Aš tiesiog dievinu gerų naujienų kvapą iš pat ryto! Pastaruoju metu atvirai liaupsinama „2K Marin“ komanda (Bioshock 2) imasi naujų iššūkių. Jie ruošiasi reinkarnuoti klasiką!

Kai man buvo tiek metų, kiek šiuo metu yra daugeliui iš Jūsų (t.y. apie 15), mano gyvenime buvo du žaidimai. Civilizacija ir XCOM (UFO: Enemy Unknown). Tiesa tai lėmė ir faktas, kad mūsų informatikos kabinete esantys kompai nieko kito tuo metu ir „nevilko“. Bėgant metams, prie šių žaidimų grįžtu nuolat. Civilizacijas žaidžiu naujas, o štai atkurti pirmosios XCOM dalies šlovės ir gylio nepavyko niekam. Iki šiol. „2K Marin“ imasi iššūkio ir į problemą žvelgia kiek kitu kampu. Kažkodėl tikiu, kad jiems pavyks sukurti pavadinimo vertą žaidimą.

Originalusis „UFO: Enemy Unknown“ buvo ekonominio stimuliatoriaus, strategijos ir taktinės strategijos mišinys. Žaidėjai valdė agentūrą „XCOM“ kurios veiklą finansavo pasaulio valstybės, aišku atsižvelgdamos į žaidėjo nuopelnus. Čia buvo viskas, — bazių statymas, karių treniravimas, naikintuvų gamyba, oro mūšiai, taktinės kautynės ant žemės, tyrinėjimai, gamyba, prekyba ir t.t. Atvirai pasakysiu, vienas giliausių, įdomiausių ir dinamiškiausių žaidimų istorijoje. Deja… Nė vienam po to pasirodžiusiam tęsiniui nebuvo lemta pakartoti originalaus žaidimo šlovės. Kaip seksis 2K Marin?

O jiems gali ir pasisekt! Visų pirma dėl to, kad XCOM visatą jie planuoja perteikti per savo patirties prizmę. Tai bus atmosferinė pirmo asmens šaudyklė varoma strateginės šerdies „skolintos“ iš originalaus žaidimo. Grečiausiai tai reiškia, kad strateginis elementas sumenks, bet tai nėra blogai! Prisimenant bandymus „gaivinti“ seriją, kažkodėl burnoje nusistovi kartus nusivylimo prieskonis. Vien dėl to džiaugiuosi, kad „2K Marin“ į garbingą klasiką žvelgia pes savo prizmę ir daro tai, ką sugeba geriausiai.

Naujajame „XCOM“ mes valdysim FTB agentą kurio užduotis nustatyti ir sunaikinti augančią ateivių grėsmę. Kūrėjai žada, kad kaip ir originaliame žaidime, veiksmas prasidės kritiniu žmonijai momentu, visi pranašumai bus ateivių pusėje. Būtent dėl to, kad mes valdome agentą, aš ir nesitikiu, kad naujasis XCOM turės gilų ekonominį ar strateginį modelį, bet…

„Bioshock“ serija tobulai išryškino strateginį ir ekonominį modelį nenutoldama nuo kertinių šaudyklės principų. Manipuliuodami lėšomis mes galėjome užtikrinti savo herojaus sveikatą ir amunicijos atsargas. Žaisdami su gausybe tonikų ir plazmidų, dažnu atveju suteikdavome sau pranašumus, atrodytų visiškai beviltiškose situacijose. Visa tai „limpa“ „XCOM“ visatai. Tiksliau joje dirbančiam agentui. Aš tikiuosi gausybės lygių ir galimybių naudotis ateivių technologijomis. Tikiuosi pasirinkimo laisvės ir prievolės spręsti, kurias ateivių savybes noriu įsisavinti ir tobulinti. Tikiuosi viso to ką turėjo „Bioshock“ tik dar aukštesniu sudėtingumo lygiu!

„2K Marin“ gabumais parašyti ir pateikti siužetą aš nė kiek neabejoju. Mistine „XCOM“ atmosfera pasitarnaus kaip įkvėpimas ne tik rašytojams, bet ir dailininkams. Nuostabus, turtingas, retro prieskonių turintis jų stilius šiuo atveju ypač tinkamas. Kol kas nematau priežasčių manyti, kad „2K Marin“ susimaus. Tiesiog būna gyvenime situacijų kai pamatai du dalykus ir jauti, kad šie tobulai tinka vienas kitam. „XCOM“ ir „2K Marin“ man atrodo kaip būtent TOKS atvejis.

Žaidimas kuriamas asmeniniams kompiuteriams ir XBOX360 konsolei. Ką tik startavo oficialus žaidimo tinklalapis.