Antroji šios serijos dalis išties buvo pernelyg gera, kad tiesiog taip imti ir palikti viską. Ne, reikia sukurti dar vieną žaidimą „Assassin`s Creed II“ tema, bet kad niekas nešnairuotų, įdėkime į žaidimą „multiplayer`į“!

Kaip jau minėjau rašydamas apie „Driver San Francisco“, trijų žaidimų iš karto prezentacijas teko stebėti ankštoje ir prikvėpuotoje patalpoje. Stovint. Atsisėdau tik per trečio žaidimo prezentaciją, o jis, kaip tyčia, buvo „Ghost Recon: Future Soldier“, kurį jau aptarė Artojas. Šiandien kaip tik su juo buvom susirašę ir nusprendėm, kad geriausia būtų buvę jei būtume padarę ir vieną ataskaitą visiems trims žaidimams, nes juos ir pristatinėjo vienas žmogus, ir žaidė visus vienas… Bet tiek to, yra kaip yra ir pakalbėkim apie naująjį „Assassin`s Creed“.

Pristatymas prasidėjo kaip tik ten, kur pasibaigė antroji žaidimo dalis. Na, beveik ten pat, nes prezentacijos pradžioje visi žiūrovai pamatė lovą, kurioje davėsi pagrindinis antrosios dalies protagonistas Ezio Auditore de Firenze ir kažkokia atsitiktinė moteris. Toks vaizdas iškart sugrąžino į įprastą „Assassin`s Creed II“ aplinką, tačiau tuoj pat į Ezio namus parskrido keletas patrankos sviedinių ir pro vieną tokių pramuštą skylę veikėjas išvysta, kad netrukus jo vila su visais priestatais bus sulyginta su žeme. Žinoma, Ezio narsiai išsiveržia iš griūvančio pastato ir atsiduria ant sienos, juosiančios jo vilą. Čia aš, kaip turbūt ir visi kiti, sėdėję patalpoje, pamačiau kaip skurdžiai atrodo tos vilos apgultis. Norom nenorom prisiminiau antrąjį „Žiedų valdovo“ filmą ir jo pabaigą. O dar labiau prisiminiau žaidimą, kuriame žaidėjas buvo patalpintas į panašią situaciją. Jis taip ir vadinosi – „The Lord of the Rings: The Two Towers“. Bet tas žaidimas pasirodė dar 2002 metais, o „Assassin`s Creed Brotherhood“ dar tik išeis… ir jau iš prezentacijos man pasirodė, kad minėtasis „Žiedų valdovo“ serijos žaidimas geriau susitvarkė su masinėmis apgulties scenomis už būsimą hitą apie renesanso žudiką.

Tačiau kuo toliau, tuo blogiau. Po tų visų apetitą slopinančių vaizdų (po šios trigubos UbiSoft prezentacijos toliau visą dieną iki vakaro likau nevalgęs ir to nė nepajutau) Ezio užsiropštė prie ant sienos pritvirtintos gynybinės patrankos ir kol kažkoks sargybinis ją užtaisinėjo, Ezio šaudė. Šaudyt, žinoma, reikėjo į milžiniškus medinius bokštus, kuriais priešininkai gali lengvai išsilaipinti ant tos pačios sienos, juosiančios vilą. Bet tas šaudymas… Na, sakykim tiesiog, kad vienas toks bokštas subyrėtų, pilnai pakako trijų iš akies vos ne vos apskaičiuotų šūvių, po kurių medinis bokštas suvyrėjo it koks nors vaikiškas statinys iš degtukų. Na negražu visa tai ir neįtikina. Viskas, ko žaidimo kūrėjai pasiekė mums tai pademonstruodami tai tiesiog įrodymas, kad jie nesugeba susitvarkyti su tokiomis masinėmis scenomis (na, bent jau kol kas) tai tuomet kam bandyti ir jas daryti? Ezio vilos apgultis tikrai nėra pats geriausias sprendimas pradėti naujam žaidimui apie renesanso žudiką, juoba, kad visi tos apgulties įvykiai ir baigtis labai lengvai nuspėjami… Na, nesvarbu, judam toliau.

