Ši paroda, kasmet vykstanti Vokietijos Leipcigo mieste, turi išskirtinį bruožą. Didžiausia Europoje ji tapo beveik prieš savo valią po to kai net kelios didelės parodos Londone buvo atšauktos. Europą drąsiai galime vadinti didžiausia IT rinka pasaulyje. Anksčiau tokia, be abejonių, buvo JAV, dabar šis titulas po truputį atitenka Europai. Todėl neturėti savos parodos paprasčiausiai fiziškai nėra įmanoma. Šią nišą automatiškai užpildė „Games Convention“.

Trumpai supažindinsiu su pagrindiniais parodos bruožais. Kasmet ji vyksta beveik tuo pačiu metu – rugpjūčio gale. Skirtingai nei E3, ji nėra skirta tik žurnalistams ir žaidimų kūrėjams. Kiekvienas norintysis gali atvažiuoti į ją ir nusipirkęs bilietą išbandyti žaidimus, kuriuos galbūt galėsime žaisti tik po ilgo laiko. Tiesa, tam skirtos yra keturios parodos dienos. Prieš ją dar vyksta renginiai, skirti tik profesionaliems lankytojams. Jų metu yra diskutuojama įvairiausiais klausimais, o vieną dieną prieš visiems prieinamą parodą yra surengiama tik spaudai skirta diena, kuomet žurnalistai be didesnių vargų gali apžiūrėti parodą, kurią kitą dieną pamatys visa Europa.

Jei jau dabar planuojate kitų metų keliones ir svajojate bent kartą atsidurti panašiame renginyje, tuomet Leipcigas kitų metų vasaros pabaigoje galėtų tapti jūsų tikslu. Gaila, bet šiais metais mums nepavyko nuvykti į ją, todėl dabar galiu pažadėti, kad kitais metais šiomis dienomis skaitysite tiesioginį reportažą iš Leipcigo (jei jos neištiks E3 likimas).

Jau penktus metus skaičiuojanti parodą, kaip ir visos kitos, tampa „trijų draugų“: „Nintendo“, „Sony“ ir „Microsoft“ mūšių vieta. Šie metai – ne išimtis. Praėjusią savaitę vyko šių kompanijų pagrindinės spaudos konferencijos apie kurias truputį vėliau. Dabar apie pačią parodą ir indėlį š bendrą žaidimų pasaulį. Įdėmesnis skaitytojas jau, tikriausiai, buvo pastebėjęs, kad E3 yra skiriama daugiau naujų žaidimų anonsui, pirmo žvilgsnio pateikimui ir panašiai. Tuo tarpu vasaros gale vykstanti „Games Convention“ tampa demo versijų pristatymo laikotarpiu, naujų filmukų demonstravimu ir gilesnio žvilgsnio suteikimu. Anonsai čia būna reti ir labai skurdūs, dažniausiai šnekama tik apie lokalizuotas versijas Europos rinkas.

Bet jokiu būdu nepagalvokite, kad „GC“ vaidina antraplanį vaidmenį. Jos metu jau tapo įprasta išgirsti tokias žymias figūras, kaip Will Wright, Peter Molyneux, Gabe Newell, Jane Jensen ir kitus. O kiekvienais metais žymių vardų skaičius didėja geometrine progresija. Dar daugiau, pačios kompanijos labai atsakingai vertina galimybę pulkui išalkusių žurnalistų pateikti kokią nors naujovę ir taip užsitikrinti pirmą vietą jų leidinių puslapiuose. Viena pirmųjų kompanijų, kurios „GC“ metu už uždarų durų demonstravo savo žaidimus, buvo „Valve“. Ir ji turėjo ką parodyti. „Half-Life 2: Episode Two”, „Portal“ ir „Team Fortress 2“. Didžiausia naujiena iš jų demonstravimo visgi tapo atidėjimas. Ji galiausiai informavo visus, kad iki šių metų pabaigos nespės užbaigti „Epizode Two“ ir mums derėtų jo laukti kitų metų pradžioje.

