Aš tiesiog dievinu gerų naujienų kvapą iš pat ryto! Pastaruoju metu atvirai liaupsinama „2K Marin“ komanda (Bioshock 2) imasi naujų iššūkių. Jie ruošiasi reinkarnuoti klasiką!
Kai man buvo tiek metų, kiek šiuo metu yra daugeliui iš Jūsų (t.y. apie 15), mano gyvenime buvo du žaidimai. Civilizacija ir XCOM (UFO: Enemy Unknown). Tiesa tai lėmė ir faktas, kad mūsų informatikos kabinete esantys kompai nieko kito tuo metu ir „nevilko“. Bėgant metams, prie šių žaidimų grįžtu nuolat. Civilizacijas žaidžiu naujas, o štai atkurti pirmosios XCOM dalies šlovės ir gylio nepavyko niekam. Iki šiol. „2K Marin“ imasi iššūkio ir į problemą žvelgia kiek kitu kampu. Kažkodėl tikiu, kad jiems pavyks sukurti pavadinimo vertą žaidimą.
Originalusis „UFO: Enemy Unknown“ buvo ekonominio stimuliatoriaus, strategijos ir taktinės strategijos mišinys. Žaidėjai valdė agentūrą „XCOM“ kurios veiklą finansavo pasaulio valstybės, aišku atsižvelgdamos į žaidėjo nuopelnus. Čia buvo viskas, — bazių statymas, karių treniravimas, naikintuvų gamyba, oro mūšiai, taktinės kautynės ant žemės, tyrinėjimai, gamyba, prekyba ir t.t. Atvirai pasakysiu, vienas giliausių, įdomiausių ir dinamiškiausių žaidimų istorijoje. Deja… Nė vienam po to pasirodžiusiam tęsiniui nebuvo lemta pakartoti originalaus žaidimo šlovės. Kaip seksis 2K Marin?
O jiems gali ir pasisekt! Visų pirma dėl to, kad XCOM visatą jie planuoja perteikti per savo patirties prizmę. Tai bus atmosferinė pirmo asmens šaudyklė varoma strateginės šerdies „skolintos“ iš originalaus žaidimo. Grečiausiai tai reiškia, kad strateginis elementas sumenks, bet tai nėra blogai! Prisimenant bandymus „gaivinti“ seriją, kažkodėl burnoje nusistovi kartus nusivylimo prieskonis. Vien dėl to džiaugiuosi, kad „2K Marin“ į garbingą klasiką žvelgia pes savo prizmę ir daro tai, ką sugeba geriausiai.
Naujajame „XCOM“ mes valdysim FTB agentą kurio užduotis nustatyti ir sunaikinti augančią ateivių grėsmę. Kūrėjai žada, kad kaip ir originaliame žaidime, veiksmas prasidės kritiniu žmonijai momentu, visi pranašumai bus ateivių pusėje. Būtent dėl to, kad mes valdome agentą, aš ir nesitikiu, kad naujasis XCOM turės gilų ekonominį ar strateginį modelį, bet…
„Bioshock“ serija tobulai išryškino strateginį ir ekonominį modelį nenutoldama nuo kertinių šaudyklės principų. Manipuliuodami lėšomis mes galėjome užtikrinti savo herojaus sveikatą ir amunicijos atsargas. Žaisdami su gausybe tonikų ir plazmidų, dažnu atveju suteikdavome sau pranašumus, atrodytų visiškai beviltiškose situacijose. Visa tai „limpa“ „XCOM“ visatai. Tiksliau joje dirbančiam agentui. Aš tikiuosi gausybės lygių ir galimybių naudotis ateivių technologijomis. Tikiuosi pasirinkimo laisvės ir prievolės spręsti, kurias ateivių savybes noriu įsisavinti ir tobulinti. Tikiuosi viso to ką turėjo „Bioshock“ tik dar aukštesniu sudėtingumo lygiu!
„2K Marin“ gabumais parašyti ir pateikti siužetą aš nė kiek neabejoju. Mistine „XCOM“ atmosfera pasitarnaus kaip įkvėpimas ne tik rašytojams, bet ir dailininkams. Nuostabus, turtingas, retro prieskonių turintis jų stilius šiuo atveju ypač tinkamas. Kol kas nematau priežasčių manyti, kad „2K Marin“ susimaus. Tiesiog būna gyvenime situacijų kai pamatai du dalykus ir jauti, kad šie tobulai tinka vienas kitam. „XCOM“ ir „2K Marin“ man atrodo kaip būtent TOKS atvejis.
Žaidimas kuriamas asmeniniams kompiuteriams ir XBOX360 konsolei. Ką tik startavo oficialus žaidimo tinklalapis.
