Į specialų spaudos pranešimą apie šį žaidimą patekau visai atsitiktinai ir per daug iš jo nesitikėjau, bet užsirašyta informacija kažkaip negaliu nepasidalinti su tais, kurie žaidimo laukia ir nekantrauja greičiau pažaisti. Pati prezentacija vyko pačioje paprasčiausioje patalpoje su projektoriumi ir vidutinišku apšvietimu, bet tuo pačiu tai leido suprasti, kad čia susirinko tik tie, kurie tikrai norėjo ir kuriems to reikėjo. 

Prezentaciją vedė Paul Jeal ir Stephen Hood iš „F1 2011“ kūrėjų komandos. Rašau žodį prezentacija, nes tai ir buvo pati tikriausia prezentacija, maždaug tokia, kokias šiais laikais dėstytojai paruošia savo paskaitoms – t.y. su skaidrėmis, tekstu ir kur ne kur įterptais video klipais. Be abejo tai sukėlė paprastumo įspūdį, bet kita vertus tai buvo ir vienas informatyviausių pristatymų iš tų, kuriuose šių metų „Gamescom“ man teko sudalyvauti. Taip pat nustebino tai, kad abu kūrėjai gerai žinojo apie ką kalba ir nė karto neužsikirto bei neišleido nei vieno „aaa“, „eee“ garso, būdingo pristatinėtojams. Tą jie įrodė ir atsakydami į po pristatymo iškilusius klausimus žurnalistams, kurių buvo daug ir beveik visi labai į temą.

Visą savo prezentaciją kūrėjai išskyrė į tris dalis: „Vairuok; Gyvenk; Varžykis“. Šios struktūros pristatymo metu jie griežtai ir laikėsi, tad prasidėjo viskas nuo dalies „Vairuok“. Tiesa, visa jų šneka buvo paremta skirtumais tarp F1 2010 ir F1 2011, trumpiau tarius jie siekė pristatyti žurnalistams viską, kuo ši F1 dalis pranešesnė už praeitą, o jei ir nepranešesnė, tai bent kuo skiriasi. Taigi, „Vairuok“ dalies aptarimas prasidėjo nuo pagerinto pačios formulės valdymo. Šį teiginį sekė jį įrodanti video demonstracija, bet to jau nenupakosi – reikia pamatyti, kad įvertintum. Tačiau tai, ką galima aprašyti, yra patobulintas kompiuterio valdomų lenktyninkų dirbtinis intelektas. Visi gerai žinome, kaip užknisa, kai važiuoji ir atsitrenki kompiuterio valdomai formulei į galą. Kūrėjai pažadėjo, kad nuo šiol to nebebus. Visi oponentai puikiai jaučia lenktynių balansą ir prisitaiko prie žaidėjo, pagaliau tapdami visaverčiais priešininkais. Taip pat buvo kalbėta apie pagerintą žalos modelį pačiai formulei, o kiekvienas žaidėjo suklydimas baudžiamas griežčiau nei anksčiau. Bet to, žinoma, galima ir tikėtis, nes būtų gaila beveik kasmet pasirodančiame žaidime nebandyti pagerinti to, kas iš esmės ir yra pagrindinė žaidimo varomoji jėga. Beje, pagerinus arba, tiksliau, pradėjus daugiau dėmesio skirti pačiam žaidėjui, kaip vairuotojui, nuo šiol atsirado specialūs video intarpai, kuriuos rodo atsižvelgiant į tai, ar žaidėjas atvažiavo pirmas, ar paskutinis. Kiekvienu atveju bus parodomas atitinkamas filmukas, kurio esmė – žaidėjo, kaip lenktyninko bei jo komandos emocijos ir tarpusavio santykiai, o taipgi ir visų jų santykiai su žiniasklaida. Dar buvo girtasi apie tai, jog gerokai pagyvinta ir nuo šiol – juntamai autentiškesnė trasų aplinka. Pavyzdžiui danguje telkiasi debesys, lyja, lenktynės vyksta įvairiomis oro sąlygomis, o ir šiaip regimos aplinkos atlieka monotonijos išsklaidymo funkciją.