Tačiau tai tik pradžia. Didžiulis dalykas tapo „Konami“ sprendimas pirmą kartą parodyti „Pro Evolution Soccer 6“ skirtą Xbox 360 konsolei. Kitoje barikadų pusėje stovėjo „PlayStation 3” su savo ypatingai laukiamų „Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots“. „Electronics Arts“ į parodą atskubėjo su žaidžiama „Spore“ versija. „Capcom“ išdidžiai buvo pasirengusi pirmą kartą pristatyti „Lost Planet“, skirto Xbox 360 daugelio žaidėjų režimą ir visas galimybes, kaip jis turėtų veikti ant šios naujos kartos konsolės. Jei spėjote visgi peržvelgti šiuos hitus, tuomet laikykitės, nes „Ubisoft“ ant lėkštutės atneša du savo laukiamiausius projektus: „Dark Messiah of Might & Magic“ ir „Splinter Cell: Double Agent“.

Bet tai tik maža dalis. Didžiausi laimėtojai yra tie, kurie turi galimybę pavaikščioti po salę ir savo pačių rankomis išbandyti hitus, kaip kad „Medieval II“, „Crysis“, „Battlefield 2142“ ir, žinoma, atgimusi kaip feniksas iš pelenų „Command & Conquer 3“. Apie žaidimus tiek, didžioji dalis jų yra verti atskirų apžvalgų ir mes pasistengsime tai padaryti. Tačiau dabar trumpai apžvelkime kas gi vyko parodos metu.

Tik prasidėjus jai iš „EA“ atskriejo žinia, apie jos įsigyta „Phenomic“ studija, kuriai yra priskiriamas sėkmingas „SpellForce 2: Shadow Wars“ projektas. Nors kontrakto sąlygos ir nėra atskleistos, bet žaidimo gerbėjus galime nuraminti: tai neturės jokios įtakos kuriamam naujam „Shadow Wars“ papildymui – „Dragon Storm“. Po jos nieko nelaukusi estafetę perėmė „Nintendo“ paskelbdama apie planus jau šiais metais išleisti naujos spalvos „DS Lite“ nešiojamą žaidimų kompiuterį. Šįkart tikriausiai taikoma labiau į moteriškąją auditoriją, todėl buvo pasirinkta rožinė spalva.

Įdomiausia, kad toks žingsnis sulaukė įdomios konkurentų reakcijos. Pasirodo rožinė spalva yra paskutinis mados klyksmas, todėl „Sony“ nieko nelaukdama paskelbė irgi šiais metais pateiksianti rožinį „PS2“ ir neseniai baltu tapusį – „PSP“. Beje pastarojo laukia didelė reklamos kompanijos su „rožine“ dainininke „P!nk”. Sunku pasakyti kas šiuo atveju, ką reklamuoja. O kol „Sony“ su ‚Nintendo“ puošėsi naujomis spalvomis, „Microsoft“ nieko nelaukdama pasakė paprastai ir tvirtai: „mes valdome futbolą“. Ne, jei neįsigijo kito Pasaulio Futbolo Čempionato transliacijų teisės visame pasaulyje, jie paprasčiausiai išsipirko išskirtines teises į du pagrindinius futbolo stimuliatorius: „FIFA 07“ ir „Pro Evolution Soccer 6“ net dvylikai mėnesių, kas reiškia, kad po to pasenusius žaidimus galės išbandyti ir visi likusieji.

Iš „Blizzard“ buvo tikimasi taip pat daug, gaila bet vieninteliai dalykai kuriuos sužinojome visi buvo pažadas, kad kompanija pasistengs iš visų savo jėgų (o jų ji lyg ir turi), kad nuo šiol Kalėdas švęstume ne šeimos rate, o paslaptingame Azerote. Išties skaudus smūgis šiuolaikinei visuomenei. Vienintelė išeitis – padovanoti po žaidimo kopiją ir savo tėveliams. „Blizzard“ vadovų nuomone, jų kompanija turėtų per kiekvienas Kalėdas pateikti po naują „World of Warcraft“ papildymą. Taipogi buvo pranešta, kad pirmasis papildymas (kurio išleidimo datos taip ir neišgirdome) įžengė į ankstyvąją versiją, o jos bandytojais taps prie žaidimo dirbančių žmonių artimieji. Gerai būtų turėti dėde „Blizzard‘e“.

