Kaip jau minėjau blog‘e, savo dieną pradėjom „GDC“ (Game Developers Conference) parodoje, kur išklausėm keletą paskaitų ir buvom susitikę su Šonu Treisi (Sean P. Tracy). Vėliau kuriam laikui išvykom iš Koelnmesse patalpų, lankėmės „EA“ spaudos konferencijoje.

Bet apie viską iš eilės.

„GDC“ oficialiai tituluojamas didžiausiu renginiu žaidimų kūrėjams. Šiemet renginyje lankėsi 170 pranešėjų, įvyks per 90 sesijų. Daugiau nei 40 kompanijų turi savo stendus, renginį stebi per 200 spaudos atstovų. Kad ir kaip būtų gaila, bet pirmą renginio dieną mes dar buvome kelyje, todėl atidarymo ir atgarsių sulaukusios Warren‘o Spector‘o kalbos neišgirdom.

CryENGINE 3
Šiandien dieną pradėjom nuo susitikimo su „Crytek“ vyriokais, kurie paprasčiausiai papasakojo koks uber krūtas jų „CryENGINE 3“. Viso triukšmo pagrindu tapo pastaruoju metu ypač dažnai minimas 3D efektas. O tiksliau S-3D (Stereoskopinis 3D).

„Crytek“ sakosi sukūrę variklį, kurio reikšmė žaidimų industrijai yra ne mažesnė nei toji, kurią kino pramonei turėjo filmas „Įsikūnijimas“. Naujasis variklis leidžia dirbti ir peržiūrėti 3D vaizdus realiu laiku. Daug apie tai aš nepapasakosiu, įrankis atrodo įdomus, o turint galvoje faktą, kad šį technologija dabar ant bangos, reik manyti, kad dirbama buvo ne veltui. Daugiau apie „CryENGINE 3“ sužinosit iš video, kurį pateiksiu su šiuo įrašu (iškart arba kiek vėliau, kaip prakarpysim truputį). Įrašo fone turėtų girdėtis ir Šono komentarai. Prezentacija buvo „noob friendly“ atmosferoj, todėl rekomenduočiau užmesti akį, net jei nesidomit žaidimų kūrimo technologijomis. Tiesiog įdomu pasižiūrėti į visas gudrybes kurias naudoja kūrėjai, norėdami apgauti žaidėją.

Išjungę kameras dar truputėlį padiskutavom apie 3D technologijas. „CryENGINE 3“ yra suderinamas su dauguma žinomų 3D sprendimų, tačiau visi jie neišvengiamai reikalauja akinių. Reikia pastebėti, kad norint matyti 3D vaizdus konsolių gerbėjams nereikės naujausių televizorių. Kitaip tariant, žaidėjas galės pats pasirinkti kokia 3D vaizdo pateikimo technologija bus naudojama jo žaidime. Uždavėm ir Foxiui ramybės neduodantį klausimą dėl privalomo akinių naudojimo. Atsakymas nustebino. Šonas iškart paminėjo „Nintendo 3DS“ ir neslėpė savo susižavėjimo įrenginiu, nors prisipažino kol kas dar nesuprantantis kaip jis veikia, ir todėl negalintis komentuoti ar „Nintendo“ technologija migruos į didesnius ekranus. Bendrąją prasme Šonas labai tiki 3D ateitimi, bet su sąlyga, kad kūrėjai elgsis su šią technologija pagarbiai. Jo žodžiais tariant, šie sprendimai turi būti naudojami įspūdžio sudarymui ir vaizdo gyliui išreikšti, o ne žaidėjo kankinimams mėtant jam į veidą įvairiausius objektus. Šonas teigia, kad 3D kaip madinga technologija gali nusibaigti ir per porą metų, jei kūrėjai leis sau naudoti pigius triukus ir taip atbaidys auditoriją.

„GDC“ pranešimai
Išklausėm tik pora GDC pranešimų. Apie juos nesiplėsiu, nes tai nebuvo temos kurias mes gvildentume Games.lt portale.

Pirmą pranešimą skaitė Matt Firor iš ZeniMax Online Studios. Iš jo lekcijos pavadintos „Casual is the New Hardcore“ tikėjomės daug, bet gavom mažai. Tiesiog neišgirdom nieko naujo, o ir pranešėjo teiginiai sukėlė abejonių, kurias tik sustiprino iš salės pateikti klausimai. Nufotografavau skaidres, galbūt apie tai plačiau padiskutuosim „Dievo Režime“.