Dalis „Gyvenk“ pristatymo metu nuskambėjo savotiškai, nes iškyla klausimas kiek to, ką siūlo šios naujovės iš tikro reikia Formulės 1 gerbėjams? Na, bet nepabandę nežinosim. Taigi, skiriamas dėmesys polenktyninėms dramoms, į kurias įeina santykių aiškinimasis su savo remėjais bei valdžia „Parc fermé“ zonoje (uždara teritorija, kurioje saugomos visos formulės prieš ir po lenktynių su ta mintimi, kad būtų dar pakankamai erdvu prie jų prieiti meistrams ir technikams) ir visos jos, vėlgi, apipavidalintos video intarpais. Kadangi mums jų parodė tik keletą ir vietomis jie atrodė gan smagiai, tai gali tapti praskaidrinančia lenktynių įtampą žaidimo dalimi. Dar kūrėjai, prie to paties, pristatė naują „grįžtamojo ryšio žiniasklaidai“ sistemą, kuri turėtų rimtai prisidėti prie lenktynininko reputacijos kėlimo visų akyse klausimo bei taip pat leis iki tam tikro lygio manipuliuoti pačiomis medijomis, daryti joms įtaką. Kaip būtent ir ar turės (o jei taip, tada kokias?) tai ilgalaikes pasėkmes žaidėjo karjerai, iki galo kūrėjai neatskleidė. Bet pats faktas ir jų iniciatyva gan įdomūs.

Paskutinė prezentacijos dalis – „Varžykis“ – aprėpė mažiausiai pasikeitimų po F1 2010, bet tai, kas visgi buvo pristatyta, visus patenkino. Visų pirma tai žaidėjai galės dalyvauti multiplayer režimą, kuris leis tarpusavyje varžytis 16-ai žaidėjų. Maža to, į šias šešiolikos žmonių lektynes galima bus pajungti dar 8 kompiuterio valdomus lenktynininkus tam, kad būtų smagiau. Tad visumoje trasoje bus 24 formulės. Kad toks lenktyniavimas neatsibostų, multiplayer režime žadami atskiri tikslai žaidėjams ir pan. Nepamirštamas šiuo atveju ir co-op režimas, leisiantis čempionatą įveikti su draugu, net jei žaidėjai turi galimybę žaisti tik ant vieno televizoriaus „split-screen“. Tiesa, šių metų F1 žaidime kūrėjai sugrąžina saugos automobilį, kurio žaidėjams taip trūko pernai ir kurio jie reikalaute reikalavo šios frančizės formuose. Kūrėjai džiaugėsi galėdami patenkinti šį žaidimo gerbėjų norą ir pasistengė, kad saugos automobilis patarnautų dar geriau nei anksčiau.

Kūrėjų pristatymui pasibaigus pasipylė aibė klausimų, kuriais susirinkusieji stengėsi patikslinti tai, ką sužinojo. Kaip jau sakiau, kūrėjai nedvejodami atsakinėjo į juos visus, bet man užstrigo vienas, kuris, tuo pačiu, pasirodė ir kaip pats įdomiausiaus: „ar galima bus žaidime atsisiųsti, tarkim, Alonzo laiką ir pabandyti varžytis su jo vaiduokliu žaidimo trasose?“ Kūrėjams taip pat patiko šis klausimas ir jie patikino, kad visi komandoje jau kuris laikas norėtų realizuoti tokį dalyką ir prie to yra atitinkamai dirbama, tačiau F1 2011 šio malonumo dar nebus. Na, o pats žaidimas jau visai ne už kalnų: Europos žaidėjas galės sėsti už savo formulių vairo jau rugsėjo 22 dieną!