O vieni pagrindinių „WoW“ konkurentų tinklo vaidmenų žaidimuose „Guild Wars“ kūrėjai pradžiugino ne tik nuostabiais planais (o jie galvoja išleisti papildymą kas pusę metų), bet ir realiomis datomis. Pasirodo, naujausias šios žaidimo papildymas „Nightfall“ rinkoje pasirodys spalio 27 dieną. Neminėsiu, kiek daug naujų gerų, nuostabių ir šiaip neprastų dalykų jis turės, bet užsiminsiu, kad visiems žaidimo fanams jis bus būtinas. Beje, „Guild Wars“ senai išgarsėjo kaip tinklo žaidimas, neturintis mėnesinio mokesčio (oho!) ir kiekvieną papildymą suteikiantis galimybę žaisti be originalaus žaidimo (vau!). Todėl pradėti niekada nevėlu.

O „Nintendo“ išnaudodama pozicija, jog „Wii“ liko paskutinė naujos kartos konsolė, kuri dar neturi tikslios kainos, nusprendė numesti porą nuotrupų spaudai. „Nintendo Germany“ vyriausiasis menedžeris Bernd Fakesch patikino visus, kad dėl kainos nėra ko bijoti, atseit ji tikrai nebus didesnė nei 250 eurų. Na, mes suprantame, kad tūlam vokiečiui tai gal ir ne kaina, bet mums labiau tiktų 250 litų, tuomet tikrai nebūtų dėl ko jaudintis. Galbūt pajutę mūsų mintis, o gal šiaip išsigandę niūrių žurnalistų veidų, „Nintendo“ jau pradėjo kalbėti apie 195 eurų kainą. Gal suplanuotai, o gal visas kortas sumaišydamas įsikišo ir „EA“ kalbėdamas apie juokingus 132 eurus, kas yra apie 450 litų. Jei „Wii“ iš tikrųjų tiek kainuos, aš pirmas eilėje nusipirkti.

„Microsoft“ „užvaldžiusi futbolą“ visgi sumąstė pateikti ir kitokios srities žinių, pavyzdžiui, pranešti, kad „HD-DVD“ priedas prie „Xbox 360“ konsolės pasirodys jau šį rudenį. Kainą jie rūpestingai nutylėjo (spėjam kad tikrai ne 132 eurai), o gal pateikė taip, kad sužinoti nepavyko. „PC“ savininkai irgi galėjo bent truputi pasijausti laimingi, kai „SEGA“ paskelbė apie planus, Kalėdoms išleisti „Sonic Riders“, kurį mes visi jau seniausiai esame perėję.

Didžiųjų rinkos gigantų (Sony, Microsoft ir Nintendo) fronte nauji mūšiai taip pat verda. Kaip jau skaitėte, „Microsoft“ paskelbė užsitikrinusi dviejų pagrindinių futbolo žaidimų teises visiems metams. Tuo tarpu daugelis parodos dalyvių pasigedo adekvačios „Sony“ reakcijos į tokį „MS“ žingsnį.

Taip pat „Sony“ užkliuvo parodos lankytojams, ypatingai žurnalistiniam korpusui, nesurengusi spaudos konferencijos. Ji net buvo pradėta kaltinti taupanti geriausias naujienas „Tokyo Game Show“ parodai, kurios metu yra tikimasi daugybės išskirtinių naujienų „PS3“ konsolei.

Nors ir gavusi pylos, bet „Sony“ nesurengsui spaudos konferencijos nukreipė savo žvilgsnius į pačių žaidimų pristatymus, kuriuos galėjo pamatyti ir kiekvienas norintysis. Nors ir nebuvo nė vieno gyvai žaidžiamo žaidimo, bet daugybę demonstracinių versijų ir filmukų rodė žaidėjams, ką jie galės turėti jau šių metų pabaigoje.

Taigi, „GC 2006“ pasibaigė. Bet liūdėti tikrai neverta, kadangi jau už kelių savaičių – rugsėjo 22-24 dienomis – iš Japonijos atsklis daugybę žinių apie žaidimus. Taip pat galime laukti ir gerokai daugiau anonsų, skirtų tiek PS3, tiek ir Wii konsolėms.