Iš antrojo pranešimo irgi tikėjomės daug, bet gavom dar mažiau. „The Untapped Potential of MMO“ pranešimą skaitęs Andreas Ojerfors („Funcom“) laikosi nuomonės, kad šiuolaikiniai MMO pasirenka neteisingą santykio su žaidėjais kelią. Dar syki pakartojęs plačiai žinomus faktus, kad žaidėjai turinį vartoja žymiai greičiau, nei kūrėjai gali jį atnaujinti, Andreas bandė įrodyti, kad MMO potencialas slypi dinaminiame turinyje. Kitaip tariant tokiame turinyje, kurį realiu laiku keičia patys žaidėjai. Pati savaime ši teorija yra visiškai teisinga, bet įtikinamos įžvalgos apie tai, kaip tokį turinį sugeneruoti mes kaip ir neišgirdom. Teoriniame lygmenyje pateikti pavyzdžiai yra žinomi daugumai MMO žaidėjų ir jie nepasiteisino. Vėlgi… Turiu skaidrių nuotraukas, galbūt ši tema sulauks atskiro įrašo.

„EA“ spaudos konferencija
Visas naujienas iš šios konferencijos greičiausiai jau žinot. Todėl brūkštelėsiu apie visus, bet trumpai ir su trumpu komentaru apie pirmą įspūdį.

„Sims 3“ konsolėms. Teisingas sprendimas, senai taip reikėjo. Kaip ir buvo galima tikėtis, konsolinė versija turės daugiau „gameplay“ elementų ir mažiau nuobodžios kasdienybės simuliacijos. Išskirtiniai konsolinės versijos bruožai – karmos galios (kažkuo primenančios stichijų įrankius iš kitų „Sims“ serijos žaidimų). Kūrėjai žada ypač gerai integruotus socialinius įrankius, leisiančius žaidėjams bendrauti, varžytis ir keistis daiktais realiu laiku, net neišeinant iš žaidimo. Numatoma starto data – spalio 26d.

„Sims Medieval“. Autonominis „Sims 3“ išplėtimas pasirodys kitų metų kovą. Norint žaisti „Sims Medieval“ nereikės originalaus „Sims 3″ žaidimo. Tai gera naujiena, nes „Medieval“ atrodo patraukliai. Savotiška Simsų ir viduramžių tematikos parodija, turinti „Stronghold“ ir „Dragon Age“ prieskonių. Keistas, keistas projektas. Tikėtina, kad jo dėka Simsų fanų gretas papildys ir vienas kitas naujas žaidėjas.

„Hario Poterio“ nuotykius su „Kinect“ praleidžiu, nes buvo nuobodu.

„Dead Space 2“. Buvom palepinti nauju filmuku, vaizduojančiu įvykius atvirame kosmose. Gražu. Laukiam.

„NFS: Hot Pursuit“. Vėl apie „autolog“ savybes. Visas pranešimo laikas buvo skirtas pasakojimui apie tai, kokie puikūs socialiniai įrankiai mūsų laukia. Tuo patikėti nebuvo sunku, bet įspūdį kažkiek gadino žaidimo eigos demonstracija. „Hot Pursuit“ atrodo kaip labai, labai arkadinis žaidimas. Nesinori spjaudyti į šulinį iš anksto, todėl nuo komentarų susilaikysiu, juolab, kad tikiuosi išmėginti žaidimą ryt. Vertinant vizualinę pusę… Specialieji efektai atrodo super cool. Taip pat buvo paskelbta, kad iš anksto žaidimą užsisakę pirkėjai, gaus 2 išskirtinius automobilius (Alfa Romeo 8c ir Ford Shelby GT 500) ir išankstinį priėjimą prie dar 4 automobilių. Šiai akimirkai galiu pasakyti tik tiek, kad vertinant riziką, pasiūlymas mokėti iš anksto atrodo skystokai.

Mielai parašyčiau dar, bet aplink visi jau išlūžo ir knarkimas trukdo susikaupt. Manau laikas jungti šviesas. Apie „MOH“, „Crysis“, „Bulletstorm“ ir „EA Sports“ naujienas ko gero parašysiu ryt, arba jau grįžęs iš parodos. Gal taip net ir geriau, nes ryt ketinam išbandyti viską, ką į Kelną atsivežė „EA“.