujasis MMORPG „Transformers Universe“. Tiesą sakant viskas, ką „Jagex“ komanda turėjo šioje parodoje, buvo nedidelis (čia aš automatiškai lyginu su kitais) stendas pramogų zonoje (toje, kuri prieinama absoliučiai visiems lankytojams), o jame visa komanda didžiąją laiko dalį ir  būriavosi. Dabar, kai sėdžiu patogioje kėdėje savo namuose, aš drįstu pasakyti, kad įdomiausia, kas buvo tame stende, yra patys žaidimo kūrėjai. Bet kita vertus, kad ir kokia beprasmė to stendo paskirtis, visgi tai, kas jame buvo daroma – pakankamai originalu. O daroma štai kas: bet kuris žmogus, vienaip ar kitaip užklydęs į stendą, iš karto čiumpamas ir nuvedamas prie nedidelių, tačiau kokybiškų monitorių, kuriuose pasirinkęs autobotus arba deceptikonus jis privalo iš pagrindų susidėti savo transformerį. Vėliau žmogus palydimas į kitą kambarį, kuriame padaroma geros kokybės jo nuotrauka ir galutiniame rezultate jis gauna smagiai įrėmintą foto-montažą, kuriame pavaizduotas jis pats ir gerokai už jį didesnis, bet jo paties susikurtas transformeris. Smagi smulkmenėlė, tačiau deja savosios išsaugoti ir atsigabenti su savimi į Lietuvą (dėl riboto lagamino svorio ir talpos) nesugebėjau. Šiaip ar taip tai viskas, kuo „Jagex“ dislokuota komanda užsiėmė savo stende. Bet žiūrint iš kitos pusės – tuo pačiu tai ir labai sumaniai apgalvotas žingsnis, nes visas tas savarankiškas transformerio kūrimas leidžia suprasti, kad kūrėjai itin puoselėja bei stengiasi išgauti kaip galima platesnį ir spalvingesnį pasirinkimų spektrą kuriantis savo nuosavą personažą. Tiesą sakant man bežiūrint į visą tai netgi pasirodė, kad tos kūrėjų pastangos ir begalinis puoselėjimas toks intensyvus, jog pritraukė šį žaidimą pavojingai arti „Spore“ arba „Darkspore“, kuriuose taip pat iš pagrindų tenka kurtis savo gyvius, o vėliau juos visaip puoselėti. Išsakiau savo kuklų, bet akivaizdų pastebėjimą Šonui Čarlzui, bet jis (primenu, jog šis vyrukas kompanijoje eina vyresniojo marketingo vadovo pareigas) tik plačiai išsišiepė ir su tam tikra klasta išbėrė: „taip, gali būti, tikrai gali būti, bet mes to garsiai ir suprantamai nesakome!“.

Vėliau, pokalbių su kūrėjais metu, dar ne kartą grįžome prie individualaus veikėjo kūrimo lango, nes būtent į tai ir atsiremia beveik viskas, ką žaidėjas gali gauti ir ko tikėtis iš šio transformerių žaidimo. Iš esmės kiekvienas, įsijungęs „Transformers Universe“, turės atsakyti pats sau į klausimą, kuo būtent jis norėtų būti. Bet kalba eina ne apie deceptikonus ar autobotus (nes į šį klausimą žaidėjas jau turi turėti atsakymą tarsi savaime), o apie tai, KOKS būtent transformeris slėpsis po žaidėjo slapyvardžiu. Ir tai gali būti šimtai, gal net tūkstančiai skirtingų variantų atsižvelgiant į tai, kas žiūrovui (dabar tapsiančiam žaidėju) transformerių visatoje patinka labiausiai. Jeigu žmogus yra pametęs galvą dėl didelių robotų, kurie gasdina visus savo proporcijomis ir nors yra lėti, gali viską griauti ir naikinti – jis tikrai galės nuo pačių smulkiausių detalių tokį robotą ir susikurti. Tuo tarpu jei žaidėjas pratęs ir mėgsta žaisti su smulkiais personažais, jis galės susikurti robotą, kuris transformuojasi į motociklą ir geriausiu atveju tinka tik paprastai žvalgybai ar kosmetinės žalos priešininkų pusei padarymui. Tie žaidėjai, kurie visiškai iškrenta iš standartinių pasirinkimų kategorijos ir nekenčia stereotipų, galės susikurti netgi kažką panašaus į robotus-vabzdžius ir taip yra vien todėl, kad ir animaciniuose filmuose ar neseniai užsibaigusioje transformerių filmų trilogijoje robotai tai galėjo. Esmė, kaip aš supratau, yra duoti žaidėjui visišką ir beveik neribojamą laisvę kuriant tai, ko jis pats labai nori ir kas būtent jam, kaip asmenybei mėgstančiai transformerius, patinka. Žinoma, kai toji asmenybė jau sukurta, galima bus galutinai nuspręsti į kurią pusę mestis – deceptikonų ar autobotų, bet tai, palyginus su visu sudėtingu savo suasmeninto roboto kūrimo procesu tėra paprasčiausias formalumas. Bet vėlgi… Kuomet mano kolega Kazimieras paklausė Steveno bei Šono ar galės žaidėjas susikurti transformerį, kuris trasnformuotųsi į lektuvą – kūrėjai išvengę tiesaus atsakymo ėmė pokštauti apie „Beast Wars“ ir kalba kažkodėl vėl pasisuko prie transformerių-vabzdžių. O paskui Šonas dar kartą patikino, kad jie stengiasi atkurti tuos tūkstančius skirtingų transformerių iš animacinių filmų, komiksų bei filmų visatos (nepamirštame, kad transformeriai egzistuoja jau daugiau kaip 25 metus), bet ar atsakyti į paprasčiausią klausimą „ar bus žaidime transformeriai-lėktuvai?“ jie tiesiai ir paprastai nesugebėjo. Tai gimdo įvairias abejones ir tam tikra prasme jos susijusios su kitais klausimais, kurių bandė išvengti kūrėjai – „ar apart Žemės bus žaidžiame kokiose nors planetose ir kaip vyks transportacija pačioje Žemėje?..“

