„Endgame“ – amžinas klausimas kurį sau kėlė visi kas laukia naujo „Žvaigdžių karų“ MMO. Būtent šią temą uždarai „Gamescom 2011″ demonstracijai pasirinko „Bioware“ ir tai mane šiek tiek nuliūdino. Likus mėnesiui iki parodos, didžiąją dalį to ką pamatėme demonstracijoje išskirtinėmis teisėmis aprašė „PC Gamer“. Na bet darom prielaidą, kad toli gražu ne visi spėjot paskaityt ir važiuojam toliau…

Demonstracija buvo padalinta į tris dalis, kurios metu žaidimo prodiuseris Cory Butler trumpai pristatė „Flashpoint“ ir „Huttball“ režimus, o trečioji dalis buvo „gyvas“ bandymas dar sykį įvykdyti operaciją, kurioje žaidėjų komanda taip graudžiai susimovė ant didžiosios scenos.

Flashpoints

Šios misijos kažkuria prasme atstos standartinius „Dugeon“ tipo požemius sutinkamus praktiškai kiekviename MMO. Realiai tai bus siužetinių misijų prisiminimai, kuriuos žaidėjas galės vykdyti grupėje. Iš esmės tai ne naujiena, o spėjimų patvirtinimas, mat kai „Bioware“ atskleidė asmeninius quest‘us daromus grupėje, dauguma spėjo, kad juos bus galima išgyventi vėl ir vėl.

Hutball

Žiauriai įdomus režimas mano skoniui. Tai PvP kautynės su sporto prieskoniu. Iš esmės, kertinė šio žaidimo formuluotė primena CTF, tačiau čia grobiama ne vėliava, o kamuolys. Du dalykai kuriuos ypač akcentavo Cory – tai bus viena iš retų galimybių kautis PRIEŠ savo frakcijos atstovus, o taip pat sportinė atmosfera. Esmė tame, kad čia nugalėtojais taps ne daugiausiai priešininkų nužudžiusi komandą, o strategiškai kamuolį valdantys žaidėjai. Pagrobtą kamuolį galima pasuoti, tad visa krūva užvirtę ant „vėliavanešio“ gynėjai, paprasčiausiai atidengs kitus oponentus, kurie gavę pasą be didesnio vargo pelnys įvartį. Norit vadinkit tai SW regbiu, norit krepšiniu, per daug neklysite abiem atvejais. Mes čia kalbame apie pozicinį ir kontaktinį sportą, kurį finansuoja Jabababababa. Turėtų būt smagu, taip pat norėtūsi lažybų mechanizmo…

Operations

Dauguma jūsų jau matėt kaip tai atrodo. „Operations“ SWTOR pasaulyje atstos reidus, o jų sudėtingumo lygius pasirinks patys žaidėjai, visų pirma nuspresdami 8 ar 16 žmonių komandoje žais. Uždaroje prezentacijoje žaidėjai nepatyrė gėdingo fiasko ir požemiu nurėpliojo kur kas giliau, nei žaisdami ant scenos, tačiau nieko ypač naujo tikrai nepamatėm. Šioje vietoje aplinką tikrai pagyvino Cory komentarai, kurie statiškam kautynių vaizdui suteikė prasmės. Iš esmės SWTOR didžioji dalis personažų, dėl specifinės ginkluotės bus sukaustyti ir kovos stacionariai. Panašiai, kaip „World of Warcraft“ magai ar šventikai. Po mūšio lauką aktyviai judės tik tanko rolėje žaidžiantys grupės nariai ir pora šviesos kalavijais ginkluotų, stiprių dps klasių, kurios turės paramos ir off-tank funkcijas. Visi kiti pasirinks šaulio ar kerėtojo poziciją, per daug nejudės. Na bent jau kol tankai tinkamai dirbs savo darbą. Vienu metu ekrane matėm du bounty hunter‘ius, kas leido įvertinti skirtingas jų specializacijas. Vienas akivaizdžiai investavęs į šaudymą tratino kaip rembo, tuo tarpu kitas daugiau laiko žaidė su savo „jetpack“ mėgindamas nuskristi iki grupę čirškinančių bokštelių ir prilipinti prie jų bombą.

Kovotojų statiškumą kompensuoja du dalykai. Visų pirmą kai pats tiek metų pražaidžiau su priest‘ais ir magais – puikiai žinau, kad iš šalies it stabas styrantis herojus gali būti labai apgaulingas vaizdas, nes kitam ekrano gale kaip pamišęs barbeni mygtukus, stebi reido sveikatą, keri tvirtinančius, gydančius užkeikimus ir visais įmanomais žodžiais plūsti debilą tanką. Todėl ir „SWTOR“ atveju, kur blasteriai atima poreikį judėti, statiška herojų būsena gali būti gan apgaulinga. Antras niuansas bosų žudynės. Panašu, kad šioje vietoje „SWTOR“ nenori nusileisti WOW ir kautynes padalina į keletą epiškų fazių, kurios ne tik sujaukia protus, bet ir išjudina tingiai stoviniuojančius šaulius.

Nors šiaip aš ko gero nebuvau geriausias pasirinkimas kalbant apie SWTOR peržiūrą. Esu tvirtai apsisprendęs žaidimą išbandyti, tad man per daug ir nerūpėjo ką jie turi parodyti. Viską ką aš norėjau sužinoti apie šį MMO, jie papasakojo kol dar nė nekalbėjo apie „endgame“. Man „SWTOR“ įdomus per siužetinę, istorinę perspektyvą. Jei „endgame“ ir bus sumautas, tai nebus baisi drama… Kitą syk, gal net privalumas, leidžiantis pasimėgauti turiniu vienam žaidėjui pusmetį, kitą, o paskui ramiai iškeliauti žaisti ko kito…