Septyniolika milijonų amerikiečių, naudojančių „America Online Instant Messenger“ ir „MSN Messenger“ tinklo pokalbių programas, mažiausiai vieną kartą yra gavę reklaminius pranešimus iš nežinomų šaltinių.

„American Life Project“ ir „Pew Internet“ apklausa parodė, jog su nepageidaujamą reklama tinklo pokalbių sistemose susiduria kas trečias jų vartotojas. Specialistų teigimu, tai sietina su tokio tipo šiukšlinimo populiarėjimu. Stiprėjant reklamą iš elektroninio pašto srauto filtruojančioms programoms, ja besiverčiančios įmonės yra priverstos ieškoti naujų būdų vartotojams pasiekti. Nenuostabu, jog jos netruko atrasti galimybę apie produktus ar nuolaidas skelbti pokalbių programomis.

Na, tyrimo rezultatuose, manau, yra nemažai tiesos. Po galais, būdamas viso labo eiliniu ICQ vartotoju iš Lietuvos porą kartų taip pat esu susilaukęs nežinomų JAV bendrovių siūlymų įsigyti kažką už „specialią kainą“. Reikia tikėtis, jog spamu pokalbių programomis gynybos priemones kuriančios kompanijos susidomės anksčiau, nei ši problema įgaus dar didesnį pagreitį.