9 Komentarai
Xanthus
Ufo Defense ir Terror From the Deep buvo ir lieka vieni geriausių taktinių PC žaidimų ever, o turint tokius pavyzdžius patobulinimai yra neįmanomi, todėl net neverta stengtis. Spinoff’o darymas atrodo teisingas žingsnis, bet peršasi mintis, kad X-COM prefiksas čia stovi tik tam, kad žaidimas, vykstantis standartinėje sci-fi visatoje numeris 458 susilauktų gerokai mažiau dėmesio (ir pardavimų).
Anck
Screenshotą pažiūrėjus tokie prisiminimai kyla, 50’s filmai apie alien invasions and so on. Ir jei atmosfera tikrai bus perteikiama tokiu retro stiliumi būsiu tikrai patenkintas 🙂
zetonas
pritairiu Xanthus kad geriausios buvo ir liko sioje serijoje kolkas jo isvardinti zaidimai,nors gal ir pavyks cia jiem kazkas su situ projektu,beje ai jau snekama apie senus gerus zaidimus,tai starbreeze uzregistravo tris prekinius zenklus susijusius su syndicate,galbut naujo sios serijos zaidimo irgi netruks ilgai laukt
Bekojis_teroristas
O dieve!!! O dieve!!!1 XCom grizta???as toks susijaudines….Blemba vaikystes praleista su tais zaidimas.Kad tik jie islaikytu ta toki visu dalyku aprepima strategija ekonomika.Galimybe uzmusti ateivius pasiskaityti apie ju paprasta aprasya ir paskui ju skrodima.galimybe pasiimti is musio ju ginklus ir juos tirineti paskui ismokti naudoti ar net patobulinti …Fantastika.Uzaugau su sios serijos zaidimas tikiuosi kad islaikys ta atmosfera xcom tuos kabliukus.Ir gausim puiku produkta.Spygas jau nuodabar laikau ir laukiu news…..Damnnnn taip dziaugiuosi puiki naujiena.einu gal alaus ….Blemaba xcom pareina….Wuhuuuuu!!!!
Undeadas
Dahh… deja straipsnio antraste neverta paciu naujienu 🙁
Nes TAI NERA X-COM sugrizimas.
Del labai paprastos priezasties: „Tai bus atmosferinė pirmo asmens šaudyklė varoma strateginės šerdies „skolintos“ iš originalaus žaidimo. „
As netgi esu isitikines, kad sitas „x-comas“ bus nutoles toliau nuo tikrojo, nei kad Fallout3 nuo pries tai buvusiu daliu….
Tiesa sakant zenklas, kad senaji zaidima (o jo pliusus Artojas labai gerai isdeste) – keicia i FPS, reiskia, kad X-COM yra paprasciausiai marinamas – tan gan nekokios naujienos.
Artojas
Aš drįsčiau nesutikti. Niekas nesako sugrįžimas. Jie sako reimagening, aš sakau reinkarnacija. O reinkarnacija yra sielos atgimimas naujame kūne. Jis nebūtinai turi priklausyti tai pačiai veislei :).
2K Marin ir kolegos (vargu ar jie dirbs vieni), bent ju šiai dienai atrodo kaip žmonės žinantys ką daro. Ir man asmeniškai džiugu, kad frančizę jie atkūrinėje tame formate kurį išmano geriausiai. At the end of the day gali gautis labai geras žaidimas, kuris bus šiek tiek, truputį mielesnis ir jaukesnis tiems kam per 20. Sakyk ką nori, bet 80 procentų nostalgijos slypi ne mechanikoje, ne bituose ir ne pikseliuose. Ji emocijoje kurią turėjai tada. Jei tik kažkam pavyktų ją atkurti dabar…
Beto Enemy Unknown puikiai žaidžiamas ir šiandien. Mano širdis nepakeltų dar vieno bandymo gaivinti Xcom starteginėj plotmėj.
fotobich
O kaip jums ufo serija: aftermack, afterchock, afterlight ? AS tikiuosi kad jiems pavyks musu nenuvilt. pradedu laukt, o laukt jauciu teks ilgai…
zetonas
man nelabai jie,nors visus zaidziau ir perejau,senieji x com geriau net nera ka lyginti
Domenique
gal gerai kad perkuria, gerai kad susitelks ties atmosfera (to truksta siuolaikinuose zaidimuose), nes man asmeniskai vaikystej zaidziant x-com buvo gan baisu. Taciau vistik nepatinka kad daro saudykle. Na ka padarysi, gal xanthus teisus, gal istikro neaplenks originalo, bet galetu padaryti juk taktini rpg kur tu valdai savo komanda ar kazka i ta puse… butu gal siektiek arciau, juk orignalas turejo gan daug RPG elementu. Ir kazkaip nelabai risasi tas FTB. Prie ko tas FTB jei cia apie organizacija X-COM?