Aš vis dar negaliu atstoti nuo tos sienos, ant kurios iš griūnančio pastato užšoko Ezio. Be tos skurdžios apgulties, kuri dėjosi žemai ant žemės ir be tų patrankų, kurias užtaisinėja čia pat mirštantys sargybiniai, akį patraukė paprasti priešai, su kuriais Ezio nedelsdamas susikovė. Na, kovos čia, galiu pasakyti, atrodo gražiai, bet vėlgi, didžiąją jų dalį užima animacijos, kurių metu pagrindinis veikėjas nukerta kam nors ką nors, įkerta kur nors ar dar kitaip pašalina iš žaidimo. Iš esmės tai viskas lyg ir gerai, nepasirodė, kad labai skirtųsi nuo antrosios žaidimo dalies, bet du dalykai vis dėl to mane išvertė iš klumpių. Vienas gerąja prasme, o kitas – blogąja. Pradėsiu, žinoma, nuo to, kuris išvertė blogąja prasme: esmė tame, kad čia, kaip ir antroje žaidimo dalyje pasitaiko labai šarvuotų ir galingų priešų, kurie atblokuoja visas veikėjo atakas paprastu kardu. Atsimenu, kad žaidžiant „Assassin`s Creed II“ su jais kartais būdavo vargo… O čia žaidėjas suspaudė mygtukus, kad atliktų kontrataką ir jos metu (atkreipkite dėmesį!) Ezio sugebėjo užlaužti šarvuotajam rankas ir taip dėti iš galvos jam į šalmą, kad šarvuotasis tiesiog taip ir suglebo Ezio po kojomis. Va čia tai bent, a? Visi sėdėję patalpoje po šio super judesio susižvalgė ir pasveikino vieni kitus šypsenos. Taip, išties. Žudikų gildijose išmoko tokių triukų, kurių net į fantastikos sritį nueinančių rytų kovos meno filmuose nebūna. Na, o antras dalykas, kuris mane išvertė iš klumpių gerąja prasme, taip pat buvo kontratakos judesys, tačiau tikrai įdomus ir net neabejoju, kad naudingas žaidime. Ezio ant tos pačios gynybinės sienos kovėsi su kažkokiu švansu ir vienu metu iš jo atėmė kirvį. Švansas dėjo į kojas, o žaidėjas kažką paspaudė ir Ezio paleido tą kirvį jam tiesiai į nugarą. Gražiai susmigo. Taip gražiai, kad visi žiūrėję darsyk susižvalgė, bet šį kartą jau su nuostaba veiduose.

Gerai, nulipkime pagaliau nuo tos sienos ir pažiūrėkime, ką dar atskleidė prezentacija. O, šiokias tokias žaidimo istorijos gaires! Kuomet čia pat va rašiau, kad visa ši apgultis praturtina ir visomis nuspėjamomis klišėmis tai ir turėjau omenyje, kad štai va – tram pam pam – pasirodo „Brotherhood“ antagonistas, naujas didžiausias Ezio priešas ir vienos iš Ezio aukų palikuonis, kuris mūsų veikėjo akyse nužudo visų pamėgtą dėdę Mario. Na, liūdna, bet to ir reikėjo tikėtis. Žinoma, po tokio šoko herojus parkrinta, ekranas tampa baltas ir toliau prezentacija persikelia jau į Romą, miestą, kuriame ir vyks visas žaidimo veiksmas. Aišku kaip diena, kad Ezio kaip ir nebeturi ko prarasti, o žudyt išmoko puikiai, todėl belieka atvykt į Italijos sostinę ir visus pataškyt.