Pokalbiui pasisukus prie planetų ir pabandžius išsiaiškinti kaip vyks (jei apskritai vyks) persikraustymas iš vienos į kitą – kūrėjai atsisakė komentuoti plačiau. Pabandžius atsargiai užkabinti pačios Žemės temą, vėl prasidėjo pokštai ir juokeliai, kurie priėjo net iki Džimo Morisono ir keleto jo kūrinių. Na, bet iš to, ką vis dėlto pavyko sužinoti, galima išskirti tai, kad bent jau pradžioje, žaidėjai tikrai daug laiko praleis Žemėje ir (ką savaip liudija ir koncepciniai žaidimo piešiniai) joje jie aplankys pačias įvairiausias vietoves, pradedant dykumomis ar atšiauriai atrodančiais urvais ir baigiant milžiniška lentpjūve. O visa tai tik tam, kad po šias kruopšiai kuriamas vietoves vėliau galėtų trypti ir vanotis milžiniški robotai. Kas, beje, sprendžiant iš visko, ir bus pagrindinis visų žaidėjų, žaidžiančių „Transformers Universe“, tikslas: nuolatinė ir nepaliaujama kova tarp deceptikonų ir autobotų. Nesusilaikiau nepaklausęs, ar vykdant misiją už kurią nors pusę galima tikėtis kitos pusės žaidėjų atakos ar netikėtos pasalos ir abu kūrėjai nusišypsoję atsakę: „suprantam, kurlink suki ir galim patikinti, kad prie to mes labai dirbam ir nors kol kas daug dalykų laikoma paslaptyje, šitai mes tikrai drąsiai sau leidžiam pasakyti: žaidėjai gali tikėtis tikrai ne vieno netikėto siurprizo!“ Ką gi, man to tikrai užteko, kad patikėčiau (vien jau Steveno entuziazmu ir akiplėšiškumu žėrinčios akys), bet ar užteks užkietėjusiems „RuneScape“ ar kitų MMORPG žaidėjams tam, kad iškeistų savo pamėgtą visatą į visiškai naują, tačiau ganėtinai ambicingą?

Nesusilaikėm nepaklausę kūrėjų apie „RuneScape“ ir apie sukauptą patirtį prie šio žaidimo bei kaip tai atsispindės kuriant „Transformers Universe“. Kaip ir reikėjo tikėtis, šis klausimas kūrėjų nesužavėjo, bet labiausiai dėl to, kad šiuo klausimu nepaklausėm nieko konkretaus apie patį žaidimą. Tačiau jie atsakė: „taip, be abejo bet kokia ankstesnė patirtis kuriant žaidimus praverčia ir darant naujus projektus ir aš jokiais būdais nedrįstu neigti didžiulės „RuneScape“ padarytos įtakos „Jagex“ studijai, bet specialiai šiam projektui, „Transformers Universe“, buvo sukurta speciali nauja komanda, todėl skirtumai tarp šių MMORPG bus didžiuliai.“ Na, bet tai akivaizdu, nes ir žaidimai su savo visatomis yra gan skirtingi, todėl nori nenori tenka tikėtis kažko kitoniško. Šiaip ar taip po šio klausimo pokalbis tarsi savaime pakrypo prie žmonių, aukojančių savo laiką ir jėgas ties šiuo projektu. Šonas atsisakė konkretizuoti kažką dėl muzikos, kurią išgirsime žaidime, bet atsisakė todėl, kad žadėjo siurprizų. Ir aš vėl juo patikėjau, nes tai sakydamas atrodė taip, kad dėl to nė abejoti nereikėtų. Tad arba jiems tikrai daug moka, kad sugebėtų pokalbyje su spauda suvaidint įtikinamai arba žaidėjai tikrais gaus porą malonių staigmenų pirmą kartą išgirdę žaidimo garso takelį. Kad tai greičiausiai bus pastarasis variantas supratau iš toliau sekusio pokalbio, kuriame Šonas išdavė, jog jų komanda glaudžiai bendradarbiauja su žmonėmis, kurie kūrė mano vaikystėje taip mėgstą „Transformers“ animacinį serialą. Taip pat sužinojau, kad net kai kurie aktoriai iš serialo sutiko prisidėti prie savo veikėjų įgarsinimo ir jog šios visatos fanai tikrai gaus pakankamai turinio tam, kad džiūgautų ir krykštautų iš pasigerėjimo.

