Kompiuterių įrangos ir dalių gamintojai, pavyzdžiui, „Intel“ ir VIA, vis dažniau kalba apie rožines mobilių internetui skirtų įrenginių perspektyvas. Pristatomi jiems skirti nedaug energijos vartojantys lustai, piešiami koncepciniai modeliai.

Tačiau, panašu, vartotojams gali reikėti visai kitų dalykėlių. JAV rinkoje atliktos apklausos duomenimis, pirkėjai mieliau renkasi išmaniuosius telefonus (hehe, taip, smartphonus), nei internetui skirtus kompiuteriukus.

Rinkos tyrimų bendrovės „In-Stat“ atliktos apklausos metu beveik 50% respondentų nurodė, kad mobiliam naršymui mieliau rinktųsi smartphoną. Mažųjų interneto kompiuterių entuziastų gerokai mažiau – juos rinktųsi nepilni 10% apklaustųjų. Beje, įdomus pastebėjimas – 25% apklaustųjų nurodo, kad mažų nešiojamų kompiuteriukų idėja jiems patinka, taigi, panašu, kad pirkėjų lūkesčių tiesiog neatitinka dabartinės jos realizacijos, gal būt mobilumo vardan gamintojai aukoja perdaug našumo ir funkcionalumo.

„In-Stat“ specialistai pastebi, kad smartphonai vartotojų palankumą veikiausiai užkariavo tuo pačiu būdu, kaip ir nugalėjo delninius kompiuterius – jie tiesiog patogesni (mobiliųjų telefonų gamintojų tyrimams leidžiami milijonai atsiperka). Beje, pastebėta ir tai, kad naudojimasis mobiliuoju internetu daugeliui apklaustųjų siejasi su prabanga, laikomas galimu, tačiau nebūtinu dalyku.