Čia pat mūsų laukia dar kelios naujovės. Nuo šiol Ezio galės drąsiai įjoti su arkliu į miestą ir nevaržomai jodinėti jo viduje. Kuomet vyko veiksmas viloje, buvo rodoma kaip Ezio manevruoja su savo arkliu tarp griūvančių pastatų. Bet kur kas mielesnis dalykas yra tai, jog dabar, kaip koks Zoro, Ezio galės sušvilpti, arklys atjos, veikėjas ant jo užšoks ir laimės bus pilnos kelnės! Tačiau leidimui su arkliu įjot į miesto teritoriją įtakos turėjo ir tai, kad „Brotherhood“ Roma bus vienintelis miestas, todėl šį kartą mes kalbame apie milžinišką plotą ir visą jį įveikinėti vien Ezio kojomis būtų buvę pernelyg žiauru iš kūrėjų pusės, todėl še jums arklys. Maža to, pagausėjo judesių, leidžiančių mums kautis sėdint balne, o tai reiškę, jog gavę savo „Brotherhood“ kopiją fanai turės apsčiai kuo mėgautis ir džiaugtis.

Žinoma, buvo pristatyta ginklų, dar kažkokių malonių ir visiškai jokių emocijų nekeliančių smulkmenų, bet viską nustelbė viena didelė naujovė, kuri iš esmės kėsinasi sugriauti visą „Assassin`s Creed“ serijos pamatą. Dabar, pabrėžiu trim raudonom storom, bet nematomom linijom, Ezio galės bet kuriuo metu iškviesti savo kolegas žudikus ir nė piršto nepajudinęs stebėti, kaip jie „sutvarko“ kokį kareivį, patruliuojanti ant gretimo stogo. Arba dabar visiškai nebereikės jokio išankstinio pasiruošimo, kuomet eisi į uždarą patalpą žudyti eilinio didiko, aplink kurį spiesis krūva kareivių. Tiesiog taip įeisi, sušvilpsi, žudikai, kol taikysies, sušoks ant nespėjusių susiorientuoti kareivių, o kuomet jų gerklės bus perpjautos tu iššausi ir didikas kris negyvas. Va taip va. Tada tuo pačiu ramiu žingsniu išeisi į lauką, ant tavęs sukris krūvos kareivių, bet ant tų kareivių iš viršaus sukris tavo draugeliai žudikai ir kova akimirksniu taps lygiaverte. Žmogus, atsakingas už prezentaciją, aišku įrodinėjo, kad to tikrai nebus žaidimo pradžioje, kad tokios galimybės atsiras tik antroje žaidimo pusėje, na bet vis tiek… Ar taip žaisti bus įdomu man asmeniškai vis dar klaustukas. Gal tada geriau pasižiūrėti kokį filmą? Nes praktiškai viską, ką taip kruopščiai puoselėjo „Assassin`s Creed II“, „Brotherhood“ nuneša su tokiomis savo naujovėmis. Na, bet matysime, neskubu kritikuoti, visgi reiktų dar palaukti bei įsitikinti pačiam.

Kaip bebūtų gaila, esminio savo arkliuko, „multiplayer“ režimo UbiSoft pristatymo metu neeskalavo. Turiu omenyje visiškai neparodė. Gaila. Bet iš to, ką teko nugirsti tai bus įtempta ir kiekvieną kartą vis kitokia žaidėjų vienas kito medžioklė apgrūstam mieste. Esminis akcentas – nuolat stebėk tai, kas priešais tave, idant pastebėtum savo taikinį ir tai, kas tau už nugaros, nes peilis nugaron suvaromas labai greitai. Ypač tais laikais ir ypač kai žaidi „multiplayer“. Na, panašu, kad laukia karštas ruduo… Nors ko gero labiau žiema, nes žaidimas pasirodo tik lapkričio 19 d. Heh, laukiam.

Games.lt dėkoja kompanijai NVIDIA už paramą ruošiantis kelionei, o taip pat WD ir Hama už paskolintą įrangą.