Žaidimo istorija bus apipavidalinta tiek video intarpais, tiek tradiciniais MMO tekstiniais pranešimais, kuriuos žaidėjui išsakys kompiuterio valdomi personažai. Bet neverta stebėtis – juk tai tebus nemokamas naršiklinis žaidimas, kokiu buvo ir „RuneScape“ (tiksliau ne buvo, o yra ir yra ne bet koks, o pats geriausias tokio tipo nemokamas žaidimas!), todėl jam negali būti taikomi tie patys standartai kaip ir didiesiems MMORPG grandams. Tačiau nepaisant to, kūrėjai išskirtinai gyrė savo žaidimo pasakotojo balsą ir tai, kokią įtaką jis suteikia visai jų kuriamai visatai. Be to, žaidime dalyvaus ir pilnai įgarsinti transformerių personažai, t.y. tie, kuriuos fanai jau senų seniausiai pamėgę ir be kurių negali žaisti nė vieno transformerių žaidimų. Tradiciškai tai yra Optimus Praimas, deceptikonų lyderis Megatronas ir kiti populiarieji robotai, kurių pavadinimų nerašysių, nes jie angliški, o versti pagal save nenoriu, nes dar suklysiu ir kas nors ko nors nesupras. Bet maža to, kūrėjai aktyviai įsitraukia į pokalbius su savo gerbėjais ir tais, kurie jau dabar domisi žaidimu ir atsižvelgia į kai kuriuos (kartais net pačius delikačiausius) norus: pavyzdžiui, prašymus, kad žaidime būtų veikėjai, kuriuos žino tik didžiausi transformerių frančizės fanai. Pokalbio metu Stevenas bei Šonas tai sureikšmino, tačiau yra dėl ko – retas kuris žaidimas šiais laikais patenkina pačius kapriziškiausius fanų reikalavimus ar norus (kaip pavyzdį galima paimti vien naująjį DMC žaidimą), o čia kūrėjai klauso ausis ištempę ir lyg seno radijo imtuvo rankenėlę sukiodami reguliuoja ir stengiasi „Transformers Universe“ subalansuoti absoliučiai visiems.

Apibendrinimo kol kas jokio nerašau, nes nėra prasmės. Žaidimas dar vis yra kūrimo stadijoje ir apie jį iki 2012 metų dar išgirsime daug naujo, todėl teks tiesiog tęsti šią naujieną, apibendrinimą vis atidedant iki kol pagaliau pasirodys pats žaidimas. Beje, nekantriausiems galiu pasakyti, kad vienas kūrėjų lyg ir užsiminė, kad besibaigiant 2011 metams visi norintys galės išmėginti „Transformers Universe“ beta versiją. Taip pat pasilaikiau paskutinei pastraipai tokias detales, kaip kad personažų progresija, kuri kažkokiu būdu tikrai vyks, bet greičiausiai tai bus klasikinė veikėjo lygių ir renkamų patirties taškų tam, kad jį pasikeltum sistema. Be to, kadangi internetinių RPG žaidėjai jau paprato matyti milžiniškus bosus, kuriuos gali įveikinėti visi drauge, „Transformers Universe“ kūrėjai žada milžiniškus transformerius, kurių įveikimui teks pasitelkti draugus. Kaip bus realizuotos gildijos ir visa, kas su jomis susiję – kūrėjai nutylėjo, bet tuo pačiu linksėjo galvomis ir žadėjo, jog bus gerai. Dėl viso kito esu tikras, o šiaip pakeliui namo buvau sumąstęs parašyti dar kažką, bet matyt tas kažkas nejučia (kaip dažnai būna) išsprūdo ir kažkur pradingo. Be manęs ir Kazimiero „Jagex“ stendą aplankė zerodanis, todėl slapta labai tikiuosi, kad po šia naujiena jis mano nuomone papildys vienu ar keliais savo komentarais!